Skummaste problemet, har aldrig varit med om liknande

Permalänk
Medlem

Skummaste problemet, har aldrig varit med om liknande

Hej jag har som topic sägger fått ett väldigt skumt och oförklarligt problem.

Jag stängde av datorn som vanligt igårkväll och skulle idag sätta igång den igen. Datorn verkade starta som normalt tills den kom och skulle ladda skrivbordet, ikonerna, startmenyn mm.
Då kom bara själva bakgrundsbilden och muspekaren fram. Jag kunde även ta fram aktivitetshanteraren och en hel del processer var igång osv. jag provade att starta om datorn ett antal ggr. men samma problem. Jag gick då in i BIOS och återställde inställningarna till "fail safe defaults" och startade om datorn på nytt. Denna gång startade allt som det skulle förutom att musen inte fungerade, jag hade också en helt annan ip-adress än tidigare. trodde att musen lagt av men jag har testat den på annan dator och den fungerar bra. gick in i enhetshanteraren och där stog det att musen inte kunde starta för att det var nåt fel i registret, avinstallerade då drivrutinerna och satte i musen igen men datorn kände inte av musen som windows xp ska göra aoutomatiskt och inte heller när jag försökte lägga till maskinvara manuellt. Satte då i min gamla PS 2 mus och den fungerar som den ska men ingen av mina usb-portar känner av min usb-mus. jag kan inte heller få igång internet även om jag ändrar min ip-manuellt. Vad är problemet??? behöver hjälp med detta problem.

Kanske bra att veta: Jag har ett PS 2-tangentbord men jag lånade en kompis usb-tangentbord bara för att kolla om det var nåt skumt med usb-portarna och det fungerade inte heller.
Nåt registerfel där också lr?? då kanske formatering är ända utvägen:(...

Visa signatur

WS: i7 920@3,8Ghz HT on | Corsair H50 | Gigabyte X58A UD7 | 6Gb Corsair dominator 1600MHz | VTX3D 5850 | Intel X25 G2 80Gb | WD green 1Tb | HX750 | Define R2 Black ||
Laptop: Acer TimelineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Spyw/virus?

Gå in i datorn i felsäkert läge utan internet uppkoppling och kör en virus scan.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤