Spel som du skulle vilja se i dagens grafik?

Permalänk
Medlem

1. Daggerfall
2. Space Rogue
3. Duke Nukem

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Age of Empires IÌ
Morrowind
Heretic

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Inaktiv

Japp! Daggerfall och Morrowind hade jag gärna sett med Oblivion-motorn

Finns många spel jag vill se med dagens grafik..

Men 3...

Terminal Velocity (sabba inte styrningen bara )
Duke Nukem 3D (får vi förhoppningsvis se snart )
Age of Empires 2 (det ska vara precis som det är fast med dagens grafik, alltså inget AoE3)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d3cibel
tänk ännu lite längre då .. t ex unreal 3 engine eller crysis engine och Aegia physix card , Springa rundor och kasta lådor och sånt med the force . .typ som senaste starwars filmen där joda och sidious battlar .. kommer ett sådant spel så kommer mitt sociala liv upphöra ...

Det kommer ju, star wars force unleashed heter det ;), du får söka på det på youtube eller liknande så kommer du tappa hakan...gjorde iaf jag.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

The last ninja serien vore riktigt najs.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Chrono Trigger

Final Fantasy 7

Metal Gear Solid

Myst

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk

age of empires 2

Permalänk

1. Battle Squadron (amiga 500)
2. Syndicate
3. Nuclear War (Amiga 500)

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Contra, inget snack om saken, Contra.

Jo en till kom jag på nu...

Bop'n Rumble som fanns till C64..

Vore störtskönt att spöa på gamla pensionärer i snyggaste grafik..

PS: För den som inte vet vad Bop'n Rumble är.....
Skäms.....

Permalänk
Medlem

Hur stört skulle inte Pacman se ut i dagens datorer?

Läste i någon pc gamer att speedball 2 ska göras om från Amigan till pc nu. vart ju ett kanon spel på den tiden iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
1. spy vs spy

Finns ju... med "dagens grafik" till xbox. Det är tyvärr en dålig remake.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Terminator Future Shock vore gryyymt med nån nice FPS motor....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Goldeneye 007 med Doom 3 motorn

vad han sa.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se typ lite SNES spel te pc'n mennar asså inte typ som en vanlig Emulator,,, utan Mario med Hl2 grafik osv ,,, hade vart ganska skoj :D:P

Permalänk

Mr Unreal 1 kanske.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hi-Octane - mindre känt svävarracingspel med vapen av Bullfrog, en teknisk renässans på detta lir hade man inte tackat nej till.
http://www.csoon.com/issue6/octane.html

Quake - Detta lir med rundad och förfinad bandesign, monster, grafik, kanske Doom3/Unreal07-motorn, måste göras ordentligt dock så inte den där speciella Quake-stämningen i spelet går förlorad.
http://users.telenet.be/adventuregames/screensh/quake1.jpg

Descent I & II - Jag väntar fortfarande på en sequel till dessa spel, två av dom bästa spel jag någonsin spelat, och då har jag spelat många spel.. Funderar starkt på att försöka leta reda på 2an nånstans bland alla skivor och lira lite http://www.glidos.net/large/descent.jpg

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Destruction Derby 1 & 2

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Hi-Octane - mindre känt svävarracingspel med vapen av Bullfrog, en teknisk renässans på detta lir hade man inte tackat nej till.
http://www.csoon.com/issue6/octane.html

Ooh Hi-Octane! Vilket grymmingspel det var, jag har fortfarande kvar mitt ex till Saturn... Dethfest (obs ingen felstavning, ett av racingteamen heter så) FTW!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Half Life... surprise, det kommer också!!!

Black Mesa Source... ingen kan väl ha undgått att HL kommer på source (med hdr mind you!)???

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Oni!

Oh yes please! Med banor som inte är helt döda som de var i originalet. Dödstråkigt att springa på en helt tom yta Men det fightingsystemet går inte av för hackor!

Och ett till: Heavy Metal - F.A.K.K.2 Har nyligen kört igenom det och visst, det är inget höjdarlir men grymt underhållande med allt slaskande i blod

Permalänk
Medlem

Little Big Adventure 2 !

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Half Life... surprise, det kommer också!!!

Black Mesa Source... ingen kan väl ha undgått att HL kommer på source (med hdr mind you!)???

Vad jag fattat kommer det inte vara Half-Life i Source utan ett spel med samma...hum...feeling. Eller nåt.

Fast jag läste nu att dom ska göra en remake, så dom kanske har ändrat sig.

Permalänk
Medlem

Det kommer inte att vara precis samma spel utan de försöker på något sätt reboota det till dagens standard. Högt flygande ambitioner, men det har jag inget emot utan jag tycker det är logiskt: annan spelmotor kräver lite annorlunda angreppssätt trots att story'n är densamma.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Half-Life 1
Ground Control (fortfarande ganska snyggt)
Driver
HomeWorld (mycket vackert på sin tid)
Hidden & Dangerous
Outcast (mäktigt)
Warhammer: Dark omen (före total war)
Janes Fleet Command
Starcraft(!)
Duneon Keeper
Nox
Terra Nova (så j*grymt)
Ufo: Terror from the deep (tror jag det hette?)

för att nämna några..

Permalänk
Medlem

Jedi Academy med F.E.A.Rs grafikmotorn och en grym fysikmotor vore nice.

Tänk er att kunna springa på väggarna samtidigt som man battlar med lightsabers och flygande grejer mot någon sithlord.

Visa signatur

Sugen på en tråkig ordvits?
Fråga mig!

Permalänk

Monkey Island 1 (med röster)
Super Mario 64 (bästa platfomaren ever?)
GTA: San Andreas (skoj)

Permalänk

Stuntcar racer - amiga 500
Moonstone - amiga 500
Boulderdash i 3D vore nåt =D

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gigaboost
Monkey Island 1 (med röster)
Super Mario 64 (bästa platfomaren ever?)
GTA: San Andreas (skoj)

Super Mario? Själva tjusningen med det spelet är ju grafiken, det har ju kommit miljontals mario spel med "bra" grafik som floppat.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Praw
Super Mario? Själva tjusningen med det spelet är ju grafiken, det har ju kommit miljontals mario spel med "bra" grafik som floppat.

Sant, orkar inte med de nya mario spelen, gillar det till 16-bitars :).