Permalänk
Avstängd

Recension av Logitech G15 Gaming Keybord!

Jag kan börja denna recensionen med att säga att Komplett.se har väldigt snabba leveranser. Jag beställde tangentbordet natten mellan Fredag och Lördag och fick det på Måndagen.

När jag kom hem från skolan åkte jag genast ner till posten för att hämta ut paketet som såg ut så här:

Logitech G15 tangentbordet ska ersätta detta gamla dell tangentbordet som har börjat att gå sönder:

Efter att öppnat paketet så ser man en snygg designad låda med Gaming tangentbordet på framsidan:

När jag öppnat lådan så känner man en god doft av att det är något nytt i lådan. Tangentbordet var bra förpackat och inga skador kunde ses på det:

Det första man noterar är den snygga LCD skärmen högst upp på tangentbordet som i sig skyddar knappar för Volym, Play, Stop:

För att få LCD skärmen och tangenterna att fungera måste du installera drivrutiner som finns på medföljande cd-skiva:

Efter att drivrutinerna är installerade på datorn och kontakten är istucken i datorn så började LCD skärmen att lysa. Den visar Tid och datum:

Här är en bild på dom praktiska "G" knapparna som kan bindas i nästan vilka kombinationer som hälst:

Logitech Loggan på tangentbordet:

Och så här ser tangentbordet ut i helhet:

Några Plus och Minus:

+ Snygg design
+ Praktiska knappar
+ LCD Skärm

- Priset... (med frakt 798:- )

Men jag rekomenderar alla som tycker det är värt att lägga ut 800:- på ett tangentbord att köpa det utan att tveka! Knapparna är tysta när man trycker på dom och knapparna har bakgrunds belysning... Det perfekta Gaming tangentbordet alltså

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

har du testat att göra något roligt med displayen... tex som att den ska kunna visa tex hur många skott man har kvar i cs...

Permalänk

Det var väl ändå det mest onödiga svaret! "räkna skott i cs" det ser du ju bättre ingame ju! btw: fin recension

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

skulle vara lite kul med bilder på natten så man ser hur mycke tangenterna lyser igentligen, samt som sagt lite mer av lcd skärmen skulle inte skada.. vad den kan göra för något kul annars kanon!

Permalänk

Mycket snyggt tangentbord, om jag inte nyss hade köpt ett nytt hade jag nog köpt detta,,

Visa signatur

*sorry*

Permalänk
Medlem

HAr iofs DiNovo men blev sugen i dag å beställde ett ¨ånt här

Permalänk
Medlem

Trevlig läsning, fina bilder
Personligen skulle jag dock aldrig lägga mer än ett par hundra på ett tangentbord då jag sliter ut dessa relativt snabbt :x
Tycker logitech ultra-x är en bra avvägning på pris/kvalité. G15 såg dock trevligt ut^^

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Trevlig läsning, fina bilder
Personligen skulle jag dock aldrig lägga mer än ett par hundra på ett tangentbord då jag sliter ut dessa relativt snabbt :x
Tycker logitech ultra-x är en bra avvägning på pris/kvalité. G15 såg dock trevligt ut^^

Smashar du dom eller

Permalänk
Medlem

Går det att stänga av bakgrundbelysningen helt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Går det att stänga av bakgrundbelysningen helt?

Ja det finns en knapp för det på tangentbordet...

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

Nice ska bli kul att testa det med Bf2 sen om man kan använda G-Knapparna till nå vetigt i spelet

Permalänk
Medlem

Rent spontant ser det snyggare ut med dina bilder än Logitechs produktbilder. Nästan så man blir sugen, men man har ju vant sig vid Ultra-X´s låga tangenter nu.

Syns tecknen på tangenterna tydligt när det är mörkt?

Kan man vänta lite så säljer Dustin Home det för 645:- och fri frakt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Rent spontant ser det snyggare ut med dina bilder än Logitechs produktbilder. Nästan så man blir sugen, men man har ju vant sig vid Ultra-X´s låga tangenter nu.

Syns tecknen på tangenterna tydligt när det är mörkt?

Kan man vänta lite så säljer Dustin Home det för 645:- och fri frakt.

Ja dom syns väldigt tydligt...

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

satan vilket grym tangetbord! synd att det inte finns som trådlöst bara

Permalänk
Medlem

kan ingen skriva upp vart man kan köpa det billigast nu

Permalänk
Medlem

Om man bor i stockholm finns dem på webhallen Jag ska själv åka dit och köpa ett.

Visa signatur

When in doubt run in circles, scream and shout.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Rock
Smashar du dom eller

Använder det väldigt mycket helt enkelt :>
Så äter jag ofta vid datorn -.- skulle svida att spilla något på ett G15 :x

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk

Såg ok ut.. Men vill nog ha det helsvart eller svart/silver... Men går belysningen att stänga av eller är det på hela tiden?

Edit såg att det redan var svarat.... fy skäms på mig.... Men hur funkar lcd displayen kan man visa vad man vill? Sen är det också belsyt?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Såg ok ut.. Men vill nog ha det helsvart eller svart/silver... Men går belysningen att stänga av eller är det på hela tiden?

Edit såg att det redan var svarat.... fy skäms på mig.... Men hur funkar lcd displayen kan man visa vad man vill? Sen är det också belsyt?

lcd skärmen lyser men jag har inte kunnat få igång så det funkar med spel och sånt...
Musik går iaf

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

Tror nyaste Brothers in arms ska stödja gamepanel

Permalänk

k, vart sugen på ett nytt tangentbord nu... Kommer att kosta 620:- på webhallen.... Får önska mig ett sånt i julklapp....:P

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Märker du att det tjuter något från tangentbordet när du lägger örat till samt har belysningen på ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Märker du att det tjuter något från tangentbordet när du lägger örat till samt har belysningen på ?

Nej det gör jag inte... vadå då?

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

Skulle vara läckert att koppla lcd-skärmen till program som sysslar med nerladdning (laglig såklart). Så att man kan se nerladdningshastigheten och procent kvar av nerladdningen, medan man sitter och spelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakir
Skulle vara läckert att koppla lcd-skärmen till program som sysslar med nerladdning (laglig såklart). Så att man kan se nerladdningshastigheten och procent kvar av nerladdningen, medan man sitter och spelar.

Räkna med att det kommer dyka upp otaliga plugins o annat skojj till displayen

Permalänk
Medlem

nu tappar jag nästan hakan ^^
vart lite sugen nu, men eftersom att det jag har fungerar så får det bli efter jul någon gång.
plugins till lcd'n låter lovande

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av i am
nu tappar jag nästan hakan ^^
vart lite sugen nu, men eftersom att det jag har fungerar så får det bli efter jul någon gång.
plugins till lcd'n låter lovande

Jag tycker du ska köpa det iaf

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk

Ingen som vet om det kommer att komme en grön version av G15? Känns synd att bryta mitt svarta/gröna tema.... Verkar vara perfekt till bf2 och andra spel...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ingen som vet om det kommer att komme en grön version av G15? Känns synd att bryta mitt svarta/gröna tema.... Verkar vara perfekt till bf2 och andra spel...

Lär väl inte vara så svårt att plocka isär det och lacka om, samtidigt som du får precis den gröna nyans du vill ha.