Bästa program att göra film i...

Permalänk
Avstängd

Bästa program att göra film i...

Som rubriken säger söker jag ett program som är bra men ändå ganska lätt att arbeta med... jag har använt Window movie maker 2 men det försämrar kvaliten på filmen så otroligt mycket, så jag undrar om det finns något program som inte försämrar kvaliten på filmen, lättanvänt och gratis:D
Tack på förhand!!!

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

Ulead video studio
EDIT. SÅg att de skulle vara gratis, Ska du hitta ett bra gratisprogram får du leta länge.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Final Cut (på mac) e det bästa jag kört, vet inte om det finns till PC dock.
Ngt som jag testat på pc är Adobe Premiere, det duger till det mesta!

Permalänk
Medlem

när jag redigerar film på pc använder jag sony vegas 5.0. dock inte gratis.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Bästa program att göra film i...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toby88
Som rubriken säger söker jag ett program som är bra men ändå ganska lätt att arbeta med... jag har använt Window movie maker 2 men det försämrar kvaliten på filmen så otroligt mycket, så jag undrar om det finns något program som inte försämrar kvaliten på filmen, lättanvänt och gratis:D
Tack på förhand!!!

Det finns inga bra gratisalternativ för att redigera film. De är helt enkelt för komplexa för att någon inte vill ha betalt för dem...
Så länge du inte renderar om (t ex efter en pålagd effekt eller byter codec) ska det inte försämras alls, iaf inte om sourcen är DV, vilket jag antar att du kör med.

Adobe Premiere Elements kan kanske vara ett "billigt" alternativ?