BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Låste upp g36c istället. Mycket finare vapen. Också enda vapnet som kan skjuta bursts (3 skott) på 400m+ och träffa alla.

edit: buck, testat att öka virtuella minnet? sätt det ganska högt, 2gb eller så.

Permalänk

Hi all,

Just FYI, we've been able to catch up on stats processing. It should now take no more than five minutes for score and rank updates to be reflected in each player's BFHQ!

So, that's good news.

More info to come on worldwide Ranked Server status.

-ben aka [EA]Die Fledermaus

saxat från Total battlefield 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Hi all,

Just FYI, we've been able to catch up on stats processing. It should now take no more than five minutes for score and rank updates to be reflected in each player's BFHQ!

So, that's good news.

More info to come on worldwide Ranked Server status.

-ben aka [EA]Die Fledermaus

saxat från Total battlefield 2

Jaha, men vad händer med gamla scores som man fått då? Grejer som jag gjorde i förrgår syns fortfarande inte, men däremot spelet från inatt.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk

ingen aning men från och med nu så tror jag allt ska komma med..tror även att lite av det jag har spelat har försvunnit ut i luften =/ men av det jag har sett nu så uppdateras allt nästan direkt...förutom leaderboard som fortfarande laggar efter i typ 6 timmar för dom prioriterar induvidiella statsen..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
hört talas om nåt som heter Antialiasing :D?
fn vad taskigt det ser ut utan.

Vadå? Det där är ju vackert! Du skulle se mitt på 1024x768 och allting på lägst, lightning och shadows avstängt. Det är skabbigt, speciellt på 21".

Nåja, mer kan man väl inte kräva av ett 9600XT.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Spelet hack & fryser hella tiden för mig och jag kör 1024 High allt och Lightning på Medium och 2*AA.

Se system nedan! vad är fel?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

JAg har stora problem med LAN i detta spel! Hittar inte någon av mina polare alls o dom hittar inte mig! vi har stängt av brandväggar och allt sånt! Vad ska jag göra??!!

Permalänk

Hur f*n låsre man up vapen...jag har lirat i flera timmar varje dag och gåt up rank som fasen (med vissa settbacks och blind updated från det skitiga rank system som det är) och inte har jag låst upp några vapen. Vad är ranken man måste vara?

Ey du Lezze det är presis det vapnet jag vill låsa up och kanske Special-ops vapnet...eheheh.

Permalänk
Medlem

Jag har 512MB DDR Ram just nu.
Var kommer jag se skillnad när jag köper 512MB DDR Ram till?

Kommer jag kuna köra med Hög i tex detalj, ljus, skugga, geometri osv eller kommer tex ladd tiden bli kortare, kommer det lagga mindre?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DR
Jag har 512MB DDR Ram just nu.
Var kommer jag se skillnad när jag köper 512MB DDR Ram till?

Kommer jag kuna köra med Hög i tex detalj, ljus, skugga, geometri osv eller kommer tex ladd tiden bli kortare, kommer det lagga mindre?

Tacksam för svar!

Detaljerna beror på grafikkortet (mestadels), ramminnet gör att laddningstiderna kortas ner och även de grövre hacken i spelet då kartan laddas in. Helt klart värt att köpa 512 mer i ram i varje fall.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Som DR fråga i den andra BF2 tråden... Kan man stänga av den otroligt jobbiga gubben som säger ex.. Press E to enter vehicle...?

Med tanke på att jag inte ens har dessa knappar inställda på vad han säger samt dom flesta INTE har inställningarna jag har

Gå i gå ur fordon: Q
Prata i Mic: Musknapp 3 (MX-518)
Gå Framåt: Höger Musknapp
Gå Bakåt: Vänster Musknapp
Sidled Vänster: Z
Sidled Höger: X
Skjuta: Ctrl
Zooma: Trycker in skroll hjulet
Hoppa: Mellanslag
Springa snabbare: Vänster skift
Plocka upp utrustning: A
Ladda om: V
Ducka: C
Ligga ner: <

Dom knapp-komandon som jag inte har tagit med är som ni "vanliga" har det...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

Jag laddade ner demot för ett par dagar sedan, när jag ställde in grafiken på medel eller hög så verkade som spelet optimerade sig självt och ställde tillbaka videoinställningarna jag gjorde om det gick för hackigt. Jag har ju bara 256MB RAM just nu och det är på tok för lite. Som tur är får jag mina 1 GB (2x512 stickor) nästa vecka

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Fan det går ju inte att komma in på en enda bra server nu, alla är ju upptagna, har säkert hållt på och försökt i en halvtimme nu. Börjar ju få träningsvärk i armen av allt dubbelklickande med musen...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk

Men va fasen.. Ser att folk använder sej av The All-Seeing Eye... Ok... När jag vill joina en server så kommer det upp ett meddelande som lyder "You can join a server frpm ASE" .. ok... Jag kommer in i BF2 till Användarinloggningen men mer än så händer inte.... Kommer bara in till multiplayer så att säga..

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Laddar hem demot nu, och jag undrade om det finns någon SweC server, eller en bra svensk server som ni kör på. BTW, kan man spela på vanliga servers om man har demot ? fasten med vissa restrictions?

Permalänk
Medlem

Måste man spela online för att "levla"?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Kör ni hela spelet på swec-platoon nu eller?

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Tjosan!

Vet inte om det tagits upp i tråden innan men jag har
en Logitech freedom 2.4 cordless och jag får den inte att fungera.
När man ställer in kontrollerna för t.ex. flyg så verkar det som att
det ställs in fint, men när man sedan sätter sig i planet stämmer
ingenting.
Inte en rörelse eller knapp funkar.
Någon som har en lösning på detta tro?

Permalänk

Du måste ha den aktiverad i verktygsfältet i windows... Så är det iaf för mej med min MX-518 (mus)

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

easteregg?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Haha va ballt!

Permalänk
Medlem

Nån annan som får det här grafikfelet? :

Kör med NGO 76.10 drivisar.

Edit: När jag ändrade inställningarna till det lägsta så försvann felet..

Permalänk
Medlem

Mitt BF2 är lite mysko!

Det fungerar hur fint som hällst att spela och jag har inga som hällst grafik problem. Men det är i server menyn den ballar ur! den segar när jag scrollar ofta funkar inte filtrena jag trycker i, servrar som inte är fulla typ 30/32 står att de är fulla.. och om jag trycker fram och tebaka ett tag (olika filter, provar massa servrar men får server full m.m) så hänger sig skiten! det går inte att göra något bara att starta om datorn..

Jag börjar tröttna på skiten nu och hoppas att det kommer en patch/fix väldigt snart!

Visa signatur

Woop woop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DroWziD
Mitt BF2 är lite mysko!

Det fungerar hur fint som hällst att spela och jag har inga som hällst grafik problem. Men det är i server menyn den ballar ur! den segar när jag scrollar ofta funkar inte filtrena jag trycker i, servrar som inte är fulla typ 30/32 står att de är fulla.. och om jag trycker fram och tebaka ett tag (olika filter, provar massa servrar men får server full m.m) så hänger sig skiten! det går inte att göra något bara att starta om datorn..

Jag börjar tröttna på skiten nu och hoppas att det kommer en patch/fix väldigt snart!

Det blir nos så för dom mesta. Det står att servrarna inte är fulla men sen när man klickar på dom så är dom ju det iallafall. Sen om jag klickar för många gånger på servrarna utan att komma in så stänger spelet av sig. Snacka om buggigt...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Börjar bli trött på att inte hitta bra servrar, är ju rent hopplöst........

Permalänk

ummm jag tycker att dom ska ändra på den där fordons instant kill om den rör på sig. Jag va just i ett spel och hade rätt bra score sen så började det, folk ville åka med och jag bara susade förbi med högsta faten för att jag inte orka. Så dom va samrta att ställa sig FRAMFÖr mig så jag kör på dom....detta fortsatte tills jag va nere i -10!!

Permalänk
Medlem

är swec-platoon.no-ip.org rankad?

Visa signatur

Vill du ha en pöss?
Jag tillhör folket med högst medeliq: datanördarna!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Måste man spela online för att "levla"?

Ja. Man måste spela på rankade servrar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Kör ni hela spelet på swec-platoon nu eller?

Ja, det gör de.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojjeh
är swec-platoon.no-ip.org rankad?

Nej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferG
ummm jag tycker att dom ska ändra på den där fordons instant kill om den rör på sig. Jag va just i ett spel och hade rätt bra score sen så började det, folk ville åka med och jag bara susade förbi med högsta faten för att jag inte orka. Så dom va samrta att ställa sig FRAMFÖr mig så jag kör på dom....detta fortsatte tills jag va nere i -10!!

Om du inte "orkar" hämta upp någon när du passerar dem får du fan skylla dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Du måste ha den aktiverad i verktygsfältet i windows... Så är det iaf för mej med min MX-518 (mus)

Jag måste vara korkad för jag förstår inte alls vad du menar?
Vilket verktygsfält?

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som hatar folk som ligger och campar vid helikoptern hela tiden? Man får ju fan aldrig chansen att flyga. Jag tycker det borde införas nån regel att man bara får använda ett fordon ett visst antal gånger per omgång.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080