Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Fahrenheit

Fahrenheit släpptes vad jag vet den 16 september, vilket betyder att det borde vara ute i butikerna nu. Det underliga är att ingen pratar om det. Demot var kort men visade verkligen att det här spelet har potential att bli någon slags milstolpe i spelvärlden. Det vore hjälpsamt om ni som har spelat hela versionen kunde ge lite omdömmen, så man vet om det är något att hänga i granen eller inte.

Demotråden hittas här

Så lite av det jag undrar är om, är det verkligen så fritt som det utgav sig för att vara? Grafiken, går den att leva med? Är storyn något man fängslas av?

Så många frågor och så lite svar..

Edit: Bytte till en finare bild!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

jag spelade demot, men gillade inte spelet.. vet inte riktigt varför men det är nog bara inte min typ av spel.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är riktigt bra iaf men rekommenderar att du skaffar det till xbox eller ps2. Har tyvärr inte spelat spelet tillräckligt mycket för att säga nåt än men det verkar bra iaf. Synd bara att lip-syncen är i turok 3 klass om inte sämre.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Det är grymt bra för har du spelat igenom det en gång så kan du göra det 2-3 gånger till men det blir lite annorlunda beroende på vilka beslut man tar under spelets gång.

Permalänk

Ingen snackar om det eftersom det inte går att ladda hem till PC änn

Min bror skall dock köpa det nästa vecka så jag får se hur det är då.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk

Fan vad bilden var konstig, ser verkligen inte ut så i demot. Kanske ps2-versionen?

Permalänk

Det verkar bli ett av årets bästa spel enligt min mening, har testat demot och hört från folk som har spelet att dom är ruskigt nöjda(vet inte om dom har import eller olagliga versioner, men iaf). Tänk er att ha polisen efter er och att alla era beslut leder till om ni åker dit eller inte, man har alltid olika beslut att fatta och olika saker att göra.

Har läst recensioner som gett toppbetyg....köööööp

Visa signatur

i7 6700k // 16 GB Corsair Vengeance // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB

Permalänk
Medlem

Fahrenheit är redan ute till både PS2 och Xbox, PC vet jag inget om, det släpps kanske senare.

Och spelet släpps i USA nästa vecka så det är nog inte import

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Det finns ute till PC, köpte det igår.(399:- på Game). Och det verkar bli ett riktigt bra spel, har dock inte spelat så långt...Dock känns det som om man har lite för stor valfrihet ibland, får ju ångest när man valde att göra så istället för så, blir ju tvungen att spela om det...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Verkar iaf lite nyskapande, nåt spelindustrin lider akut brist på för närvarande. USA-versionen ska tydligen vara censurerad o heta något annat.

Demot är betydligt snyggare än skärmdumpen längst upp. Ingen revolutionerande grafik men who cares?

Permalänk
Medlem

Absolut ingen speciellt snygg grafik som typ HL2, Chronickles of riddick, doom3 eller BF2 men det är inte det som spelar roll, det är spelsättet som gör detta spel speciellt, upplägget osv. Nytänkande, som sagt, är något som behövs i spelvärlden.
Dock skulle jag inte vara förvånad ifall spelet tappar flera spelare tack vare att den inte har snyggaste grafiken, man blir förvånad vilka grafiknördar det finns...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

kanske inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelet är verkligen helskönt och det är faktiskt det enda spel där jag har känt mig stressad. Storyn är verkligen gripande och det faktum att ens handlingar påverkar spelet är smart gjort. Man tänker verkligen efter innan man säger något.

Tycker själv att det är riktigt konstigt att det inte är något snack om spelet, men det beror nog på att det är ett äventyrs spel där Tim Schafer inte medverkar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag blev lite besviken på spelet. Handlingen är helt ok och vissa saker är riktigt häftiga men sen samtidigt kan jag inte undgå att irritera mig på kameran som är totalt värdelös. Kontrollerna är skumma ibland dessutom och man har inte den valfrihet som jag hade hoppats på. Visst är det ett roligt spel men absolut inte årets bästa.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Hittade två recensioner:
http://www.gamerankings.com/itemrankings/launchreview.asp?rev...
http://www.gamerankings.com/itemrankings/launchreview.asp?rev...

Låter ju riktigt nice, om man bortser från kamerahanteringen och att man behöver göra action-stunts då och då. Verkar också som att man ska tänka på att man inte ska "optimera" så mkt; det är ok om ens karaktär inte gör 100% rätt hela tiden, vilket ju är lite intressant.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Det finns ute till PC, köpte det igår.(399:- på Game). Och det verkar bli ett riktigt bra spel, har dock inte spelat så långt...Dock känns det som om man har lite för stor valfrihet ibland, får ju ångest när man valde att göra så istället för så, blir ju tvungen att spela om det...

känner igen det där ganska mycket:P

Permalänk

verkar inte funka under x64

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

Enligt gamershell e ju bilden längst upp i tråden är 3 1/2 år gammal

Samma scen från demot:

långt ifrån fear-grafik men som sagt who cares?

Permalänk
Medlem

ska köpa spelet nån dag, har hört mycket goda komentarer om detta spel.

nyskapande bra spel som inte fokuserar på fetaste grafiken och kantujämning utan på bra spelupplevelse.

Grafiken är det för övrigt bra men jag vet att det finns nördar som tänker "fy fan vad dålig grafik, det här spelet måste suga"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag älskar Fahrenheit, en historia som man riktigt sugs i. Men på tal om PC-versionen så letade jag länge efter det i fredags (den 16) men hittade det endast i en affär där det kostade 499, 100sek dyrare än vad det kostar på andra ställen. På lördagen så gick jag in i fler affärer men dom hade inte det, om dom hade det så fanns det bara på konsoll. Var tom på EBgames men dom hade INTE det heller på PC. Jag var skitsur så jag åkte till det dyra affären och köpte det där, men det är mycket skoj för pengarna. I SIBAS senaste reklamblad är det en annons för Fahrenheit för 399:- men dom hade det inte på siba heller. När jag frågade kassörskan efter det försökte hon bortförklara att det hade nog blivit slutsålt, något jag inte tror ett dugg på. Men det verkar nästan som att PC versionen var för få till antalet så alla affärer inte har kunnat fått kopier.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte ens vad det här e för nåt
Är det som Broken Sword eller?? Typ.... tänka-som-fan spel ?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Äventyrsspel, ladda hem demot o testa, grymt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Jag vet inte ens vad det här e för nåt
Är det som Broken Sword eller?? Typ.... tänka-som-fan spel ?

En kompis som har lirat på xbox sa att det var rätt tufft. Om du t.ex åt på restaurang och struntade i att betala notan så kommer servitrisen känna igen dig mera, och stoyn blir t.ex annorlunda om du tar taxi hem istället för tågbana osv. Låter rätt tufft måste jag säga

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Ska köpa spelet väldigt snart Spelade demot, och jag gillade det verkligen.. Jag får verkligen en adrenalinkick med snuten i räva och all tidspress Väldigt skoj spel *TUMMEN UPP*

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

Så.... nu har jag laddat ner demot och installerat... ska testa det nu

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det är grymt när man har sex med sitt x

Permalänk
Medlem

Så.... testat nu.... JÄVLIGT kort demo...
Men det verkade riktigt grymt. Vill faktiskt spela hela nu

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Beställde det och ett par filmer idag från CDON, kostade 349 kr där. Blev riktigt imponerad av demot så jag tror inte att jag kommer ångra mitt köp, grymt mysig stämning i demot iaf..

Edit: Uj, kostade 359, inte 349... Nu ångrar jag mig som fan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Det är grymt när man har sex med sitt x

:D:D:D:D:D:D

Får man styra? ^^

Permalänk
Medlem

Grymt bra spel. Det är bara en sak jag inte förstått riktigt, ska man försöka lösa mordet eller bara förstöra när man är polis?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C