Två partitioner på opartitionerad hårddisk??

Permalänk
Medlem

Två partitioner på opartitionerad hårddisk??

Jo det är som så att jag nu har köpt nytt moderkort och CPU och allt det. Och i den gamla setupen hade jag 2 st 80GB diskar i raid 0. Och nu med det nya så tänkte jag inte köra raid.

Problemet är att på en av diskarna så visar windows 2st opartitionerade utrymmen, och jag lyckas för mitt liv inte med att skapa bara en partition på disken. Faktum är att datorn låser sig när jag försöker skapa partition i ett av utrymmena med. Och detta gör ju disken något... oanvändbar, vilket känns dumt. Tips? Low level formatering på nått vis?

Och dessutom så funkar inte de medföljande drivrutinerna till raid funktionen. Jag kör w2k och efter ett tag efter man satt i drivrutinsdisketten så säger den att den inte kan hitta nvraid.dll. Jag har dubbelkollat och den filen finns på disketten, och jag har även provat att göra en ny diskett. Suck.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |