Ni som får problem med butiker !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2002

Ni som får problem med butiker !

Nu är jag som många andra trött på smutskastning direkt när ett företag gör fel.
Vissa fel är ju bara blygsamma och sådana fel som förekommer ofta. Därför tycker jag det är fel att trådskaparna skapar trådar med namn t ex; Köp aldrig ifrån XXXX, XXXX har blåst mig, etc etc, bara för RMA har tagit 2-3veckor eller så.

Sen finns det företag som har självfallet gjort otroliga fel, och självklart ska man varna för det.

Därför tycker jag att folk ska nu ändra sitt skriv sätt när de skapar en topic.

Så nu när ni får vill skriva om ett fel företag gjort, VAR GOD att skriva lite mer informativ topic samt lite mindre skit snack, t ex; Har ett litet problem med XXXX AB, Har ni råkat ur för samma problem som jag med XXXX AB.

Om moderatorerna inte bryr sig eller så får ni helt enkelt ta bort denna tråden men jag vill bara få ett trevliga Konsument - Butiksguiden forum.

Kanske införa varningar till dom som smutskastar företag av otillräckliga skäl? Det skadar faktiskt företaget en hel del, jag tycker att vi inte ska arbeta emot utan för och hjälpa företaget så de blir bättre. Gynnar bara oss!

Mvh

Stefan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2001

Det skulle vara bra, men det kommer alltid finnas idioter som tror att varan ska vara framme efter en timme.
Skulle kunna uppskatta att det är 90% av alla klagomål här som det är inte företagets fel.

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Trädvy Permalänk
Gäst

Goda ord.
Det är mycket smutskastning på vissa företag.
Jag tror att dom företagen som oftas nämns på forumet gör så gott dom kan.Visst, ibland kan det blir fel med en leverans pga andra inblandade leverantörer.Vissa produkter kan även vara restnoterade och då får man vackert sitta och vänta någon dag extra.

Lite av mina tankar då man kikar in över forumet | Konsument | Butiksguiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Dom stora företagen som många här ifrån handlar av gör fel precis som dom mindre men när det är så många som "har problem" så märks det lättare och även då att det ser mer negativt ut än vad det kanske är om man räknar procentuellt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hovmantorp
Registrerad
Jun 2004

Mindre problem får man ju räkna med eftersom det är mänskligt att fela för säg den som aldrig gjort fel nån gång? Men när företaget uppenbart bryter mot svensk konsumentlagstiftning och verkar i sverige så skall det smutskastas.

Om det företaget sedan rättar sig så skall det givetvis få upprättelse men rent spontant kommer jag att tänka på Datorhandel.com http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults... och specifikt ett där jag själv har postat http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46611... och även datorhandel.com gick i svaromål så kom det sedan inga fler inlägg när det hade postats om vad svensk konsumentlagstiftning säger vilket dom flagrant har brutit mot.

Men annars har jag själv inte varit med om värre problem än att det retts ut med personlig kontakt av det felande företaget så dom fått rätta till sitt misstag och skulle själv bara posta här om företaget vägrar att rätta till sitt misstag som dom gjort mot mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

I deras värld så ska ett företag som är faktiskt mänskliga och gör nåt litet fel så ska dom stänga för gott.

Vissa kräver ju alldeles för mycket och själva är de moder teresa, tänk på det nästa gång ni klagar ni är inte bättre själva.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit