Permalänk
Medlem

Aeqvist: Du kan välja "Play without saving" eller dylikt, så kan du spela bäst du vill utan att du sparar över något.
Väljer du att spara så antar jag att allt annat raderas, har dock ej provat själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infin1ty
Aeqvist: Du kan välja "Play without saving" eller dylikt, så kan du spela bäst du vill utan att du sparar över något.
Väljer du att spara så antar jag att allt annat raderas, har dock ej provat själv.

jag provade "play without saving" när jag skulle visa spelet för en polare så jag valde en action sekvens mitt i spelet nånstans.. spelade igenom dem och när jag kom tillbaka till huvudmenyn och skulle försöka forsätta spela så höll jag på att sätta hjärtat i halsgropen... ALLT var borta, enda som fanns var "the diner" eller nåt sånt.

Alla bonus poäng och sånt var också borta.

Efter lite luskande så visade det sig att när man väljer play without saving så startar spelet den sekvensen på en tom profil.. Var bara att ladda min profil igen så fick jag tillbaka mina saves

tur det annars hade jag fan börjat grina

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

vet inte om någon tagit upp det här i tråden och vet inte riktigt vad jag ska söka på (om nu sökfuntionen inte skulle vara överbelastad just nu).

men när man är hos den där asiaten, i biblioteket.. vart hittar man boken han vill ha? har inte riktigt förstått hur man ska göra för att få reda på det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robz_Da_Rue
vet inte om någon tagit upp det här i tråden och vet inte riktigt vad jag ska söka på (om nu sökfuntionen inte skulle vara överbelastad just nu).

men när man är hos den där asiaten, i biblioteket.. vart hittar man boken han vill ha? har inte riktigt förstått hur man ska göra för att få reda på det..

Den sket jag i

Permalänk
Medlem

SPOILER!

Jag tyckte det var ett otroligt bra spel fram 3/4 ungefär. I dom sista kapitlena då det blev en massa kung fu, aliens och mumbo jumbo spårade det ur alldeles för mycket. Slutet var en besvikelse.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Den sket jag i

då gör jag som dig och skiter i det jag med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Den sket jag i

Kunde man det? jag som kämpade länge med den...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Du får kolla upp boken borta vid förstorningsglaset, sedan gå till registret och kolla var den bör stå. Sedan bör det lösa sig, tycker jag.

Måste säga att det har varit mycket fängslande så långt som jag kommit. Lite störande med en del av de här "get ready"-trycka-trycka-trycka-sekvenserna, men ändå.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

SPOILER!

Anra gången man är i militärbasen som ungar, vad ska man göra när man kommit till stället där man blir Marcus, när han ska distrahera vakterna så Lucas kan klättra upp i telestolpen?

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka en bit så kan du kasta iväg en sten så vakten går och kollar.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Spoiler!!

Helvete vad svårt det är att spöa oraklet. Man får sån djävla kramp i fingrarna när man ska pumpa på L och R. Xbox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robz_Da_Rue

[color="red"] *spoiler* [/color]

Alla bokhyllesektioner är markerade med en färg. Genom att kika på boken i förstoringsglaset så får du fram vem som skrivit den. Jag har för mig att det ligger en till bok på samma bord där det står ett nummer som du kollar upp. Därefter har den mystiske biblotekarien ett index liggandes på sitt skrivbord där nummren tilldelas en våning och en färg i biblioteket.

Om du inte orkar göra allt detta så hittar du den på: svart sektion, våning 3

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

SPOILER!

Anra gången man är i militärbasen som ungar, vad ska man göra när man kommit till stället där man blir Marcus, när han ska distrahera vakterna så Lucas kan klättra upp i telestolpen?

SPOLIER!!! (:D)

Tryck på numpad 3 (på pc iaf) så får du upp en karta. Kryssen markerar ställen du ska till. Se om du inte kan hitta något intressant omkring huset där vakten står...

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

Hehe jag hittade en soptunna att sparka ner. Kör på xbox.

Permalänk
Medlem

Ja, jäklar vilket spel detta är... Helt fast är man ju.

Ett litet tips för den som inte redan konstaterat detta:
Om man kört fast och letar efter tips som inte återfinns i t.ex. denna tråden så är "Indigo Prophecy" (spelets namn i USA-releasen) bättre att söka på än "Fahrenheit" (Europa, ...).

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att jag nyss köpt Fahrenheit till PC och vad ska man säga: otroligt bra !
Det är det bästa spelet jag spelat på åratal !

Grafiken, ljudet, musiken, ATMOSFÄREN...allting håller högsta möjliga klass. Sen är den OTROLIGT optimerat (inget "directx 7" path här inte...*cough* cod2 *cough*).
Jag har ett 6800GT och kör i 1280x1024, 2xAA, 8xAniso, allting ON, vsync ON och framerate:n håller konstant 60 fps.

Sen rekommenderar jag att ni skaffar en dual analog gamepad (helst med force feedback) för att kontrollerna blir så mycket bättre. Jag kör själv med en XBOX gamepad och det fungerar helt perfekt...till och med force feedback fungerar vilket höjer inlevelsen avsevärt.

Det är speciellt kul i början när han faller i trans på toalettstolen och gamepaden vibrerar snabbare och snabbare för att sedan helt sluta vibrera när han väl har fallit i trans. Man hoppade till första gången det hände...:)

Till sist vill jag bara säga:
Gör dig själv en tjänst och köp Fahrenheit (och stödj QUANTICDREAM, de underbara människorna bakom detta spel)! Bättre spel får man leta efter...

Permalänk
Medlem

körde nyss demot, lite max payne stuk över det, fast ännu mer najs
lustiga men sköna kontroller också

Permalänk
Medlem

Bästa spelet jag har spelat på MYCKET länge! Klarade ut det samma dag jag fick det.

Permalänk
Medlem

Ett av de bättre spelen på länge, det enda jag kan klaga på är att vissa saker aldrig förklaras. Vanligtvis gillar jag när man inte vet så mycket, men just här kändes det inte riktigt rätt. Sen är det lite väl kort också, men ett jädra bra spel annars :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Jag vill spela med min Logitch Dual Action Joydpad.. Allting funkar bra men vad är det som ersätter musen?! Blir galen, finns ju ingen knapp eller nåt jag kan hålla in för att göra sakerna som dyker upp. Jag vet alltså hur man gör med mus+tangetbord, men inte med joydpaden.. har testat med musen medans jag använder joydpaden men den funkar då inte heller.

Permalänk
Medlem

Jag är fast på oraklet (XBOX) har kramp i fingrarna. Tryckte allting rätt men misslyckas likförbaskat. Mkt bra spel annars.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet? Ni som spelar på PS2 och X-BOX, hur har dom ersatt musen när man ska göra något i spelet? Jag vill spela med Joypad på PC!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Ingen som vet? Ni som spelar på PS2 och X-BOX, hur har dom ersatt musen när man ska göra något i spelet? Jag vill spela med Joypad på PC!

På PS2 gör du alla musrörelser med den högra analoga spaken plus att när du ska trycka åt olika håll så gör man det med spakarna.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
På PS2 gör du alla musrörelser med den högra analoga spaken plus att när du ska trycka åt olika håll så gör man det med spakarna.

Samma på Xbox, fast man "styr" med vänster analogpinne.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Varför funkar det inte så med PC när man kör med kontroll då... störande

edit: jaaa då nu funkar det kontrollerna för den högra analogsticken var inte inställda..

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är jäklit schysst att man både lira el-gura och lyssna på musik i spelet. En grupp som man får lyssna på är Theory Of A Deadman som ska vara karaktärens favoritgrupp.

Överaskande bra band som jag verkligen kan rekomendera

Mvh

Igge

Visa signatur

Authen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igva0000
Jag tycker att det är jäklit schysst att man både lira el-gura och lyssna på musik i spelet. En grupp som man får lyssna på är Theory Of A Deadman som ska vara karaktärens favoritgrupp.

Överaskande bra band som jag verkligen kan rekomendera

Mvh

Igge

När du klarat spelet (och har tillräckligt med bonuspoäng) kan du även låsa upp soundtracket till spelet, som har en hel del låtar med dom.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Hur gör man på militärbasen när man är ungen? Hittar inget sätt att komma till huset man ska till =/.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Hur gör man på militärbasen när man är ungen? Hittar inget sätt att komma till huset man ska till =/.

Man smyger omkring och gör fel femtioelva gånger först, sedan lyckas man..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har PC/PS2 versionen enorma lip sync fel? Timingen i lip-syncen är iaf katastrofal på xbox versionen. Det är typ det enda och det föråldrade grafiken som är negativt med hela spelet

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363