Bilspel liknande Super Cars??

Permalänk
Avstängd

Bilspel liknande Super Cars??

Är det någon som vet något bil spel liknande Super Cars 1 eller 2 som finns till Amiga och Atari fast till PC. Man köper bil och trimmar osv. Death Rally är ju ett men det har jag spelat så inni katten.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Det spelet spelades ganska friskt förr när man hade Amiga 500:a, riktigt kul lir!

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Death rally fanns för ett tag sedan. Utöver det vet jag inte riktigt. Ignition ett äldre svenskt spel liknar också lite, men det kanske inte går att köra med XP.

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Zalman CNPS7000B-AlCu, ASUS K8N-E Deluxe, Corsair Value PC3200 2x512MB, Gainward GT6600 GLH.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luhh
Death rally fanns för ett tag sedan. Utöver det vet jag inte riktigt. Ignition ett äldre svenskt spel liknar också lite, men det kanske inte går att köra med XP.

Death rally är väl äldre än ignition?

Hmm, finns nog ett som heter, twisted metal.. tror jag?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Har du Death Rally fullversionen? ( sugen på att köpa )

Permalänk
Medlem

Re: Bilspel liknande Super Cars??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Är det någon som vet något bil spel liknande Super Cars 1 eller 2 som finns till Amiga och Atari fast till PC. Man köper bil och trimmar osv. Death Rally är ju ett men det har jag spelat så inni katten.

http://perso.wanadoo.fr/dazeland/Super_Cars2-2.png

http://fellow.sourceforge.net/old_version/main/screenshots/im...

Klart det finns

Testa GeneRally
http://generally.rscsites.org/

eller MiniRacingOnline
http://www.miniracingonline.com/inicio.php

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Flatout?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeopardy
Flatout?

Hur kan du jämnföra Super Cars med flatout? De va spel som man såg ovvanifrånsom gällde om ja fattade rätt..

OnT: Ja har ett spel som heter Mini Car Racing som e skitkul, relativt bra grafik osså skitmånga vapen till det osså, de e ett hett tips..
Här e en bild:

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Avstängd

Kappy: Deathrally funkar inte under XP

Superswede: Det där ska jag pröva på studs

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Kappy: Deathrally funkar inte under XP

Superswede: Det där ska jag pröva på studs

Även om man väljer att starta via 95 osv?

Permalänk
Medlem

det ska finnas Deathrally som funkar till xp vet dock inte vilken sida man kan tanka hem det på .. någon annan som vet ?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Kul att det var fler än jag som snöade in på gamla Super Cars på Amigan.

Fanns många gamla guldlir till Amigan, Lotus-serien, Elite Frontier, Empire osv.

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andelor
Kul att det var fler än jag som snöade in på gamla Super Cars på Amigan.

Fanns många gamla guldlir till Amigan, Lotus-serien, Elite Frontier, Empire osv.

Jao fi fasen Super Cars 1 & 2 och NITRO på AMIGA spelade jag mycket mycket mycket med polare. Super Cars 2 kan vara ett av tidernas spel asså. Musiken gör ju inte spelet sämre precis

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Jao fi fasen Super Cars 1 & 2 och NITRO på AMIGA spelade jag mycket mycket mycket med polare. Super Cars 2 kan vara ett av tidernas spel asså. Musiken gör ju inte spelet sämre precis

Just jävlar, NITRO kommer jag ihåg oxå. Frustrationslir vill jag minnas där man hela tiden fick hålla koll på bensinmätaren mm.

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andelor
Just jävlar, NITRO kommer jag ihåg oxå. Frustrationslir vill jag minnas där man hela tiden fick hålla koll på bensinmätaren mm.

Valde man namnet MAJ så fick man massa stålar extra.

Overdrive har vi ju med. Spelade det inte så mycket dock. Skön låt har jag för mig

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

En rolig grej med NITRO var ju avatarerna som såg ut som Hollywood-skådisar. Exempelvis Clint Eastwood i bilden du postade ovan med diverse cybernetiska tillbehör dock. Personligen tyckte jag NITRO var hyfsat kul men Super Cars slår NITRO vilken dag som helst

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andelor
En rolig grej med NITRO var ju avatarerna som såg ut som Hollywood-skådisar. Exempelvis Clint Eastwood i bilden du postade ovan med diverse cybernetiska tillbehör dock. Personligen tyckte jag NITRO var hyfsat kul men Super Cars slår NITRO vilken dag som helst

Jo verkligen.. Finns inget som klår det.

Clintan och James Bond var det. Den 3:e minns jag ej

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

super cars 1 var lite bättre då det inte var så mycket vapen. man kunde få en raket typ som var svår att använda.

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Zalman CNPS7000B-AlCu, ASUS K8N-E Deluxe, Corsair Value PC3200 2x512MB, Gainward GT6600 GLH.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
http://www.turbosliders.tk/

Påminner om Slicks 'n Slide ju

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luhh
super cars 1 var lite bättre då det inte var så mycket vapen. man kunde få en raket typ som var svår att använda.

Fanns ju inte dom där roliga frågorna. Var ju bara snubben på kontoret

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Hah, jag har Death-Rally på skiva, med klassisk papperskartong

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
Hah, jag har Death-Rally på skiva, med klassisk papperskartong

A-Spel håll hårt i det.. Hoppas någon trevlig datasnubbe fixar till det så det funkar under XP

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Roligt att ingen har sagt MASHED än. Finns till både Xbox, PC och PS2.
http://www.getmashed.net

Demot finns till PC, bara att tanka ner.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Roligt att ingen har sagt MASHED än. Finns till både Xbox, PC och PS2.
http://www.getmashed.net

Demot finns till PC, bara att tanka ner.

http://ps2media.ign.com/ps2/image/article/571/571425/drive-to...

http://ps2media.ign.com/ps2/image/article/571/571425/drive-to...

Du ska inte använda url utan img när du länkar bilder

Jo men det spelet är ingen höjdare asså. Tack för tipset

EDIT:

Gick visst med url med

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
Hah, jag har Death-Rally på skiva, med klassisk papperskartong

grr..:)

Min bror lånade ut min kopia av death-rally, jag fick aldrig tillbaks den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
grr..:)

Min bror lånade ut min kopia av death-rally, jag fick aldrig tillbaks den

Du pm'ade mig, men min inbox var full (även fast jag inte hade några meddelanden, Moderator?)

Permalänk
Medlem

hahaha! är inte detdär en cyborgifierad clint eastwood så vet jag inte vad det är xD

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

lite "nyare" kanske men Dethkarz och Rollcage är ruskigt roliga

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Hot Wheels Bash Arena finns, men det är lite mer öppnare banor än vad som finns hos Super Cars. Skulle du sitta på någon konsol så finns säkert Micro Machines till den, riktigt kul faktiskt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum