DELL Ultrasharp 2001FP 20" LCD

Permalänk

DELL Ultrasharp 2001FP 20" LCD

Dell Ultrasharp 2001FP 20" LCD

Jag funderar på att köpa en sådan skärm från dell. Den kostar cirka 5kkr med rabatt nu det känns som ett ganska bra pris.

Någon som har någon erfarenhet av dell TFT skärmar. 20 tum känns som en lagom storlek då man för en upplösnig på 1600 * 1200.

Finns det någon annan 20 tums tft som kan mäta sig med denna båda pris och prestanda mässigt?

Hur är dell:s pixelfels garanti skulle känns surt att få döda pixlar på en skärm av den här prisklassen.

Skärmen ska användas till ordbehanling, surfning, programmering och att kolla på tv-serier. Jag har funderar lite på en 20 tums widescreen vet inte riktigt om det skulle vara att föredra?

Permalänk
Medlem

Jag har 2 st av dessa, de funkar riktigt bra och kan rekommenderas starkt. Tror inte att det finns några andra skärmar i samma prisklass som kan mäta sig med de funktioner dell har.
Hur det är med pixelgarantin vet jag inte riktigt, ring dell och fråga eller se efter på hemsidan.
Jag fick 1 död på var skärm, dock inget som märks om man inte vet exakt var de är och man sitter 20 cm från skärmen.

Använder dem till ungefär samma sak som du har tänkt.
Jag skulle då aldrig köpa en 20" W eftersom den är bra många % mindre än en 20" 4:3, isåfall ska det vara minst en 24"W.

Visa signatur

| CM Stacker | Asus P5K | Intel C2D E6600 @ 3.28GHz - 1.375 volt | 2 x OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4096MB KIT | Raptor WD1500ADFD | Leadtek Winfast 8800GTS TDH 640MB | Xfi- Platinum | Dell 3007WFP*HC lcd | Hiper 580w | Zalman CNPS9500 | Logitech Z-5450 |

Permalänk

http://www.jmedata.se/start.asp?store=I&target=product.asp||dept_id=||itemno=24854

Hur är denna 20 tummare från samsung? Inte heller så blodigt dyr.
Alltså en samsung Samsung TFT 20" 204TS.