Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
:D:D:D:D:D:D

Får man styra? ^^

Ja...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing

Ja...

Dags att dra fram 400 kr då ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Dags att dra fram 400 kr då ^^

lol

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Grymt bra spel. Det är bara en sak jag inte förstått riktigt, ska man försöka lösa mordet eller bara förstöra när man är polis?

varför skulle man vilja förstöra? Klart man ska lösa mordet. Om man lever in sig i sin roll så klart. Du kan ju alltid göra ditt sämsta men det är inte meningen med spelet.

Permalänk
Medlem

Låter som att det blir ett köp ändå för min del
En grej jag inte hängde med på riktigt, är det valbart i början av spelet vilken karraktär man ska spela eller får man hoppa till olika under spelets gång?

Verkar ju wunderbar!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

du får ju spela olika karaktärer, så ja du får hoppa in under spelets gång.

Permalänk

Fastnat

edit:Nä, jag såg bara dåligt

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat lite granna...

VARNING! ev. Spoiler

När man är nere i rummet med massa "databand" där man ska leta upp ett visst "band" och sätta in det i maskinen, där man har klaustrofobi och ska trycka knappar hela tiden för att andas rätt(med tjejen). vilket årtal var det som man skulla ta bandet ifrån? Tycker att jag har varit och pillat på varenda hylla...

Visa signatur

Permalänk

gillade inte spelet riktigt, först och främst har jag aldrig gillat sådan där kameravinklar, sen känns det lite konstigt att först utföra ett mord på så bra sätt som möjligt, för att sen bara lös det igen med andra gubbar.
Jag har inte spelat nå länge, bara tills jag började i min lägenhet, anledningen till att jag slutae där var för att jag blev rädd( ni vet nog var).
Ja jag är en mes, kan inte ens lira doom3

Permalänk
Medlem

verkar vara ett shysst spel.. dock är kameran dum i huvet, men de får man leva med.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Helt underbart spel detta. Bästa på länge.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Mycket bra spel i min mening, dock kändes det som alldeles för kort. Jag klarade i nästan hela spelet samma kväll jag köpte det. Något som dock blir tjatigt i längden är när man ska hålla på och trycka rätt kombinationer på piltangenterna/numpad:en.

Permalänk
Medlem

Inte värt att köpa ett sånt här spel...
Bra spel är det.... men inte värt...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Jag har fastnat lite granna...

VARNING! ev. Spoiler

När man är nere i rummet med massa "databand" där man ska leta upp ett visst "band" och sätta in det i maskinen, där man har klaustrofobi och ska trycka knappar hela tiden för att andas rätt(med tjejen). vilket årtal var det som man skulla ta bandet ifrån? Tycker att jag har varit och pillat på varenda hylla...

du ska ta banden från 90- talet(Mordet på kirsten). men eftersom tjejen har det svårt med trånag utrymmen, så byt till tyler och åk till stationen och fixa det med han istället, blir en massa tjafs med bruden. att hon är inte gillar trånga utrymmen kommer ni få en MYCKET, MYCKET läskigare bevis på längre fram i spelet

lätt bland årets bästa spel, LÄTT

Permalänk
Medlem

pytteliten spoiler:

När man ska ta sig förbi den andra grinden i militärbasen (i början)..
finns det nåt annat sätt än att försöka springa förbi när de kommer lastbilar? vaktrackarn ser mig HELA tiden.. mycket irriterande

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
pytteliten spoiler:

När man ska ta sig förbi den andra grinden i militärbasen (i början)..
finns det nåt annat sätt än att försöka springa förbi när de kommer lastbilar? vaktrackarn ser mig HELA tiden.. mycket irriterande

Spring utmed en lastbil tills du är mellan två tält, då springer du över vägen och in mellan tälten.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Spring utmed en lastbil tills du är mellan två tält, då springer du över vägen och in mellan tälten.

problemet e att lastbilarna kör åt "fel" håll..
aja ska prova

edit:
blir tokig.
i enda ingången till stället man ska in på så kör lastbilarna UT inte IN... har provat springa förbi typ 10ggr nu när en lastbil kör ut genom porten men varkrackarn ser mig HELA tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
problemet e att lastbilarna kör åt "fel" håll..
aja ska prova

edit:
blir tokig.
i enda ingången till stället man ska in på så kör lastbilarna UT inte IN... har provat springa förbi typ 10ggr nu när en lastbil kör ut genom porten men varkrackarn ser mig HELA tiden.

Om du står så att du har vakten rakt framför dig så springer du så långt åt höger längs staketet som du kan komma. Där kan du sen klättra över utan att de ser dig.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Klarar ej att ta mig in i basjäveln! helvete då

Hur fan ska man göra?`Kan ju hoppa över staketet i början, men andra delen går ej!

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
du ska ta banden från 90- talet(Mordet på kirsten). men eftersom tjejen har det svårt med trånag utrymmen, så byt till tyler och åk till stationen och fixa det med han istället, blir en massa tjafs med bruden. att hon är inte gillar trånga utrymmen kommer ni få en MYCKET, MYCKET läskigare bevis på längre fram i spelet

Tackar, glömde bort vilket år dom sagt... Ja, vore väl kanske lättast men nu ska ja tamejfan klara av det med henne...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Klarar ej att ta mig in i basjäveln! helvete då

Hur fan ska man göra?`Kan ju hoppa över staketet i början, men andra delen går ej!

Där sitter jag fast också
Dont Move or ill shoot!

edit2:

hahaaa!
de finns en stor sten vid andra stängslet.. bakom den finns det ett hål i det som man kan krypa igenom! weee

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ååååh, blir galen! Snälla hjälp någon, har provat att springa längs en sån där Truck men man kan ej lämna militärbasen, är typ en osynlig vägg. Om man springer in där dom kommer ifrån blir det "Stop or i'll shoot!"... har det buggat för oss eller? Det kanske inte ska sluta? Spelet kanske är slut?

...Argh!

Nu måste jag hitta nån konstig bok, vart fan finns den?

Är typ dum lr något, förstår inga av ledtrådarna

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Ååååh, blir galen! Snälla hjälp någon, har provat att springa längs en sån där Truck men man kan ej lämna militärbasen, är typ en osynlig vägg. Om man springer in där dom kommer ifrån blir det "Stop or i'll shoot!"... har det buggat för oss eller? Det kanske inte ska sluta? Spelet kanske är slut?

...Argh!

Nu måste jag hitta nån konstig bok, vart fan finns den?

Är typ dum lr något, förstår inga av ledtrådarna

(vi sätter en spoilervarning här då, man vet ju aldrig )

Hos den där kinesen? Isåfall så ska du ta boken du får till bänken under trappan, där använder du förstoringsglaset för att ta reda på författaren. Sedan går du upp för trappan och till höger, där ännu en bänk finns. Här finns en bok där det står olika författare och årtalen de levde. Notera årtalet till författaren til boken du fick, och gå sedan ner igen. Nu går du fram till kinesgubens skrivbord och läser i ÄNNU en bok. Där står hur alla böcker är kategoriserade. Varje våning representerar typ ett århundrade, och sen finns det flera färger, vilka är hyllorna.

Har ingen aning om det här pusslet ändras, men för mig så var det iallfall den "vita" bokhyllan på översta våningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R0s3n
(vi sätter en spoilervarning här då, man vet ju aldrig )

Hos den där kinesen? Isåfall så ska du ta boken du får till bänken under trappan, där använder du förstoringsglaset för att ta reda på författaren. Sedan går du upp för trappan och till höger, där ännu en bänk finns. Här finns en bok där det står olika författare och årtalen de levde. Notera årtalet till författaren til boken du fick, och gå sedan ner igen. Nu går du fram till kinesgubens skrivbord och läser i ÄNNU en bok. Där står hur alla böcker är kategoriserade. Varje våning representerar typ ett århundrade, och sen finns det flera färger, vilka är hyllorna.

Har ingen aning om det här pusslet ändras, men för mig så var det iallfall den "vita" bokhyllan på översta våningen.

Kom på att man kunde skippa hela skiten så jag gjorde det ;P... får köra igenom på ditt sätt nästa gång då

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Alltså de går inte. Jag är inne i militärbasen och ska förbi de sista vakterna men varje gång jag springer så upptäcker de mig. Har försökt ett oräkligt antal utan att lyckas så jag lägger mina händer hos er på hur man kommer förbi.

Permalänk
Medlem

Lastbilen kommer åka förbi vakterna (snygga gröna strecket), gå bredvid den när den skymmer vakten, stanna i mitten, vänta tills lastbilen kört iväg, och gå emellan vakterna.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Kärlek vid första ögonkastet!
Efter demon var jag totalt såld på spelet, fick det idag och har suttit hela kvällen med det nu och lär fortsätta en bra bit in på natten också!
Otroligt bra spel, hoppas verkligen att det kommer fler liknande titlar, samt gärna någon uppföljare.
Årets GOTY hittills utan tvekan, men den platsen (om vi kikar på alla format) lär Zelda: TP ta över så fort det släpps.
Men på PC fronten lär det inte släppas någon bättre titel än denna i år, så där har vi förmodligen en vinnare!

Grafiken är inte imponerande på samma sätt som HL2 etc, men imponerar definitivt trots det och får mig att ta en bunt screens emellanåt.
Gillar även att de lagt in noise filter för en mer filmlik upplevelse.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04

Att kontrollera hennes andning är ju busenkelt, så det lär väl enbart slösa tid att byta karaktär vid det tillfället.

EDIT: Att det pratas så lite om spelet skyller jag på dålig marknadsföring!
Vilket är synd för det är, som sagt, årets bästa spel utan tvekan.

EDIT#2: Då var spelet avklarat!
Får säga det att spelet är alldeles underbart och ingen speltokig människa bör missa det!
Det vara självfallet längre om man inte sträckspelar det en hel kväll/natt som jag, men kunde helt enkelt inte slita mig.
Vågar faktiskt säga att det är ett av världens bästa spel som hamnar högt upp på listan, dock inte på första plats.
Hoppas definitivt att David Cage kommer att släppa fler spel i samma anda, om inte t.om. en uppföljare av något slag (men vetefasen om det skulle fungera, vissa spel/filmer skall helt enkelt bara ha ett slut).
Ingen aning om han varit i rampljuset innan för att vara ärlig, men han har definitivt fått min respekt och uppmärksamhet nu.

Spoiler varning!!!

Bästa highlighten genom spelet: Fightsekvensen mot The Oracle, det var banne mig det grymmaste jag upplevt i spelväg på åratal! Matrix inspirerat? Ja och jag älskar Matrix!
Något annat som definitivt ger spelet ett plus i kanten är att Theory of a deadman är med i soundtracket och hörs gång på gång i spelet till passande sekvenser.

Spoiler is over!!!

Nu skall jag göra mig lite kaffe, två ostmackor och se en film innan det är sängdags.
Kommer kännas lite lumpet att ej återvända till spelet imorgon, men inom kort lär jag nog köra igenom det igen då det finns så mycket olika val genom storyn att en hel del kan uppelvas annorlunda!

Ett ord: KÖP!

Permalänk
Medlem

jag läste i nån recension att om man spelar om ett chapter så ändras hela storyn som man spelat igenom..

lade också märke till att man kan spela om chapters där man väljer karaktär som en annan karaktär om man vill.

Underbart spel, riiiktig filmkänsla.
Men kameran... blä

Visa signatur

Permalänk
Medlem

detta spelet är ju helt omöjligt
kommer inte förbi kafét.
måste visst hitta mordvapnet :s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amerus
detta spelet är ju helt omöjligt
kommer inte förbi kafét.
måste visst hitta mordvapnet :s

tips:
kontrollera området där mordet begicks

Visa signatur