vad är skillnaden mellan de 2 lanparty korten?

Permalänk
Medlem

vad är skillnaden mellan de 2 lanparty korten?

vad är skillnaden mellan:
DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR, PCI-Ex16
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=310790&cks=PRL

och

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR,PCI-EX16
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=310811&cks=PRL

jag har kollat på informationen på DFIs hemsida men där står de ingen direkt skillnad mellan de 2 korten...

Visa signatur

:)

Permalänk

tror d e samma kort men d övre kommer me mera "godis" i paketet

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Medlem

extra raidkontroller på dr.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

men va är det för skillnad på raid-kontrollerna på de korten?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
men va är det för skillnad på raid-kontrollerna på de korten?

det är två.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

asså vad gör det för skillnad om det är 1 eller 2?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Om du inte tänkte köra mer än 2 sata + 2 pata i RAID eller 4 sata och 2 pata utan raid så är det inget problem.

Räcker fyra diskar för dig?

Jag är ingen fan av någon integrerad RAID-kontroller, så vill man VERKLIGEN ha en riktigt bra RAID-array så ska man köpa ett riktigt RAID-kontrollerkort.

Släpp det och köp det billigast med andra ord.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

ok jo jag har gjort de nu.. jag har aldrig funderat på o köra raid.. har bara 1 raptor o 2 st ide diskar.. kanske blir de om man fixar en till raptor men de är inte så speciellt sannorlikt

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Du ska ändå inte raida systemdiskarna då det försämrar responstiden en aning. Du får ju in 1 satadisk till iaf.

Grattis till ett bra köp btw.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!