Permalänk
Medlem

IE Buggar

Har stött på en bugg i IE som är något störande, kolla:
http://www.skoglind.se/IE/bug2

Om ni ser Fält3's fält tryck F5, prova sedan att skriva något i fälten och tabba er till det tredje fältet och skriv lite där och sedan går ni och markerar eller klickar på de andra fälten.

Om det blev som det blivit för mig på flera datorer kommer er IE att krascha. Så en varning alla fönster kommer att stängas.

Har även för ungefär ett år sedan stött på en annan bugg i IE:
http://www.skoglind.se/IE/bug1

I denna kommer IE att repetera texten beroende på hur många kommentarer man har.

Tänkte nämna åt er som garanterat är intresserad av detta och samtidigt kolla om någon har en lösning på problemen (hur man går runt felen)?

Är det nån annan som stött på dessa fel tidigare?, jag har inte ens hört talas om dem innan jag gick råkade ut för dem.

ps. Dessa fel dyker bara upp i IE och inte i FF, dessutom validerar båda sidorna. ds.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad man ska göra... Kanske jag som är seg
Tror mig göra på rätt sätt iaf och får då inte upp någe fel iaf

Permalänk
Medlem

bug 1 märker jag inte av alls. kan ju va så att microsoft fixat det om det var ett år sedan du upptäckte den.

det enda som buggar för mig i bug2 är att man först ser alla fält när man går in på sidan. men när man trycker F5 så blir fält3 "osynligt".

Permalänk
Medlem

Om felet inte dyker upp nu kanske din version av IE inte har den buggen. Jag har bara provat i IE6.0.

---

Vad gäller bugg 1 så ser det ut så här i IE:

IE bug non-repeated text repeated text

men det skall bara se ut så här:

IE bug non-repeated text

Prova att markera "repeated-text" längst ner i IE så ser ni.

Permalänk
Medlem

Skogga: nepp, kan ej reproducera, har ver. 6.0.2900.2180.

Permalänk
Medlem

Bug1 kan jag återskapa helt.
Bug2 kan jag bara återskapa till den grad att det tredje fältet försvinner vid en refresh.

IE ver. 6.0.2800.1106 (körandes under linux genom wine-20041019)

Bug2 verkar fö. endast inträffa om font-sizen är satt till "Medium" under View -> Text Size.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem

Just bug 2 är lite svår att få fram och ibland måste man testa några gånger (rätt slumpmässigt), men det är fler än jag som stött på den.

Och jo bug 2 kommer nog bara fram vid font-size "Medium" då jag tog bort fasta teckensnitt på den när jag minskade ner koden.

EDIT:
Körde en screenrecorder för att visa när jag får fram kraschen:
Boing (3MB)

Permalänk
Medlem

Du har rätt, bugg 1 inträffar. Var jag som inte riktigt förstod vad buggen gick ut på.

Däremot så lyckas jag inte med bugg 2. Enda som händer är att fält 3 försvinner på en refresh. Har testat ganska mycket och lyckas inte få den att krascha.

har som omega ver. 6.0.2900.2180.

Permalänk
Medlem

fick inga fel ja... funkade utmärkt