Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

hej!
tycker det är väldigt bra att ni kommer och frågar om förbättringar här på sweclockers
jag tycker eran internettaffär är jätte bra! allt är nästan perfekt.

jag kan dock komma på 1 sak som skulle vara bra om ni ändrade(vet inte om man kanske kan göra det själv någon stanns, jag har inte hittat det iaf), när man har registrerat sig på eran sida så får man ett användarnamn tilldelat, jag tycker det skulle vara mycket bättre med sin mail som inloggningsnamn eller liknande som man kommerihåg lättare, nu är det ju bara en bund siffror?

Jag vet att man kan välja att man är inloggad hela tiden, men ifall man ska logga in på en annan dator så skulle det vara bra att ha ett lätt användarnamn som man kommer ihåg!

^^inget klagomål utan bara förslag på förbättring!

/aretaket

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag efterlyser en "datorbyggare" som exempelvis datorbutiken använder sig av. Väldigt smidigt när man plockar ihop en hel dator och vill passa budgeten. Dessutom vore ett kommentarssystem med betygssättning av komponenter klockrent. Grattis till bra webbsidor annars!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag tycker att eran kategorisering av vissa produkter är förvirrande. Som ett exempel så delar ni in de bärbara datorerna i

*Standard
*Professionell
*Ultraportabel
*Workstation
*Underhållning
*Tablet PC

Detta gör det väldigt svårt att veta vilken kategori den modell man söker faller in i. Jag skulle rekommendera att man åtminstonne kan välja att se alla. Eller varför inte dela in dem i märkes kategorier eller centrino och övrigt. Men alltid med alternativet att se alla.

Annars så är ni en förebild när det gäller service och leverans! Gratis frakt på Dustin Home är också väldigt välkommet! Fortsätt så!

Visa signatur

"You don't get the picture. You're getting framed."
-Randy Fitzsimmons

Permalänk
Medlem

ni behöver knappt göra något bättre ni har mycket saker + KORT LEVERANS TID !

Permalänk
Medlem

Ni har extremt bra leveranser och frakkostnader men ni är ganska dåliga på datorkomponenter.
Jag skulle tex köpa DDR2 533 SO-DIMM till min bärbara men de minnerna går bara att nå via konfiguratorerna och då ej Value ram-varianterna varför 1GB skulle kosta 1500:- till Dell.
Nu funkar ju Value RAM precis lika bra och de köpte jag därför för 985:- på it-service (Dialect)

Permalänk
Medlem

Ahhhh kommer ihåg när man var liten och dustin katalogen kom varje månad. Som liten var det igentligen den enda bra posten man fick.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myran
Ahhhh kommer ihåg när man var liten och dustin katalogen kom varje månad. Som liten var det igentligen den enda bra posten man fick.

Tycker den gör det numer också..

eller ja..var 5e vecka eller så..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Jag har gjort några beställningar hos Dustin Home under helgerna och de har alltid skickats iväg tidigt på måndag morgon (alla saker i lager). Helt otroligt bra service.

I söndags lade jag en beställning på ett ADSL-modem från Linksys. Det skickades iväg i dag runt 10:00. Inte mycket att klaga på.

Permalänk

Börja med gratisfrakt och PF. Baka in det i priset, när man handlar tex för mer än 500kr ! Nåt åt den stilen skulle locka folk.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Börja med gratisfrakt och PF. Baka in det i priset, när man handlar tex för mer än 500kr ! Nåt åt den stilen skulle locka folk.

Det ÄR gratis frakt vid beställningar över 500 kr. Det har förlängts månad efter månad, så förhoppningsvis fortsätter det till jul åtminstone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Det ÄR gratis frakt vid beställningar över 500 kr. Det har förlängts månad efter månad, så förhoppningsvis fortsätter det till jul åtminstone.

Det vet han nog, han ville ha att pf var gratis också, nu är dte ju
var ee
bfralt

... nu är det ju bara frakten

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Varför skulle PF vara gratis, det kostar ju trots allt 40:- för Dustin att fixa.
(Ja, 40:-. Dom extra tio kronorna är antagligen extrabetalning för att dom ska göra det eller nått, lite synd tycker jag... Man får ju inte betala extra på produkterna för att få arbetarna att hämta varorna xD).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Det vet han nog, han ville ha att pf var gratis också, nu är dte ju
var ee
bfralt

... nu är det ju bara frakten

PF är ju det sämsta, det finns inget bättre än köp med bankkort.

Edit: Stavning | Det är inte tre "k" i bankkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
PF är ju det sämsta, det finns inget bättre än köp med bankkkort.

Det kan jag faktiskt hålla med om, otroligt skönt att bara få det hem, alt. bara strosa in på butiken och hämta paketet utan att behöva bry sig om att ta med sig pengar eller se till att pengarna finns på kontot..

Random-person: Frakten kostar också, men den bjuder dom ju på...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Återigen har Dustin briljerat i sina leveranser, i fredags beställde jag en laptop och betalade direkt, sen på lördagen fick jag lite infall och beställde mer prylar, alltihopa kom idag med posten.

Det enda jag har att säga något om är att kartongerna i många fall är större än vad som behövs vilket medför en jäkla massa emballage som egentligen inte gör någon nytta, två av sju paket som kom idag var endera trasiga eller såg ut som en fotboll, nu var det väl bara tur att inget innanför var skadat (förutom ett jack i kartongen till ett moderkort).

Så min önskan är bättre packning, sen om de kostar mig 50-100 spänn mer bryr jag mig inte om, jag känner mig säkrare och säkerligen Dustin såsom leverantör också.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Återigen har Dustin briljerat i sina leveranser, i fredags beställde jag en laptop och betalade direkt, sen på lördagen fick jag lite infall och beställde mer prylar, alltihopa kom idag med posten.

Det enda jag har att säga något om är att kartongerna i många fall är större än vad som behövs vilket medför en jäkla massa emballage som egentligen inte gör någon nytta, två av sju paket som kom idag var endera trasiga eller såg ut som en fotboll, nu var det väl bara tur att inget innanför var skadat (förutom ett jack i kartongen till ett moderkort).

Så min önskan är bättre packning, sen om de kostar mig 50-100 spänn mer bryr jag mig inte om, jag känner mig säkrare och säkerligen Dustin såsom leverantör också.

Tror nog problemet heter Posten ....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Det enda jag har att säga något om är att kartongerna i många fall är större än vad som behövs vilket medför en jäkla massa emballage som egentligen inte gör någon nytta, två av sju paket som kom idag var endera trasiga eller såg ut som en fotboll, nu var det väl bara tur att inget innanför var skadat (förutom ett jack i kartongen till ett moderkort).

Så min önskan är bättre packning, sen om de kostar mig 50-100 spänn mer bryr jag mig inte om, jag känner mig säkrare och säkerligen Dustin såsom leverantör också.

Alltså säger inte det där emot sig själv? Först säger du att de har för stora kartonger och för mycket emballage och sen att de ska packa bättre? Att de använder stora kartonger det kan jag hålla med om och att de skickar med massvis med emballage, ja det håller jag också med om men att de packar dåligt?

Permalänk
Dustin

Hej!

Ang användarnamn i stället för kundnummer: Detta är något vi haft funderingar på men det finns ännu inte stöd för det i vårt affärssystem (vilket fö är samma som hos Dustin AB).

Ang kartongstorleken och packmaterial:
Vi har vlat att använda lite mer packmaterial och lite större kartonger för att varorna ska vara så väl skyddade som möjligt. Att de är tilltryckta när man får dem men att varorna klarat sig visar ju på att det funkar som det ska. Hade vi använt en mindre kartong och packmaterial hade troligen varan fått ta smällen.
Generellt kan man säga att vi avråder från att lösa ut paket som ser skadade ut, om de är knöliga, blöta eller det är hål i dem. Det är bättre att vägra det och sen maila/ringa oss. Vi skickar nytt och vi sköter reklamationen mot posten, något man annars måste göra själv som kund om man löser ut och varan sedan visar sig vara skadad.

mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Ang kartongstorleken och packmaterial:
Vi har vlat att använda lite mer packmaterial och lite större kartonger för att varorna ska vara så väl skyddade som möjligt. Att de är tilltryckta när man får dem men att varorna klarat sig visar ju på att det funkar som det ska. Hade vi använt en mindre kartong och packmaterial hade troligen varan fått ta smällen.

Exakt. Er packning är utomordentligt bra. Fortsätt i den stilen. Jag måste också säga att säkerhetstejpen är extremt bra.

Citat:

Generellt kan man säga att vi avråder från att lösa ut paket som ser skadade ut, om de är knöliga, blöta eller det är hål i dem. Det är bättre att vägra det och sen maila/ringa oss. Vi skickar nytt och vi sköter reklamationen mot posten, något man annars måste göra själv som kund om man löser ut och varan sedan visar sig vara skadad.

Helt underbart! Det låter väldigt bra, även om jag aldrig råkat ut för paket som varit så allvarligt skadade, men självklart är någonting som man kan oroa sig för. Bra initiativ.

Permalänk

oh herregud det kan inte vara sant! Jag beställde lite grejjor bl a mp3 spelare å kylare för ca 45 min sedan (17:45) . Jag fick ett mejl nyss (18:27) med kolli-nr de har SKICKAT grejjorna det kallar jag snabb service. Ingen gratisfrakt i all ära- om de fortsätter så blir det kanon.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sätt en ny hemsida med ett enklare menysystem! Hur länge har ni haft er sida egentligen?

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Dustin

Hej!

Vi har haft sidan i ett par år nu med den design som är. Tyvärr är det väl så att det är svårt att få till en enkel sida som samtidigt klarar att visa 25- 30 000 produkter i olika kategorier. Det är också svårt att få till en sida som passar alla, alla har ju sina egna preferenser för hur en sida skall se ut för att vara lättnavigerad.

Under inställningar under 'mitt konto' kan du välja om du vill visa sidan som produktträd (java), produktträd (utan java) eller dom drop down-menyer. Det ger åtm lite möjlighet att anpassa sidan även om det inte går att välja layout helt.

mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Hej!

Tycker att det är lite synd att ni inte längre har fraktfritt över en viss summa, skulle ni inte kunna ha kvar det?

En annan sak som jag tycker vore bra är om ni införde något system så att man kunde kolla statusen på returer och garantiärenden, saknade en sån funktion när jag skickade tillbaka ett modem som inte ville fungera ordentligt.

/Oscar

Permalänk
Medlem

Har även jag bara goda saker att säga om Dustin

Köpte en router av er i våras, när jag under senare delen av sommaren inte lyckats få igång den än kontaktade jag er och fick pengarna tillbaka, efter omkring 3-4 månader! Imponerande. Det var alltså inget fel på varan, bara det att den inte passade med min utrustning (adsl-modem etc).

Dessvärre har ni slutat skicka katalog till mig

Permalänk
Dustin

Hej!

Gollum: funktionen att kunna följa returstatus och få info per mail om vad som händer med returen är på gång. Många frågor till kundservice rör just returer och hur långt ärendet har hunnit, om vi fått paketet etc så vi är medvetna om problemet.
Det kräver däremot en hel del programmering både vad gäller webben och vårt affärssystem så det är därför det tar tid.

<edit>Gratis frakt återkommer nog inte på ett tag tyvärr, vi försöker hålla ner fraktpriset men även vi får ju (tyvärr) betala för Postens hantering!</edit>

mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Jag kan bara skriva som alla andra här har skrivit.
Klart man betalar lite extra bara för att få den eminenta servicen. Jag har handlat för många tusenlappar av er. Alltid korta leveranstider och alltid trevlig support och kundtjänst.

Något som jag gillar är att dom som sitter och svarar på mail verkar jobba dygnet runt. Jag mailade er kring 23:00 en torsdag och fick svar 23:05. Satt och "chattade" med en person där som var hur trevlig och samarbetsvillig som helst.
Keep up the good work.
Kommer aldrig sluta handla på denna butiken
Mvh Peter

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

MikaelC, hur är det med brev försändelser? gillar att man kan köpa små saker t ex minnen osv. och få det hemskickat via brev, blir ju billigare frakt då. Betala via sin Internetbank är också en ypperlig idé. vet att t ex www.netonnet.se använder sig av detta och tycker det är kanon. Man slipper massa extra kostnader som postförskotts avgift m.m
tycker detta är jätte smidigt och man betalar då bara frakt avgiften.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
Betala via sin Internetbank är också en ypperlig idé. vet att t ex www.netonnet.se använder sig av detta och tycker det är kanon. Man slipper massa extra kostnader som postförskotts avgift m.m
tycker detta är jätte smidigt och man betalar då bara frakt avgiften.

Därför finns ju betalning med bankkort...

Permalänk
Dustin

Hej!

Ganescha: Man kan betala med Nordea, Handelsbanken, SEB (privat) och Föreningssparbanken direkt hos oss redan nu. Nordea har iofs varit lite stapplande då de har bytt loginmetod.

Brev kommer vi inte börja skicka, visserligen finns det varor som är 'riskfria' att skicka så men vi kör hellre på rejält emballage. Dessutom går det inte att spåra brev om det inte skickas som rekommenderat och då måste man ju ändå hämta på posten/utlämningsstället.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Därför finns ju betalning med bankkort...

Jo kort betalning är en sak, men logga in på din internetbank och betala därifrån via Dustin är en annan sak. Smidigt som attans.

MikaelC, ah okej, måste missat det
ang. brev så har du nog rätt men som du säger själv så är vissa saker hyffsat riskfria som t ex kablar m.m

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html