Permalänk
Medlem

Msi Rma

Eftersom mitt grafikkort är över ett år gammalt så vill inte datorbutiken ha något att göra med RMA. Vet någon vem man ska kontakta? Har surfat runt på MSIs hemsida och försökt hitta något, men det enda jag hittar är en RMA sida för USA/Kanada.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken har fortfarande en moralisk skyldighet att förmedla kontaktinformation eftersom de är ÅF och säljare av just den varan till dig. Har du frågat dem om det eller bara om du kan få RMA av dem?

Permalänk
Medlem

Jag fyllde i formuläret på hemsidan som började gnälla på att det var över ett år sedan jag köpte kortet. Sen skicka jag ett mail där jag frågade efter kontakt information. Svaret var att jag skulle kontakta MSI. Kanske inte var tydlig när jag frågade så jag har skickat samma fråga fast lite mer väl formulerad. Men det tog 2 dagar att svara på detta så jag hoppades på snabbare svar här.

Permalänk
Medlem

RING!
*suck*

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
RING!
*suck*

Jo man ringer alltid usa........ Hoppas du var ironisk....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag skulle också behöva RMA:a mitt kort hos MSI. Jag mailade dom på deras hemsida och fick svaret att om man inte har garanti från butik så får man skicka kortet till dom i USA. De lagar eller byter ut kortet men man får själv stå för frakten dit och hem.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.