Hitta ägaren till wlan-uppkopplingen

Permalänk

Hitta ägaren till wlan-uppkopplingen

Jag har snyltat på lite bandbredd hemma i min lägenhet. Det finns hela tiden ungefär fem uppkopplingar att välja på, och jag undrar nu om jag på något sätt kan få tag i den som har routern som jag snyltar av?
Jag har inget emot att betala för den lilla bandbredd jag snor (surfa och chatta). Jag har satt upp en lapp här i huset utan resultat.

[Tack till de snälla (okunniga?) själar i Vasastan, sthlm som låter mig surfa utan att behöva kontakta isp och krångla.]

Permalänk

Hehe, jag gör samma sak. Det har funkat skitbra i flera månader nu. Bor i Örgryte i Göteborg, men där jag bor finns det bara två synliga varav ett är öppet.

I mitt fall kunde kan jag se vem som äger abonnemangen, för han har döpt sin dator till samma namn som sig själv... : ) Så det var bara att söka på Eniro. Men annars är det nog svårt.

Permalänk

Hehe, OK. Jag antar att du tog kontakt med personen och betalade vad som anses skäligt

De flesta av mina är namnlösa.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Pah, det där gjorde jag och mina grannar i mitt förr-förra område för 4-5 år sen. Vi bodde ett gäng med nördar strategiskt placerade i samma område.

Fast vi använde inget fjantigt WLAN

Vi drog CAT-5 mellan lägenheterna och delade på en 0.5 ADSL (det enda som fanns då i bredbandsform).

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Pah, det där gjorde jag och mina grannar i mitt förr-förra område för 4-5 år sen. Vi bodde ett gäng med nördar strategiskt placerade i samma område.

Fast vi använde inget fjantigt WLAN

Vi drog CAT-5 mellan lägenheterna och delade på en 0.5 ADSL (det enda som fanns då i bredbandsform).

Samma här, strax innan millenniumskiftet, cat5 hängandes i träden mellan husen, över gatorna mm, fanns dock inte något adsl där då så vi var 11 st (!) som delade på ett 33.6 modem

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gribber
Samma här, strax innan millenniumskiftet, cat5 hängandes i träden mellan husen, över gatorna mm, fanns dock inte något adsl där då så vi var 11 st (!) som delade på ett 33.6 modem

haha.. härligt..

men seriöst.. 11st?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
haha.. härligt..

men seriöst.. 11st?

Jepp, hade lite mer tålamod på den tiden
Nej men allvarligt fick vi dela upp det lite, om alla skulle ut samtidigt så tog det
ganska tvärstopp men 3-4 stycken var inte större problem, på den tiden då, nu
skulle man få bryt av väntetiderna.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Haha helt otroligt. Det är ju segt för en person. Jag brukar köra på grannens om jag laddar ner någon stor fil och inte vill ta bandbredd av mitt eget nät, men han tycker att det är helt ok då han inte använder nätet så mkt

Visa signatur

IBM R40