BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

När jag spelade demon så brukade jag som US soldat smyga upp i centerbasen och klättra upp på kranen, på vägen upp minerade jag kranen med claymores och sen skrev jag tydligt "DONT CLIMB UP THE CRANE I HAVE PUT SOME NASTY CLAYMORES THERE!". Men tro det eller ej, så klart klättrar tre snubbar upp och dör på varsen Claymore. Hej hej autoban, vore bra om man kunde göra en IQ-mätning på alla som vill spela online, liksom filtrera bort dom som ligger på minus...

Permalänk
Medlem

hahaha... det finns puckon det vill jag lova.

kanske öka tk till 5 innan man blir utslängd?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Stör mig också på att folk använder punish på tok för ofta. En snubbe som råkar vara i skottradius när man spränger en squad fi, punish givetvis, trots att chatten spammas av döda fiender. Backa över, punish, semi-skott när man såg fel på 1000m, punish. Tom när en snubbe körde in i mig med flygplan så punishade han mig (vi fick tk på varandra konstigt nog).
Känns som att på tok för många spelare är wtf1337-cstrik3rs, som aldrig gör något fel och måste bestraffa alla newbs.
Själv så kör jag bara punish när någon medvetet dödar mig, dvs en snubbe står och glor på en i 20 sek sen brakar på ett mag i skallen.

Låsta servrar åt sunt folk!

Permalänk
Medlem

huvudet på spiken! låsta servrar bättre teamplay och bättre folk (förhoppningsvis) sen finns det väl undantag, men där kommer väl admins in och sorterar lite

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Hur går man upp i rank på BF2??

Visa signatur

Main: Fractal Design Define S | be quiet! Dark Power 12 1000W | Gigabyte X570 AORUS Ultra | AMD Ryzen R9 5900X | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB | EVGA GTX 1070 | SoundBlaster X-Fi | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2 | Windows 10 Professional x64
Laptop: HP EliteBook 850 G7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenon X1
Hur går man upp i rank på BF2??

Man spelar och gör sitt bästa ...

Permalänk
Medlem

Fårlåt jag var lite otydlig men jag fick två medaljer men inne på bfhq så står det att jag inte har det och inte dödat någon eller dött, inget står där och jag tror jag kör på servrar där man kan gå upp i rank det är ett medalj märke vid server listan.
Hjälp mig snälla!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Main: Fractal Design Define S | be quiet! Dark Power 12 1000W | Gigabyte X570 AORUS Ultra | AMD Ryzen R9 5900X | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB | EVGA GTX 1070 | SoundBlaster X-Fi | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2 | Windows 10 Professional x64
Laptop: HP EliteBook 850 G7

Permalänk
Medlem

Jag gjorde som flesta av er, att varna i chatten. Gjorde det idag i nån bana. Skrev: I've put some mines in this base, so don't punish me if you get killed
Vad hände? jo en idiot körde på och gav mig en punish!

Vad jag har kommit fram till är att aldrig vara engineer. Varför? jo, det enda en engineer kan göra är att lägga minor (som man blir bestraffad av) och laga fordon/artilleri/radar. Om ett fordon går sönder ,bryr sig de flesta in om det och hämtar en ny. Vrför ska man då hjälpa till och laga? Även vapnet (shotgun) som engineer har är sämst.

Permalänk
Medlem

Det som är så konstigt med är att folk faktiskt missar minor, hur svårt är det att se en stor blinkande fyrkant till höger på skärmen.. plus att vid själva minorna är det röda döskallar ^^ (eller är det bara jag som ser mina egna minor på det sättet?)

Spelar så gott som bara som Engineer, kan ju säga att jag inte ligger jättehögt på listan när det är korkade personer inne Har dock aldrig blivit kickad/bannad från någon server än.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Re: low medium high insane?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
low medium high insane????

Många snackar om det här : http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=1526&d=50&PHPSESSID=00...

Men i mitt nyinköpta BF2 får jag bara(kan bara se) låg medium hög på grafikinställningar, har dom ändrat på det eller e det pga av min datorspec jag inte får mer än high?(

Nån som vet????????????????????????

Permalänk

Jag vet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det var en jämförelse dom hade , ex: Har du 3~5 ghz cpu så har du ett "insane" system osv...

Permalänk

Det saknas bra commanders på Swec-servern!

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

När jag själv dör så vrider jag mig til höger och kollar på de andra datorerna att allt funkar som det ska och tar mig en klunk Cola ibland och när de 15sek gått (som ofta är tiden där jag spelat) så står det att jag inte gav den som dödade mig förlåtelse om det var en Teamkill.

Så standard borde vara att man förlåter Teamkill. eller så borde jag vara mer aktiv efter en teamkill

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
Det saknas bra commanders på Swec-servern!

Jag har vart Commander några ggr, och tycker det har funkar bra. Men ibland är det totala noobs som är commander. Skickar artilleri på egna baser osv, tkar som en tok. Svarar inte på requests osv osv... =/

Förresten, är det inte password på servern? Sett massa knepigt folk där inne ju, inge svenskar heller.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

pw togs bort för att det va för få som spelade på servern, men som det är nu är det katastrof enligt mig hehe

skit, mina Pågens kanelbullar börjar ta slut..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Det som är så konstigt med är att folk faktiskt missar minor, hur svårt är det att se en stor blinkande fyrkant till höger på skärmen.. plus att vid själva minorna är det röda döskallar ^^ (eller är det bara jag som ser mina egna minor på det sättet?)

Spelar så gott som bara som Engineer, kan ju säga att jag inte ligger jättehögt på listan när det är korkade personer inne Har dock aldrig blivit kickad/bannad från någon server än.

Håller med. Som ingenjör straffas man bara för att andra spelare är så jäkla blinda eller korkade o kör över minorna. Minor borde inte ge TK.

Sen borde TK justeras en del. T.ex. är det ju alldeles för lätt att man kör över folk av misstag. Och oavsett om man ber om ursäkt så blir man likt förbannat straffad. Man kunde ju dra ner friendly fire damage en del eller plocka bort den helt för vissa saker som t.ex. överkörningar kollisioner, minor osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SundanceKid
Jag vet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det var en jämförelse dom hade , ex: Har du 3~5 ghz cpu så har du ett "insane" system osv...

Tackar för informationen ;]

Permalänk
Medlem

Om man går in på BHQ nånting... (ni vet säkert vad jag menar) ... så ser man en gubbe från USA, MEC eller China... och man kan kolla på sina stats där... men iaf.. så finns det också såna låsta vapen.... hur öppnar man dem... och när man öppnat dem.... kan man använda dem eller??

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Det där med att folk kör över egna minor tror jag är en missuppfattning av att det är c4.

Och ibland kan minor vara en störande sak när man är på väg för ett snabbt anfall mot nästa bas, då är vägen avspärrad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Om man går in på BHQ nånting... (ni vet säkert vad jag menar) ... så ser man en gubbe från USA, MEC eller China... och man kan kolla på sina stats där... men iaf.. så finns det också såna låsta vapen.... hur öppnar man dem... och när man öppnat dem.... kan man använda dem eller??

Ja, om du får nog med rankningspoäng när du spelar så kan du både låsa upp och använda vapnena.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SundanceKid

Det där med att folk kör över egna minor tror jag är en missuppfattning av att det är c4.

Och ibland kan minor vara en störande sak när man är på väg för ett snabbt anfall mot nästa bas, då är vägen avspärrad.

Jag tycker man borde kunna skjuta sönder minor som är placerade av en lagkompis...

Permalänk

Lez, jag tycker du ska skriva in en ny regel angående punish. Jag är så jävla irriterad på det så det är inte sant. Folk måste väl ha vett nog att kunna förlåta en TK om det uppenbart nog inte är med meningen?

Själv förlåter jag och punishar beroende på vad det är för fel. Klantiga överkörningar som jag själv inte kunnde göra mycket åt trycker jag punish direkt för. Även allt för skjutglatt folk som inte lärt sig att man kan skjuta patronvis om man har problem med att hålla musen i styr.
Saker man kan förlåta är tex om man av misstag spränger en polare med granat, då dessa har en fördröjning man inte själv kan styra, tråkigt nog. Även överkörningar som sker då man har haft mer eller mindre "ögonkontakt" med personen som kör fordonet eller den som springer mot fordonet.

Tom när jag lirade igår natt med ca 6 pers på swec-servern som man hade någelunda bra TP med så blev man lätt punished. Det verkar som att folk har fått detta som en ren vana.

Mycket dålig stil!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Lez, jag tycker du ska skriva in en ny regel angående punish. Jag är så jävla irriterad på det så det är inte sant. Folk måste väl ha vett nog att kunna förlåta en TK om det uppenbart nog inte är med meningen?

Själv förlåter jag och punishar beroende på vad det är för fel. Klantiga överkörningar som jag själv inte kunnde göra mycket åt trycker jag punish direkt för. Även allt för skjutglatt folk som inte lärt sig att man kan skjuta patronvis om man har problem med att hålla musen i styr.
Saker man kan förlåta är tex om man av misstag spränger en polare med granat, då dessa har en fördröjning man inte själv kan styra, tråkigt nog. Även överkörningar som sker då man har haft mer eller mindre "ögonkontakt" med personen som kör fordonet eller den som springer mot fordonet.

Tom när jag lirade igår natt med ca 6 pers på swec-servern som man hade någelunda bra TP med så blev man lätt punished. Det verkar som att folk har fått detta som en ren vana.

Mycket dålig stil!

Själv så håller jag punishandet till ett minimum. Skjuter någon ner en för att han inte hann till planet först eller något liknande, visst, punish direkt. Däremot så tycker jag allt man får tåla att någon tömmer ett magasin i en av misstag eller dylikt. Det händer, och det är en del av spelet på en FF-server att folk gör dessa misstag. Tänk på att punishing knuffar dem närmare en ban.

Jag tror att TK punish är menat för att kunna få bort griefers som pajar för egna laget med flit, inte de som är nya i spelet eller lite (mycket) klantiga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SundanceKid
Det där med att folk kör över egna minor tror jag är en missuppfattning av att det är c4.

Och ibland kan minor vara en störande sak när man är på väg för ett snabbt anfall mot nästa bas, då är vägen avspärrad.

jo de har hänt ibland när jag kör tank att de ligger en döskalle ivägen då har jag fått kliva ur och zoomat in för att se om det e c4 eller AT-mina.. folk har en tendens att lägga minor på dumma ställen ibland..och helst på vartenda utväg också..det är självklart bra om man försvarar en flagga eller så men inte när man ska anfalla

Permalänk
Inaktiv

Hur många banor finns det på SingelPlayer? det är tråkigt om det bara är
dom som finns där när man startar spelet första gången..

Permalänk
Medlem

Lirade på någon av bredbandsbolagets ranked servers.
Blev tkad av samma persson 6 gånger. Satt i en tank då kommer han med en apc och börjar skjuta.
Snäll som jag är så bryr jag mig inte om honom, i hopp om att han ska sluta. Men icke, blir så tröt på sånna.
Efter 7 gånger så punishar jag han och quitar.

Nu hoppas jag att swec servern blir lite mer fart på. Så man kan lira på en bra server

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

tycker minor osv borde synas längre bort på 3dkartan, ibland hinner man inte bromsa när de helt plötsligt ploppar fram framför en.. då slänger man sig ur, och alla andra i bilen dör och blir skitsura på en av nån anledning >_<

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Det är ett riktigt stort problem det där med teamkill. Jag och en chafför körde en jeep skulle hämta upp en lagkamrat som ville ha skjuss. Chaffören var snäll och körde fram till honom. Han råkade köra lite för fort och då menar jag inte för fort, utan lite. Han råkade köra på honom och självklart fick chaffören en punish. När något sådant händer, borde offret förlåta då det var i basen, samtidigt som det inte var med meningen. Men tyvärr finns det en massa idioter. Dessa idioter är värre än alla cs-barn som skriver lotto/wallhack/aimbot. Hoppas DICE fixar det här problemet. BF2 communityn består av en massa idioter, medan CS-communityn består av barn. Idioter är värre än barn.

Permalänk
Medlem

Mm tycker också det e lite överdrivet...
Bara man nuddar en bil som kör RIKTIGT SÖLIGT så dör man :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

dice har ju sagt att dom har gjort med vilje så att när man rör vid ett fordon så ska man dö..för ..kommer inte ihåg anledningen men de va typ att man inte skulle överleva att hoppa in i sidan på ett kommande fordon eller nåt sånt skumt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
dice har ju sagt att dom har gjort med vilje så att när man rör vid ett fordon så ska man dö..för ..kommer inte ihåg anledningen men de va typ att man inte skulle överleva att hoppa in i sidan på ett kommande fordon eller nåt sånt skumt

hahaha ja det har dom ju lyckats med

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy