Permalänk
Medlem

mm, håller med. Men det var ju något annorlunda och man kände det onaturliga i spelets början men jag tycker ändå att det hade varit trevligare med en mänsklig sate istället.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

shhhhhh! Kan inte låta bli att läsa, spoila inte

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Sorry att jag drar upp en sån pass gammal tråd, men så får det bli

Jag klarade precis spelet o tänkte bara fråga om någon vet hur många slut det finns på spelet?
Är det bara ett slut?
Jag menar, det stod inte om jag lyckades/misslyckades med sista fighten.
Det var precis som om sista knapptryckningarna kvittade.
Det verkar lite som så, men är inte 100% övertygad.

Lysande spel för övrigt!

Visa signatur

"You are rotting, maggots in your coffin."
AMD64 3500+ | GeForce 6800LE | 1GB RAM

Permalänk
Testpilot

Tre stycken huvudslut finns det, ett "bra" och två "dåliga"
Taget från en FAQ på IGN:

Citat:

Ending 1 (Good)
The man of the Orange Clan wants to fight you. Fine then. This battle isn't
hard. You just need to defend yourself against his attacks, and charge your
own attack. When your bar is completely filled, you'll attack and the man
will fall into the artifact. So much for that.

One of the military guys will shoot you, so be sure to avoid it. After that
it's time to battle the Purple Clan. Just defend yourself, and Lucas will do
the rest. Once this is done, put the girl on the artifact to end it all.
Carla will come in, and everyone is happy.

Ending 2 (Bad)
The man of the Orange Clan wants to fight you. Fine then. This battle isn't
hard. You just need to defend yourself against his attacks, and charge your
own attack. When your bar is completely filled, you'll attack and the man
will fall into the artifact. So much for that.

One of the military guys will shoot you, so be sure to avoid it. After that
it's time to battle the Purple Clan. Lose, and that's the end.

Ending 3 (Bad)
The man of the Orange Clan wants to fight you. Lose from him, and you'll
control Carla. Let Carla fight the Oracle, but fail too.

Note: There are even more endings, but they are just slight variations of
the ones above (as in - you don't give Jade, which doesn't matter much at
all).

http://faqs.ign.com/articles/652/652610p1.html
Bara att göra en save innan slutet och sen välja vilket man vill ha

En annan sak, vet inte om alla vet om det men man kan både ge barnet till gamla tanten och strunta i det, barnet kommer till slutfajten ändå bara att olika personer tar dit det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag misslyckades alltså, attans.
Slutet jag fick kändes lite ruttet o det skulle ju vara fördjävligt om man inte kunde få ett mer positivt slut.

Tack för svaret!

Visa signatur

"You are rotting, maggots in your coffin."
AMD64 3500+ | GeForce 6800LE | 1GB RAM

Permalänk
Avstängd

Det måste ju bara komma ett nytt Fahrenheit spel.

Försöker spela andra spel men allt annat ät tråkigt efter Fahrenheit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Det måste ju bara komma ett nytt Fahrenheit spel.

Försöker spela andra spel men allt annat ät tråkigt efter Fahrenheit.

Till PS3 kommer det komma ett spel av samma utvecklare i samma stil typ som heter Heavy Rain.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man kan fixa högre upplösning i spelet? Jag skulle gärna vilja lira i 1680x1050 men verkar inte kunna ställa in högre än 1280x1024 :[

PS - Är det inte någon annan som tyckte att det gick vansinnigt snabbt och klara spelet? För mig va det hela över på ungefär sju speltimmar

Permalänk
Testpilot

Jo, spelet är väl inte så jättelångt men spela det igen och välj andra val så kommer det bli som ett helt nytt spel
Exempelvis kan man välja om man vill överlämna flickan till den gamla tanten eller inte, inget av valen gör att du förlorar.

Höja upplösningen vet jag inget om tyvärr, spelade det bara till Xbox.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Testade tutorial i hela 2min och avinstalerade spelet... är spelet verkligen sådant skit?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Testade tutorial i hela 2min och avinstalerade spelet... är spelet verkligen sådant skit?

Nu vet/minns jag inte hur tutorial är, men om du berättar vad du tyckte var skit så är det ju lättare att försöka svara på om spelet är så...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

jag tyckte delen där man måste knappa in sekvenser var billigt o dåligt, men spelet i överlag gillade jag faktiskt.. det var värt att spela ut minns jag

så om du nu har lagt ut 600:- på spelet rekommenderar jag att du testar det lite mer än 2min...;)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
jag tyckte delen där man måste knappa in sekvenser var billigt o dåligt, men spelet i överlag gillade jag faktiskt.. det var värt att spela ut minns jag

så om du nu har lagt ut 600:- på spelet rekommenderar jag att du testar det lite mer än 2min...;)

Han låter som en pirat... :/

Annars gör man inte så.

Permalänk
Medlem

Om ni gillade Fahrenheit så skulle jag rekommendera att ni spelade
Dreamfall : The Longest Journey.
Äventyrspel med underbar handling.

Permalänk
Inaktiv

örli håller verkigen med, helt underbart spel med fantastidk atmosfär. Rekomenderar även det första dreamfall spelet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
örli håller verkigen med, helt underbart spel med fantastidk atmosfär. Rekomenderar även det första dreamfall spelet!

Du menar spelet som helt enkelt hette "The Longest Journey" (inte Dreamfall)...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

Ursäkta, lite dumt å såga hela spelet efter 2min, men jag gilla bara inte styrningen i tutorial.

så jag antar att styrningen är samma i hela spelet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

evil penguin my bad, ja the longest journey menade ajg

Permalänk

Får det inte att starta med mitt 8800GTS, får bara upp Hardware error för att jag inte har ett DX9.0c kort eller bättre

Nån som känner till detta problem?

Edit: Uppdaterade drivrutinerna till ljudet så gick det, konstigt.

Edit 2: Vilket lir alltså, absolut bästa jag kört på mycket mycket länge. Rekommenderas starkt till alla som inte testat ännu. Grafiken är rätt kass och kontrollerna är inte helt enkla heller men det vägs upp av allt det andra.

Edit 3: Klarat en gång, kommer nog börja om redan idag

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

har sökt lite på näten meninte hittat nått som funkar, Nån som vet om det är möjligt att få de att funka på vista x64?

Har lyckats att instalera det (bytat ut .msi filen) men när jag försöker spela händer de inget, dubbelklickar på fahrenheit.exe och sen händer de nada.

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
har sökt lite på näten meninte hittat nått som funkar, Nån som vet om det är möjligt att få de att funka på vista x64?

Har lyckats att instalera det (bytat ut .msi filen) men när jag försöker spela händer de inget, dubbelklickar på fahrenheit.exe och sen händer de nada.

Det tipsas på lite olika forum om att man ska installera spelet på en maskin med XP och bara kopiera över mappinnehållet till Vista datorn.
Det är givetvis inte helt enkelt om man bara har en dator och jag har själv inte Vista så jag kan inte säga att det funkar.

http://forums.eu.atari.com/showthread.php?p=1199260

Permalänk
Medlem

Har instalerat de på en Xp maskin och kopierat över det til min dator nu, även bytt till vista x86

Kör exe filen i Xp kompabilitet och admin läge men det händer inget när man klickar. Bara tänker lite och inget mer.

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk

Fahrenheit var utan tvekan ett av de bästa spelen jag spelat. Älskar spel med bra stämmning och story. Gillade att man spelade olika karaktärer också, både jägare och jagad...

Utvecklaren knåpar ju just nu på Heavy Rain, som jag förstått också ska komma till PC.

Permalänk
Medlem

ja...... vad kan man säga

det blev sjukt i slutet o det sög imo, sluta spela när massa böcker flög på en

Visa signatur

bobbits in the house
chill out -mr. frees

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster

Utvecklaren knåpar ju just nu på Heavy Rain, som jag förstått också ska komma till PC.

Vad jag fattar kommer det bara till PS3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Fahrenheit var utan tvekan ett av de bästa spelen jag spelat. Älskar spel med bra stämmning och story. Gillade att man spelade olika karaktärer också, både jägare och jagad...

Ja. FH var grymt bra. Särskilt i början. Sedan sjunker ju kvaliteten väldigt mycket i slutet när de ska sy ihop det hela. Lite överambitiöst.

Det jag gillar mest med spelet är att karaktärererna känns ärliga och inte som hämtade från en B-film som i de flesta andra spel.

Permalänk
Medlem

Får ursäkta att jag bumpar upp tråden såhär:) Men bättre än att starta en ny eftersom det är samma ämne.

Installerade detta spel igår, gillar det stark, förutom då man ska trycka in a sedan d, exempelvis så gick det inte att klara av delen när man ska lära sig spelet, när man ska "träna" i ribban om ni förstår vad jag menar, värkar som om datorn inte hänger med? gjorde säkert 30st försök där, så jag struntade i det och började spela istället.

Men nu kom problemet upp igen, när man ska rädda ungen som ramlar i vattnet. har gjort minnst 20 försök där nu, har som längst kommit ner när man ska dra upp ungen, sen går det inte längre. så krävande spel är det ju inte tycker jag. oftast så dör jag baa efter nån sekund, jävligt störande.

min dator är en p4 2ghz will, med 896mb sdram och ati 9600pro. börjar kanske bli dags att inverstera i en ny dator, och använda nuvarande som bojsänke.

har ni några tips hur man ska göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har för mig att jag satt o kämpade med det där ett bra tag till xbox innan jag kom på att det inte handlade om att trycka fort eller spamma... det handlar om att time:a .. man behövde inte göra speciellt fort alls.. försök att göra det lugnt o sansat

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Timing är allt.

För övrigt är det väl inte så farligt att du inte klarar av att rädda ungen, spelet innehåller ju mängder av sådana situationer där storyn förändras beroende på vilka val du gör.

Permalänk
Medlem

Nej självklart, men det kommer väll garanterat fler moment där liknande saker måste göras?

ett exempel var i början, där man kunde släpa in gubben på toan, bara det tog år och dag, fast jag tajmar in rätt, håller rätt tempo och allt.

gjorde 5 försök till med ungen. mätaren går upp till första sträcket, knappt, sen sjunker den och man dör, oavsett hur lågt/högt temp jag har.

Ett annant exempel var när polisen knackade på i lägenheten, skulle hämta nyckeln, när jag stannade vid bordet så fortsatte gubben att springa mot bordet, som om att spelet inte hänger med knapptryckningarna, ibland kan han stanna och snurra 10 varv, utan anledning, endå flyter spelet på i övrigt. måste vara nåt knas med burken.

edit: tack för svaren föresten, och timingen lär jag testa med, gör ett par försök till, annars får jag ta upp spelet igen när ny burk är införskaffad helt enkelt.

Visa signatur