Permalänk

Jag letar för fullt efter bra flygspel som utspelar sig i modern tid. Jag har LOMAC och IL2 Sturmovik nu.
Vill ha fler!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Samma här, letar för fulla muggar men det verkar inte finnas så många nya bra flygspel eller simulatorer. MS Flightsimulator X är ju lite småskoj men det saknar ju helt action.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Finns väl i princip bara det 'nya' Falcon-spelet för modern sim. Fast försök inte ge er in i det utan att ha läst igenom manualen, såvida ni inte har krigsflygerfarenehter.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Finns väl i princip bara det 'nya' Falcon-spelet för modern sim. Fast försök inte ge er in i det utan att ha läst igenom manualen, såvida ni inte har krigsflygerfarenehter.

Manualen är... tjock. Dock mer än nödvändig.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning på dessa saker ikväll,
http://www.webhallen.com/prod.php?id=73014
http://www.webhallen.com/prod.php?id=35548

Ska bli riktigt roligt att testa flygsimulator igen. Ser riktigt skoj ut på filmer.
Undrar bara, finns det gamla plan oxå, från WW1? Typ Fokker DR1 och Sopwith Camel eller va de nu hette...Minns när jag spelade Knights of the sky på Amigan

Permalänk
Medlem

Capt.FlushGarden

Hatten av för dig då du verkar vara ett ess på detta

Jag har testat IL2 för något år sedan men jag tyckte det var ruskigt svårt att flyga. Kanske började med fel plan etc och inte hade tillräkligt tålamod men är nu sugen på att ta upp kampen igen, tror jag

Men lite andra frågor rörande IL2 om det går för sig...

Hur funkar onlinespelandet? Är det som cs att man typ loggar in på en server och får välja sida o bas etc. Annonserar de raider i en chatkanal under spelets gång mm. Är communityn väldigt innesluten så man helst ska känna någon för att få ut den mesta upplevelsen av spelet?

Vad rekomenderar du för joystick då man spelar? Påverkar valet av just joystick spelandet mycket?

Måste också tilläga att det ser helvetiskt roligt ut och som historieälskare så är väl detta bland det närmaste man kan komma för att just uppleva WWII flygstriderna "live".

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Jag la en beställning på dessa saker ikväll,
http://www.webhallen.com/prod.php?id=73014
http://www.webhallen.com/prod.php?id=35548

Ska bli riktigt roligt att testa flygsimulator igen. Ser riktigt skoj ut på filmer.
Undrar bara, finns det gamla plan oxå, från WW1? Typ Fokker DR1 och Sopwith Camel eller va de nu hette...Minns när jag spelade Knights of the sky på Amigan

Har också en Cyborg Evo Force och är ritkigt nöjd. Hur skönt som helst med force feedbacken i IL2 sturmovik!

Det enda negativa med joysticken är väl att strömkabeln som sitter i åker ut alldeles för lätt, och då måste man starta om spelet för att joysticken ska funka igen.
Sen gnisslar den också, beror säkert på att jag drog ut en cider över den.

Angående WW1 plan, så har inte jag sett något. Men visst finns det såna gamla plan med också, gjorde 1937-1938. Inte kul att sitta i en sån och möta en Spit, fast man svänger runt lite fortare för att man åker så jädra sakta.

*Edit*
Naken^: Det är bara att installera Xfire och hoppa in på valfri server som på CS. Angående coop-games och raids har jag aldrig kört, utan kör endast dogfight.

Nu har jag bara kört med min Cyborg evo force och chansar på att force feedbacken höjjer spelupplevelsen ganska rejält.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg gamla F/A 18 till Amigan jag hade. Vilket grymt lir!! Fast grafiken är skit i dagens mått så fick man ett djup i bilden som var grym. Att man kunde starta o landa från hangarfartyg är också värt hur mkt som helst. Kan man göra det i LOMAC också? Isf beställer jag nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Kommer ihåg gamla F/A 18 till Amigan jag hade. Vilket grymt lir!! Fast grafiken är skit i dagens mått så fick man ett djup i bilden som var grym. Att man kunde starta o landa från hangarfartyg är också värt hur mkt som helst. Kan man göra det i LOMAC också? Isf beställer jag nu.

F/A 18 hornet eller var det nu hette till amigan var ett riktigt dunderlir!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, undrar om ngn vet om ngt helikopterspel (pang pang och krig)?

Har comanche 3 till pc men det är lite för gammalt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Har också en Cyborg Evo Force och är ritkigt nöjd. Hur skönt som helst med force feedbacken i IL2 sturmovik!

Det enda negativa med joysticken är väl att strömkabeln som sitter i åker ut alldeles för lätt, och då måste man starta om spelet för att joysticken ska funka igen.
Sen gnisslar den också, beror säkert på att jag drog ut en cider över den.

Angående WW1 plan, så har inte jag sett något. Men visst finns det såna gamla plan med också, gjorde 1937-1938. Inte kul att sitta i en sån och möta en Spit, fast man svänger runt lite fortare för att man åker så jädra sakta.

*Edit*
Naken^: Det är bara att installera Xfire och hoppa in på valfri server som på CS. Angående coop-games och raids har jag aldrig kört, utan kör endast dogfight.

Nu har jag bara kört med min Cyborg evo force och chansar på att force feedbacken höjjer spelupplevelsen ganska rejält.

Nä, det är klart att gamla högar från ww1 inte är något att dogfighta med mot ww2-plan, men det hade varit kul om de fanns med. Kanske nån typ av veterandel i spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Lånar tråden lite, undrar om ngn vet om ngt helikopterspel (pang pang och krig)?

Har comanche 3 till pc men det är lite för gammalt.

Tyvärr är det dåligt med nyare helikopterlir, finns nått arcadigt skit som heter Apache Longbow Assault. De bästa helikopterspelen är över 10 år gamla. Se om du kan hitta gamla LHX från -93. Det hittills bästa som har gjorts Det får plats på 1 diskett. Hind fanns det nått som hette också. Det var bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Tyvärr är det dåligt med nyare helikopterlir, finns nått arcadigt skit som heter Apache Longbow Assault. De bästa helikopterspelen är över 10 år gamla. Se om du kan hitta gamla LHX från -93. Det hittills bästa som har gjorts Det får plats på 1 diskett. Hind fanns det nått som hette också. Det var bra.

Hittade ett med både flygplan och helikopter, dock så verkar folk ha problem med att få det att fungera i Vista.

Måste testas iaf

Enemy engaged 2

http://www.eech2.com/index2.html

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario