Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Jag har två frågor.

1. Kan man spola bakåt i BattleRecorder, det är störigt som fan när man missar "den där" scenen och så måste man spela om hela demon.

2. På FPS mätaren (renderer.drawfps 1) så står det typ "25/45", vilken är vad?. Jag har för mig att en är nuvarande fps och en är snitt-fps'n, men vilken är vad?.

3. Nu ska jag ge mig in och leta efter en rankad server, hur lång tid tror ni det tar innan jag kommer in på en med ping under 80? ...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
3. Nu ska jag ge mig in och leta efter en rankad server, hur lång tid tror ni det tar innan jag kommer in på en med ping under 80? ...

Jag har en ny metod. Skriver in "eu" för att bara visa europeriska servrar, sorterar efter antal spelare och sen refreshar jag några gånger tills jag hittar en server som är 15/16 eller 31/32 osv. Dubbelklickar och håller tummarna. Skiter det sig får man tyvärr börja om från början. Server browsern tömmer namnfiltret varje gång man försöker connecta. Mycket irriterande.

Permalänk

Jag sitter och nästan gråter nu, har försökt få igång spelet i 2 dygn nu utan resultat.
Jag kan varken spela singel eller multiplayer.
Hela tiden så kommer jag till där när spelet ska laddas igång och ansluta mot en server. kommer till ca 50-60% sen kastas jag ut till windows. 500 spänn var det ja. Jävla skit!!!
Nyformaterad dator med nya stabila drivrutiner.

Min dator:
WinXP SP2 (betydelse?)
AMD XP3000
1024 kingston ddr
GeForce FX5900 77.73 drivisar

Min kompis dator som det fungerar fint på.
P4 2.2
Nåt mobo
1024 ddr
GeForce FX5900 (exakt lika kort)

Någon som har någon ide?

//Daniel

Edit: När spelet laddas så kommer jag ändå tills det står Collisions nere i vänstra hörnet!

Visa signatur

10101010100011001101010101010101010001100110101010100101010101110011001010101010101010111001100101010101
10101010111001100101010101010101011100110010101010110101010100011001101010101010101010001100110101010101
10101010100011001101010101010101010001100110101010100101010101110011001010101010101010111001100101010101

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Råkade ta Anti tank gubbens revolvershotgun av mistag, men det har visat sig att den är väldigt användbar när man stormar en flagga eller försvarar en flagga. kommer nån inom 10 meter är det bara att mata ut 12 st shotgunskott på 2 sekunder :). man vinner alltid närstrider med den.

Menar inte du engineers shotgun? Jag förmodar att du pratar om vapnet Jackhammer. Den såg frestande ut, då den var mitt favoritvapen i Max Payne 2. Måste vara mer nogrann nästa gång jag väljer nytt vapen.

Permalänk
Medlem

Var ställer man in Vsync?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Menar inte du engineers shotgun? Jag förmodar att du pratar om vapnet Jackhammer. Den såg frestande ut, då den var mitt favoritvapen i Max Payne 2. Måste vara mer nogrann nästa gång jag väljer nytt vapen.

AT'ns andravapen (det från början låsta) är också automatshotgun, värre än jackhammer dock :>

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jaså, då måste man ta den nästa gång!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Menar inte du engineers shotgun? Jag förmodar att du pratar om vapnet Jackhammer. Den såg frestande ut, då den var mitt favoritvapen i Max Payne 2. Måste vara mer nogrann nästa gång jag väljer nytt vapen.

NEJ vapnet man låser up med Anti tank är ett hagel gevär av nån sort..mycket kraftful men med massa spridning...jag har testat alla och jag recommenderar att ni låser up Assult, Spec- ops, Medic, och snipers...resten tycker jag att jag kan vara utan..

Edit...aw nån har redan svarat... JAG SIKTAR PÅ MEDIC vapnet. Fan, nästan som en sniper.. 30 skot i magasinet och 4 skot dödar en med fult liv...plus att siktet gör den till en grym sniper

Permalänk
Medlem

ok, ni gör det svårt för mig.
Tror nog att det lutar sig mer åt medic nästa gång jag låser upp ett vapen...

Permalänk
Medlem

Btw, hur många poäng ska man ha för att låsa upp 2ndra vapnet ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SonatAArcticA
Jag sitter och nästan gråter nu, har försökt få igång spelet i 2 dygn nu utan resultat.
Jag kan varken spela singel eller multiplayer.
Hela tiden så kommer jag till där när spelet ska laddas igång och ansluta mot en server. kommer till ca 50-60% sen kastas jag ut till windows. 500 spänn var det ja. Jävla skit!!!
Nyformaterad dator med nya stabila drivrutiner.

Min dator:
WinXP SP2 (betydelse?)
AMD XP3000
1024 kingston ddr
GeForce FX5900 77.73 drivisar

Min kompis dator som det fungerar fint på.
P4 2.2
Nåt mobo
1024 ddr
GeForce FX5900 (exakt lika kort)

Någon som har någon ide?

//Daniel

Edit: När spelet laddas så kommer jag ändå tills det står Collisions nere i vänstra hörnet!

Har du directx 9.0C installerat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Jag har två frågor.

1. Kan man spola bakåt i BattleRecorder, det är störigt som fan när man missar "den där" scenen och så måste man spela om hela demon.

Använd Q eller T för spola, kamera mm

Permalänk

men vafan hur mycket poäng för corporal? mätaren rör sig en halv milimeter typ.eller så är det jag som inbillar mig så den kanske inte rör sig? har ca 2000 poäng nu...om det går i denna farten kommer de krävas minst 20000 poäng ju? den är inte ens på 10%

kennel: precis så gör jag oxå så det var inget nytt för mig men det är bästa sättet att komma in på en bra server..antingen kör jag EA Europe eller bredband som filterord...så kommer antingen bredbandsbolagets rankade servrar eller alla EA's europa servrar som har bra ping för mig iaf..ligger runt 50 på dom

Permalänk
Medlem

går fortf inte att spola bakåt >_<

nästan sugen på att låsa upp supportvapnet faktiskt support är ruuuskigt skönt, speciellt på stadsbanor.. pluss att det är lätt att få teamwork-poäng genom att slänga ammo till allt och alla

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Hm jag har gått upp i rank men kan ej låsa upp vapen ?? Hur låser man upp dom då ? Är ViceKopral sen ett tag sen och snart underkopral...

Visa signatur

Skyll inte på mig , du stog framför mitt sikte ;-)

Amd 64 3000+ ¤ 6800GT 256mb ¤ Kingston 1024 mb 400mhz cl2 ¤ 200 X 3 Sata

Permalänk
Medlem

Men yay mcwoot, kom upp till lance corporal ingame, men BFHQ visar inte så jag kan inte låsa upp vapen.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

ah, lirade lite på swec-platoon, och stridsflygplan är min grej behöver en joystick nu

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Lirade lite nu på nattkvisten och fick till en score jag är ganska nöjd med.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/finscore.JPG

Permalänk
Medlem

ranks@ var när o hur? första gg jag loggade in o spelade fick jag en ny rank efter drygt 10 min spelande sen åkte jag bort övermidsommar o har spelar i 2 dagar på officiella rank servrar o legat typ 1-2 på mitt lag osv.. men jag får fan inte en ny rank eller promotion.. hur och vart ser jag vilken rank jag är osv?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Rankningssystemet har ju förstört spelet, alla verkar lira för sig själva på rankade servrar. Ingen lirar för laget ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halicon
Lirade lite nu på nattkvisten och fick till en score jag är ganska nöjd med.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/finscore.JPG

jag lirade oxå precis o dödade inte lika många som dig fast runt 130 score fick jag närmaste efter mig hade 82 och då gick rundan på tid annars hade jag kommit upp i mycket mer

för er som undrar när man kan låsa upp sitt första vapen: rank lance corporal måste man ha!

Phyrex: när du går upp i rank in-game så kommer det till slut nästa gång du loggar in komma upp att du har gått upp i rank och då kommer du även kunna låsa upp vapnet..

Janols: nja folk spelar ju mer för laget nu eftersom man tjänar som fan på att få lagpoäng...du måste hitta rätt server bara ...och rätt squad.. har hittat ett par squads som är riktigt seriösa och alla snackar i mic osv...man vinner så jävla mkt lättare då..riktigt härligt att spela med sånt teamplay

Permalänk
Medlem

Aja, kom efter en stund.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols

2. På FPS mätaren (renderer.drawfps 1) så står det typ "25/45", vilken är vad?. Jag har för mig att en är nuvarande fps och en är snitt-fps'n, men vilken är vad?.

Höger (25) är fps och den andra är 1000/fps. Jag har ingen aning vad den har för funktion.

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis har köpt BF2 nu och ville spela på LANet...

kan inte hitta hur man lägget till bots när man kör local game...
någon som kan hjälpa?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Men hur e det nu då?
Private -> First Class Private -> ???? -> ???? -> ????

Ngn som kan ta o berätta ?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Men hur e det nu då?
Private -> First Class Private -> ???? -> ???? -> ????

Ngn som kan ta o berätta ?

Private -> Frist Class Private -> Lance Corporal -> Corporal -> vet inte mer sen

däremot vet jag att jag har lagt ner minst 2-3 timmar och har just nu ranken lance corporal...att bli corporal kommer ta mig minst 50 timmar så sakta som den där mätaren rör sig eftersom den inte ens står på 10% till nästa rank...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
går fortf inte att spola bakåt >_<

nästan sugen på att låsa upp supportvapnet faktiskt support är ruuuskigt skönt, speciellt på stadsbanor.. pluss att det är lätt att få teamwork-poäng genom att slänga ammo till allt och alla

Support- och Anti Tank-killar får flest brudar efter fighten

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

nån som vet ifall man kommer kunna byta namn senare? ruskigt jobbigt att behöva byta account ifall man t ex ska byta clan mm. alla ens poäng försvinner ju också...

Permalänk
Medlem

Kan man göra annat än att BARA ÄLSKA BF2, satan va genomtänkt det är, går ju inte att sluta och spela heller.

Permalänk
Medlem

Kan man binda en annan knapp än Primary Fire till att välja radiokommandon med? Ibland skjuter den direkt efter jag valt kommando, börjar bli trött på att spränga mig själv när jag ska be om backup...