Permalänk
Medlem

Bf2 hackar med höga upplösingar och allt på high. Jag kör med 1600x1200 allt på high UTOM textures som jag har på medium 4xAA. Inte stor skillnad på kvaliten ändå. Flyter på utan bekymmer för mig.

FEAR ska du kanske inte tänka på, det är en demo och dessutom har de i stort sett lovat att det ska vara väldigt segdrivet.

Permalänk

Jag kör med 1024*768 fullt på allt utom textures, den är ställd till noll
Sitter på 2 Gb minne med 6600GT Kort, allt flyter på.

Polarna sitter med 1024 i minne och det märks för jag laddar banorna oftast snabbare än dom, så man hinner ofta inte alltid men ofta att gå på första flaggan innan nån annan kommit in på banan.

Har ni också så!

Permalänk

kan va nätagget också, din nätdel asså. kanske har fått flipp:D

för korten/prollen får inte flipp bara sådär inte nätdelen iofs, låter som om du inte fått tillräckligt med ström eller dylikt!

va glad och hoppa.:D

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusT
Med Coolbits installerat (finns o ladda ner på massa ställen) så behöver du sen bara trycka på "Detect optimal frequencies" i Nvidias drivrutiners vanliga panel. Sen trycker du på okej när det är klart

det kan inte bli fel emd de programmet då? så att den klockar "way to much"???

Visa signatur

Dator: Antec 1050B, Antec Smartpower 500w, Amd Athlon 3700+, GeForce 7800gt 512mb, 2048 mb Corsair twinx ram, ECS elitegroup KN1 SLI, Samsung Syncmaster 19"!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
haha ok? alltså om jag skaffar mig 2 gig tll ram så kommer jag kunna maxa på fear?? hru kan man veta om det är fel på grafikkortet lr ram lr prolle?

Det mesta ordnar sig med 2Gb ram. För mig blev det en otrolig skillnad mot 1Gb.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Det mesta ordnar sig med 2Gb ram. För mig blev det en otrolig skillnad mot 1Gb.

men det jobbiga är att man inte kan köpa corsair xms 1024 i ett pak...man måste köpa 2st å det blir dyrt...för jag vill itne bara köra me 2 gb för det kommer inte räcka i framtiden. lite jobbigt :S

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
men det jobbiga är att man inte kan köpa corsair xms 1024 i ett pak...man måste köpa 2st å det blir dyrt...för jag vill itne bara köra me 2 gb för det kommer inte räcka i framtiden. lite jobbigt :S

För mig får 2gb räcka. Innan det blir begränsningen köper jag nog en ny dator. Dvs om kanske 3-4 år. Förhoppningsvis kommer jag inte behöva det. Alla mina slots är upptagana nu dvs. 4x512Mb.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
För mig får 2gb räcka. Innan det blir begränsningen köper jag nog en ny dator. Dvs om kanske 3-4 år. Förhoppningsvis kommer jag inte behöva det. Alla mina slots är upptagana nu dvs. 4x512Mb.

asså kommer verkligen 2gb räcka i 3-4 år? :S bf2 behöver redan 2 gb för att det ska gå bra...

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Måste inte ha 2GB för att kunna köra BF2 med flyt (jag kör 1.5GB:P). Det handlar om helheten av alla komponter i datorn. Men visst mer RAM kan inte skada. ETt 7800GTX kort klarar BF2 utan problem, men utan mkt RAM och snabb CPU så hjälper det inte att ha 4 7800GTX kort

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael1984
Måste inte ha 2GB för att kunna köra BF2 med flyt (jag kör 1.5GB:P). Det handlar om helheten av alla komponter i datorn. Men visst mer RAM kan inte skada. ETt 7800GTX kort klarar BF2 utan problem, men utan mkt RAM och snabb CPU så hjälper det inte att ha 4 7800GTX kort

hehe joo det är sant :S så vad skulle ditt råd vara? skaffa 2x512 lr 2 x 1024? och amd 64 939 3500+ är det tillräckligt bra?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

större minnes kapacitet är inte fel. Gissar på att du har tre minnes-platser?
Kan inte AMD så bra men den ska räcka fint!

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael1984
större minnes kapacitet är inte fel. Gissar på att du har tre minnes-platser?
Kan inte AMD så bra men den ska räcka fint!

jag har totalt 4 st platser för ram å 2 av dom använder jag nu, ahh skitockså hehe vad kör du? p4 lr?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

okej! Jepps jag kör p4

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem

Hmm har P4 3.4Ghz, Asus Extreme 7800gtx, 1024mb ddr2 osv..
och maxxar alla spel 1280x1024 och får 16300+ i 3dmark03 !

Permalänk
Medlem

Har Precis skaffat mig en Gainward Golden Sample 7800GTX och är mycket nöjd.
Undrar bara vad som är standardklocken i 7800GTX. På denna är det 470/1300Mhz

Edit: Automatic Overklockning är ju katastrof. Testade det och efter 3 mins börjar det komma artifakter och dom blir bara värre och värre...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Om du vill köra T1 så har ju komplett.se specialpris på corsair twinx 2048c2 nu...

Bra att klocka med (sägs det) Inte kommit igång rikitigt med mina ännu.

Permalänk
Medlem

tycker inte 7800gtx behöver klockas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
Har Precis skaffat mig en Gainward Golden Sample 7800GTX och är mycket nöjd.
Undrar bara vad som är standardklocken i 7800GTX. På denna är det 470/1300Mhz

Edit: Automatic Overklockning är ju katastrof. Testade det och efter 3 mins börjar det komma artifakter och dom blir bara värre och värre...

430/1200 tror jag. 430 core iaf.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
men asså jag kan ju t ex inte köra max 1600 på fear :s det gör mig lite irri för när jag köpte det hade jag räknat me att skulla köra det utan problem....å bf kan jag inte heller köra 1600 utan att det laggar lite...

Nja i FEAR maste du ta bort ^softshadows om du vill maxa pa 1600x1200. Jag kan maxa i BF2 men det beror pa att jag har 2gig minne. Men vad har du for prolle?

Permalänk
Medlem

Hmf fick 17500 med mitt XFX 7800GTX allt i orginal 450mhz 1250mhz

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crillie
Nja i FEAR maste du ta bort ^softshadows om du vill maxa pa 1600x1200. Jag kan maxa i BF2 men det beror pa att jag har 2gig minne. Men vad har du for prolle?

Vill också lira FEAR ju =( Men multi-demot funkar inte för mig, installationen startar inte helt enket =( SP-demot är säkert så läskigt att jag inte vågar spela =P

Vore kul att pressa datorn lite... se om den pallar...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.