Firefox 1.5 släppt!

Permalänk
Medlem

Jag blir knäpp på FF 1.5
Just nu har jag 10 tabs igång och det slukar 167mb av mina 512mb. Detta kan jag ju leva med faktiskt, men att FF KONSTANT drar en jävla massa processorkraft ogillar jag skarpt
Jag har en uptime på 4d och 12h, och FF har en CPU-tid på strax över 18 timmar! i skrivande stund drar FF drygt 50% av CPUn
Jävla sunk!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Jag blir knäpp på FF 1.5
Just nu har jag 10 tabs igång och det slukar 167mb av mina 512mb. Detta kan jag ju leva med faktiskt, men att FF KONSTANT drar en jävla massa processorkraft ogillar jag skarpt
Jag har en uptime på 4d och 12h, och FF har en CPU-tid på strax över 18 timmar! i skrivande stund drar FF drygt 50% av CPUn
Jävla sunk!

Har 11 tabbar i FF uppe nu och den drar 65mb bara , det kan jag leva med !:)

Visa signatur

DELL dimension 8300 - Intel Pentium HT 3,0Ghz - ATI Readon 9800XT 256Mb - 120Gb SATA hd - Ram2048Mb DDR - SB Audigy II - DVD/ rw - Win XP home sp2.

http://www.last.fm/user/Joiner66/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Jag blir knäpp på FF 1.5
Just nu har jag 10 tabs igång och det slukar 167mb av mina 512mb. Detta kan jag ju leva med faktiskt, men att FF KONSTANT drar en jävla massa processorkraft ogillar jag skarpt
Jag har en uptime på 4d och 12h, och FF har en CPU-tid på strax över 18 timmar! i skrivande stund drar FF drygt 50% av CPUn
Jävla sunk!

Måste bero på någon extension. Bygg upp din profil från grunden och installera dina extensions en och en för att se vilken som buggar. Har du Java installerat?

Visa signatur
Permalänk

Firefox med temat noia 2.0(extreme) måste vara den snyggaste browsern som finns.... dock har jag en fråga, alla sidor med bilder känns sega i firefox mot internet explorer? finns det nåt plugin mot det?

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Gäst

Ett liten fint plugin som funkar är FasterFox.

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Min burk står alltid påslagen under natten. När jag vaknade i morse tyckte jag burken swappade. Gick in i Task Manager och såg att FF drog 850 MB (13-14 tabbar öppna och burken hade stått påslagen i ca 12 h).

Fy fan vilket jävla skitprogram! I helgen installeras FF 1.07.

Funderar starkt på att börja köra Opera. Det kan ju knappast vara sämre än FF.

Permalänk
Medlem

en nyfiken fråga?

Vad fanns det på dom 13-14 sidorna? Ren html eller var det mycket bilder eller t.o.m java eller flash applikationer?

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem

Jag har vart tvungen till att blocka flash helt och hållet. Men det är väl rätt känt att det inte fungerar så bra på OS X.

Annars upplever jag också att FF drar mycket minne, samt ibland mycket CPU tid, tydligen skal dethär vara en bugg sedan ganska länge tillbaka? Verkar vara jobbigt att fixa det

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Hmm, har aldrig lagt märke till det själv, kanske när någon plugin; Java eller Flash har satt igång, att FF drar iväg i CPU-använding, men aldrig annars och visst tar den lite minne, men inte alls så mycket som vissa andra får :S Dock stänger jag ofta av mitt Firefox.

Tandemcykeln: Släng in en bugganmälan hos Mozilla

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GunnarD
en nyfiken fråga?

Vad fanns det på dom 13-14 sidorna? Ren html eller var det mycket bilder eller t.o.m java eller flash applikationer?

Det var ganska vanliga sidor, så som Sweclockers, Pokerforum.nu, Expressen osv. All flash blockas med hjälp av AdBlock.

Permalänk
Gäst

Kan instämma med ett vansinnigt ras på minnesanvändningen.
Jag hade drygt 322 *** nu dagarna och det märktes ordentligt.

Lite synd då FF är en bra läsare.Övergick till Opera och där så ligger det normalt, ca 23800.

Permalänk
Medlem

Ni som har mindre än 1 GB RAM bör köpa mer. Jag tycker att för lite internminne är jobbigare än en slö CPU.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Ni som har mindre än 1 GB RAM bör köpa mer. Jag tycker att för lite internminne är jobbigare än en slö CPU.

Tja, 2GB ram i minne bör väl en sketen webbläsare klarar av,eller?
Jag hade nog rekordet igår på minnesanvändning , lite över 320

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Ni som har mindre än 1 GB RAM bör köpa mer. Jag tycker att för lite internminne är jobbigare än en slö CPU.

Tja, 2GB ram i minne bör väl en sketen webbläsare klarar av,eller?
Jag hade nog rekordet igår på minnesanvändning , lite över 320