en fråga angående reklamation

Permalänk
Medlem

en fråga angående reklamation

Jag skulle åka o lämna tillbaka en trasig mp3 som påstår att den inte har några låtar fast den ligger mer än 100 låtar på den, men den extremt sura personalen hänvisade bara till konsumentköplagen (eller va den heter) att man inte kan reklamera en vara som inte är komplett då det fattades ett par hörlurar som jag inte hittat än då dom försvann i flytten.

Jag läste på konsumentverkets hemsida när jag kom hem men jag kan inte hitta någonstans där det står att varan måste vara komplett? stämmer verkligen det? man måste väll ändå kunna lämna in den och få den lagad fast den inte är komplett specielt då görlurarna inte är problemet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

Givetvis behöver du inte hörlurarna för att reklamera den.. Det är ju inte pga dom som spelaren inte funkar.. Du har ingen garanti kvar förstås?

Permalänk
Medlem

jo jag har garanti kvar... till strax efter jul är det garanti.

Men hörlurarna följde med Mp3 spelaren när jag köpte den och alltså retunerar jag en icke komplett vara enligt honom.

jag är mest irriterad då han var extremt sur och väldigt otrevlig och verkade inte ha någon som helst lust att hjälpa till att få min vara fixad.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

Gör ett nytt försök! Prata med någon annan i butiken... hota med ARN.

Permalänk
Medlem

Jepp ska göra ett nytt försök idag får se.. nu har jag iof hittat lurarna så det ska inte vara några problem.. men saken är den att enligt konsumentverkets hemsida så ska jag kunna få full ersättning tillbaka kontant och inte som ett tillgodo kvitto som man bara kan använda i deras butik då jag inte vill handla där igen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Självklart ska du kunna lämna in spelaren för att få den lagad gratis om garantin fortfarande gäller och du uppvisar kvittot. Butiken ska formligen skita i att du inte har med lurarna, det är ju inte de som är fel utan spelaren.

Reklamera förresten är nog fel ord, du ska lämna in den för reparation och hänvisa till ett års garanti. Reklamera låter mer som om du vill byta spelare och då vill nog butiken ha samtliga tillbehör med.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

först ville jag reklamera den men då hänvisade dom till konsumentköplagen att jag inte hade hörlurarna med vilket skulle ge dom en extra kostnad, Jag sa att jag kunde betala den lilla kostnaden dessa hörlurar skulle tänkas kosta men det gick absolut inte.

inte heller kunde vi bara lämna in den och få den lagad eftersom den fortfarande inte var komplett , så troligen skulle den ändå inte lagas utan den skulle reklameras och skickas tillbaka till fabrik så jag fick en ny.

Och sen så skulle jag använda mig av programvaran som följer med på cd skivan och flasha programvaran i mp3 spelaren till en nyare version, men det kan vi inte göra då vi inte har internet hemma än (gratis i skolan ) och för det andra så finns det ändå ingen ny programvara för mp3 spelaren.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för spelare? Kanske någon annan har samma och kan bistå med ett par orginallurar?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
*bortklippt* nu har jag iof hittat lurarna så det ska inte vara några problem.. *bortklippt*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Vad är det för spelare? Kanske någon annan har samma och kan bistå med ett par orginallurar?

Nu har han ju hittat lurarna. Så nu är det bara för han att springa dit igen och klaga.