Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

billiga delar från staterna

Permalänk

billiga delar från staterna

Har en kusin som drar till USA och jag behöver tips på webbsidor med billiga priser på datorkomponenter, så jag kan beställa till hans adress där. Även t.ex. billiga mp3's och Ipods är intressanta.

Permalänk
Medlem

www.newegg.com

Tänk på att vissa delstater i USA tar skatt på datadelar

EDIT: Om du skall beställa hojta till jag hade tänkt mig kanske lite grejer. Min polare är där nu och ska köpa minnen men jag han inte beställa mer grejer.

Visa signatur
Permalänk

Tänk på att vissa leverantörer inte skickar till andra adresser än den som står på kreditkortet. Detta gäller ofta i USA. Har själv en polare som är där nu, men jag kommer inte beställa något, dels eftersom adressen inte överenstämmer med kortet, och dels för att efter skatt och risken att det blir leveransförsening är det inte så mycket billigare.

Jag ska köpa minne till min laptop, SO-DIMM DDR2 PC4200. Billigaste i sverige ligger på 550 kr ink moms och frakt. På sidor i USA ligger samma på runt 50 dollar och uppåt plus moms och ev frakt.

Om du ändå ska beställa något i USA, kan jag rekommendera www.pricerunner.com. Det är amerikanska motsvarigheten till Pricerunner. Hittade dit igår, och de har många online-butiker som medverkar.

Permalänk

Jag beställde just nästan allt till min nya dator förutom chassit på www.zipzoomfly.com och www.newegg.com. Av dom måste jag nog rekommendera Newegg, så otroligt bra frakt, tog 2 dagar efter jag hade beställt det för att det skulle komma fram...

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av randomprecision
Jag beställde just nästan allt till min nya dator förutom chassit på www.zipzoomfly.com och www.newegg.com. Av dom måste jag nog rekommendera Newegg, så otroligt bra frakt, tog 2 dagar efter jag hade beställt det för att det skulle komma fram...

Beställde du till en svensk adress? För det verkar inte gå enligt info på sidan.

Permalänk

Nä, min goda gamla pappa har en lägenhet där och han fixar hem grejorna till mig:)

7800GT, A8N Premium etc...:)

Så om ni har kontakter i USA rekommenderar jag båda två av dem.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"