Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ - Garanti

Permalänk
Medlem

Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ - Garanti

Hallå, köpte för ca 1 år(inte helt säker, kan vara någon månad mindre och någon månad mer) sedan ett Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ från datorbutiken och nu har det helt plötsligt slutat att fungera, fläkten går igång på kortet när man startar datorn men skärmen visar "no signal" och är helt svart.

Försökte komma fram till hur lång garanti ATI eller HIS ger, men tyckte det var så luddigt och fick inte fram något relevant. Datorbutiken har i alla fall ett år vad jag vet, men tror nästan det är lite mer än ett år sedan jag köpte det nu, kan vara på gränsen också.

Så då undrar jag om någon här har koll på garantin för detta kort?

Permalänk

om du inte gjort något (oc etc) med det är det enligt svensk konsumentköplag upp till säljaren (eller troligen HIS) att bevisa att felet INTE var där från början. Detta gäller två år från inköpsdatum. Kolla db.s sajt, HIS sajt samt konsumentverkets sajt (distansavtalslagen eftersom du köpte via nätet). Kort som kort, har du kvitto ska de laga eller skicka dig ett nytt, likvärdigt.

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | i7 6700K@4,5GHz | 16GB@2800MHz | 500GB Evo 960 m.2 | Dell U2515H | Logitech MX Master/K750 | FD Node 304

Permalänk
Medlem

Två år på hemelektronik, dock ej datorprodukter, då har man bara ett.
Fick höra det på netonnet när det dog en pixel min skärm

Permalänk

Mitt HIS 9800 Pro gick också nyss sönder, hört något om garantin ännu?

Permalänk
Medlem

Skriver samma som jag skrev i en annan tråd alldeles nyss här också.

"Ett tips, kolla strömanslutning på grafikkortet om den är oxiderad, likaså i kontakten från nätagget, haft problem med detta själv oxideringen gjorde så att jag inte fick nog med ström för att orka driva kortet."

Om ni inte kollat det så ta o kika lite där.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Re: Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ - Garanti

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Hallå, köpte för ca 1 år(inte helt säker, kan vara någon månad mindre och någon månad mer) sedan ett Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ från datorbutiken och nu har det helt plötsligt slutat att fungera, fläkten går igång på kortet när man startar datorn men skärmen visar "no signal" och är helt svart.

Försökte komma fram till hur lång garanti ATI eller HIS ger, men tyckte det var så luddigt och fick inte fram något relevant. Datorbutiken har i alla fall ett år vad jag vet, men tror nästan det är lite mer än ett år sedan jag köpte det nu, kan vara på gränsen också.

Så då undrar jag om någon här har koll på garantin för detta kort?

Garanti tiden för HIS kort är 2ÅR från tillverkare, vet inte om Datorbutiken hanterar
det andra året på garantin men det borde dom göra eftersom lokal butiker får göra det.

Permalänk

Re: Re: Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ - Garanti

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dghor
Garanti tiden för HIS kort är 2ÅR från tillverkare, vet inte om Datorbutiken hanterar
det andra året på garantin men det borde dom göra eftersom lokal butiker får göra det.

Vart hittar du infon om 2 år?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ - Garanti

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Twister=-
Vart hittar du infon om 2 år?

jag är återförsäljare av korten.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ - Garanti

*edit*

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ - Garanti

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dghor
jag är återförsäljare av korten.

Okej för det står 1 year på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ - Garanti

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Twister=-
Okej för det står 1 year på deras hemsida.

Kan hända men detta står iaf på sidan där vi hanterar garantier

Garantitid 2 år
DOA Ansök om returnr via **** Onlineformulär ovan! GARANTI Ansök om returnr via **** Onlineformulär ovan!