Permalänk
Medlem

Hackad

Jahapp, problemen började igårkväll, jag kunde inte logga in på WoW, Steam, MSN eller lunar. idag gick det dock att logga in på lunarstorm, där det stog följande på min press ;

"JAG BLEV HACKAD TOTALT, MIN LUNAR, mitt WOW ACC och steam allt detta gjorde ett par coola snubbar som kallar sig för GhostcrewCopyright © 2003-2005"

Det står inte att någon annan har loggat in på mitt krypin, så jag vet inte vad jag ska göra? jag har ringt wow, och dom fixade det iaf. jag vill verkligen få tag i dom som gjorde det, och jag misstänker att det är några jag känner.... sigh... vad ska jag ta mig till? är verkligen frustrerad. får ta och ringa steam snart med.

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem

Kanske sluta att dela ut hela C:\ på dc?

Permalänk
Medlem

nån som kanske vet vilka som tillhör gruppen eller hur man typ kan få reda på ip:t som användes vid hackningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
nån som kanske vet vilka som tillhör gruppen eller hur man typ kan få reda på ip:t som användes vid hackningen?

Inte ännu, men jag kan försöka få reda på det.

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem

jag kör ad-aware varje dag, och Norton en gång i veckan. jag kör inte dc++ heller.

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem

Re: Hackad

Som föregående talare sa:
Vad ska vi göra åt saken?

Skaffa brandvägg, kanske? Lämna inte ut lösenord till polarna? Virusscanna datorn lite oftare?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk
Medlem

Re: Hackad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av juNkeyez
Jahapp, problemen började igårkväll, jag kunde inte logga in på WoW, Steam, MSN eller lunar. idag gick det dock att logga in på lunarstorm, där det stog följande på min press ;

"JAG BLEV HACKAD TOTALT, MIN LUNAR, mitt WOW ACC och steam allt detta gjorde ett par coola snubbar som kallar sig för GhostcrewCopyright © 2003-2005"

Det står inte att någon annan har loggat in på mitt krypin, så jag vet inte vad jag ska göra? jag har ringt wow, och dom fixade det iaf. jag vill verkligen få tag i dom som gjorde det, och jag misstänker att det är några jag känner.... sigh... vad ska jag ta mig till? är verkligen frustrerad. får ta och ringa steam snart med.

IP adress kan ju lunarstorm få tag på, kontakta dom. Tror dock att polisanmälan måste göras får att få någon hjälp utav dom.

Permalänk
Medlem

Nästan helt säker på att det är en kompis som gjort det, du har troligen delat ut lite mycket eller så har kompisen suttit vid din dator.

Permalänk
Medlem

Ställ kompisarna mot väggen

Det är säkert någon som ser skyldig ut då.

Permalänk
Medlem

Keylogger, nån trojan. eller så har nån vid samma LAN suttit och sniffat. Kanske?

Permalänk
Medlem

meh.. det e ju näst intill omöjligt att bara bli hackad så... iaf enligt mina kunskaper (normala) om inte nasa sitter och vill ha din lunar
hehe...

Permalänk
Medlem

Även personer som kan väldigt mycket om datorer kan "bli hackade", tro det eller ej. Sen vet jag inte om det är så i detta fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av juNkeyez
say what? jag tar inte emot någonting annat än bilder.

Och bilder kan innehålla virus kod.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Re: Hackad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av juNkeyez
Jahapp, problemen började igårkväll, jag kunde inte logga in på WoW, Steam, MSN eller lunar. idag gick det dock att logga in på lunarstorm, där det stog följande på min press ;

"JAG BLEV HACKAD TOTALT, MIN LUNAR, mitt WOW ACC och steam allt detta gjorde ett par coola snubbar som kallar sig för GhostcrewCopyright © 2003-2005"

Det står inte att någon annan har loggat in på mitt krypin, så jag vet inte vad jag ska göra? jag har ringt wow, och dom fixade det iaf. jag vill verkligen få tag i dom som gjorde det, och jag misstänker att det är några jag känner.... sigh... vad ska jag ta mig till? är verkligen frustrerad. får ta och ringa steam snart med.

Använd starka lösenord
Använd olika lösenord
Rotera lösenord

Gör om, gör rätt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hackad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Använd starka lösenord
Använd olika lösenord
Rotera lösenord

Gör om, gör rätt.

Bra sagt
precis som dom säger i lumpen . "Gör om , gör rätt"

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Re: Re: Hackad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Använd starka lösenord
Använd olika lösenord
Rotera lösenord

Gör om, gör rätt.

Mitt lösenord är "Hulken", han är jävligt stark.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Hackad

Som sagt, använd Svåra och smarta lösenord..
Kolla i aktivitetshanteraren så du inte har några konstiga tjäntster installerade också!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Inte så svårt att få tag på hotmail-lösenord... så sen är dte inet så svårt att klicka på "send my password" eller dyl. så får man alla lösenord till mailen som man redan tagit över....

Visa signatur

------
hum?!

Permalänk
Medlem

Så länge man kommer åt ens mail så kan man oftast komma åt alla siter som personen är reggad på då alla siter gärna skickar lösen till mailen.

Så om du har glömt att logga ut ur msn i skolan och någon vill driva med dig så är det ju inte specielt svårt.

Men att det har h4xX4t din dator så du inte kan köra CS låter lustigt.
Installera Brandvägg, Antivirus, AntiSpyware så ska du se att de löser sig.

Att de gör så att du inte kan spela är konstigt att de kan funka ena dagen men inte andra, varför kan du itne spela, är det för att de har haft tollgång till ditt msn konto som gör att de kan komma åt mailen samt ändra lösen på WoW, CS osv?
Eller har du blivit hackad att de har gjort intrång i din dator så att de har sabbat spelen i sig?

Eller bara accounten som är ändrade?

Så vilket är det?

Och eftersom du ringt WoW? så fixade sig det konto, då tvivlar jag starkt på att det är din dator som är hackad utan ditt konto.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Sötast

chansen att du skulle blivit "hackad" är nog sådär 0.00000001% om jag ska vara helt ärlig. jag tror inte det finns en "hacker" som har ork nog att leta runt på folks datorer och sabba msn å lunarstorm för folk.

Det är en polare (eller inte polare) antagligen i din klass eller nå som har jävlats med dig.

Permalänk
Medlem

Säg inte hacker. En hacker är en person som gillar att koda och jobba med datorer. Däremot så är det en cracker som crackar sig in på andra datorer.Men jag tror ej att en cracker skulle vilja ha ditt wow och lunarstorm lösen. Utan det ät nog en av dina kompisar som driver med dig.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Säg inte hacker. En hacker är en person som gillar att koda och jobba med datorer. Däremot så är det en cracker som crackar sig in på andra datorer.

*suck*

taget ifrån en.wikipedia.com
"In computer security, hacker refers to a type of computer hacker who exploits systems or gain unauthorized access through skills, tactics and detailed knowledge."

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Korsordsguru

Låter som du har någon liten bot eller en keylogger som några nämnt gömd. Alternativt har de bara kommit över ett lösenord på något enkelt sätt och du hade samma lösenord på alla tjänster så de körde helt enkelt trial and error på allt de kom på. Men om det är några som verkligen har velat hacka dig så spelar det inte så stor roll om du sitter bakom tredubbla firewalls och kör ad-aware, antivirus och liknande. Nu verkar det ju dock inte var så seriösa personer som har utfört illdådet då de inte har så mycket att tjäna på hacka dig, förutom pengar som går att få från att sälja ditt steam och WoW-acc.

"JAG BLEV HACKAD TOTALT, MIN LUNAR, mitt WOW ACC och steam allt detta gjorde ett par coola snubbar som kallar sig för GhostcrewCopyright © 2003-2005"

Åldersgruppen 12-15 någon?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Säg inte hacker. En hacker är en person som gillar att koda och jobba med datorer. Däremot så är det en cracker som crackar sig in på andra datorer.Men jag tror ej att en cracker skulle vilja ha ditt wow och lunarstorm lösen. Utan det ät nog en av dina kompisar som driver med dig.

Nu har du antagligen rätt i den faktiska betydelsen av ordet (då jag också har fått den förklaringen innan), men om man ser till vad folk i allmänhet har som definition av ordet ”hacker” så kan vi nog säga att en hacker är den person som gör olovligt intrång i andras datorer.

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph1ber
Keylogger, nån trojan. eller så har nån vid samma LAN suttit och sniffat. Kanske?

exakt, plocka orden ur munnen på mig men jag håller med, låter precis som det...

visst folk kan tycka att lunar är töntigt... jag har det inte själv, och uttalar mig inte om det heller... har steam installerat på burken med för den delen....

men om vi återgår till saken..

keylogger/sniff tor jag med på... hur enkelt som helst... låter också som att det är någon ut av dina " vänner" som gjort det...

EDIT: som nog alla hajjar här så spelar det ingen roll hur SVÅRA lösen man har om man skulle ha en keylogger, men sammtidigt ärdet såklart bra o ha svåra lösen o byta då och då...

ha stenkoll på din mail/hemlig fråga också.

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Norton är _INTE_ ett bra antivirus.
Testa NOD32 eller Kaspersky P.PRO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Norton är _INTE_ ett bra antivirus.
Testa NOD32 eller Kaspersky P.PRO

håller med, mitt norton 2003 hittade virus i själva norton program filerna..

OnT: kontakta lunar, blizzard och steam
från lunar och blizzard kommer du få support
men från steam så får du ingen hjälp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdm
Även personer som kan väldigt mycket om datorer kan "bli hackade", tro det eller ej. Sen vet jag inte om det är så i detta fall.

Jag skulle tro att det är vanligare med olaga intrång mot individer som trotts allt har en ganska bra koll på datorsäkerhet. Detta av flertal skäl, bl.a. utmaning, nytta(tillgång till information av betydelse) eller intern respektshowoff. Sen att det ofta inte upptäcks förens förbrytaren vill att det ska upptäckas.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Norton är _INTE_ ett bra antivirus.
Testa NOD32 eller Kaspersky P.PRO

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaZZly

håller med, mitt norton 2003 hittade virus i själva norton program filerna..

OnT: kontakta lunar, blizzard och steam
från lunar och blizzard kommer du få support
men från steam så får du ingen hjälp

'

Skojjar ni med mig lr?
Det är nog fan det bästa anti virus jag har testat

Permalänk
Medlem

Använt dator på skolan som haft keylogger kanske.

Visa signatur