Permalänk
Medlem

Recesion: Altec lansing CS21

Äntligen så kom dom hem
Mina Altec Lansing CS21. Och såklart så kommer en recesion upp om dem.

Här ser man paketet... Lite repigt å dant, men det vikigaste är innehållet

Allt uppackat.

Den STORA fina basen.

Bas utan skydd.

Bas bakifrån.

En av de 2 sateliterna.

Satelit utan skydd.

En lite sak som följe med, Kan ha användning av lite senare

För övrigt så tycker jag att det var en väldigt "mysig" bas, och det hela dundrade på väldigt bra... Kvallitén på dem känns väldigt bra. Och inga konstigheter att installera det.
Rekomenderas STARKT!

Det var nog allt för mig

// En glad altec lansing ägare.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk

Själv har jag förgångarna till dom du har köpt och det ser ut som om Altec lansing inte har ändrat något alls förutom gallren. Men ljudet är klockrent dock tenderar basen att "blåsa" om man har den på för hög volym. Skaffa ett Audigy 2 ljudkort så att du kan utnyttja högtalarna till max.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Hoppas du får många fina högljudda timmar med de där!
Mina som är snart 4 år gamla funkar fortfarande problemfritt med klockrent ljud och grym bas.

Edit n' offtopic: Ser att du har likadant chassi som mig. Men jag har inte fått de blå lysdioderna att lysa. Jag har kopplat alla sladdar rätt på mobot men inte fan lyser dom.. Det är bara power led:en som lyser. Kan det vara mitt moderkort som inte har de kontakterna?

Permalänk
Medlem

Skönt att höra posotiva saker om dom Men just nu sitter jag på mitt Asus A8N-sli moderkort och det inbyggda ljudkortet.. Kanske inte det bästa så det blir nog att skaffa ett nyt ljudkort också...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Jag kör med samma moderkort nu.. Tycker faktiskt att ljudet är rätt okej.
Kanske ska säga att jag såklart inte har samma modell som dig. Mina är ADA885 4.1

Permalänk

Tyvär måste du köpa ett bättre ljudkort. Bra högtalare kräver ett bra ljudkort. Besök komplett.se där kan du få tag på Audigy 2 bulk för under 500kr.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80