Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
ahh, nu förstår jag... Nej jag använder ingen konvertor, bara att kroka bort de extra fyra och köra

Ah, vad bra

Får jag det inte att fungera kan du ju alltid komma hit, skanör-malmö är inte långt

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

var fick du din opteron 146 från ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Ah, vad bra

Får jag det inte att fungera kan du ju alltid komma hit, skanör-malmö är inte långt

Haha så svårt kan de inte vara att koppla in ett par strönsladdar

Saabchef: De flesta förväntar sig nog knappats ett "skitbra" kort, men man borde väl iaf kunna förvänta sig att de funktioner som finns går att använda? Kvaliteten på dessa kort verkar vara under all kritik också, var någon här på forumet som jobbade på webhallen och de hade fått tillbaka hälften av alla ASRock 939Dual-SATA2 de sålt och då är de säkerligen några som struntat i att lämna tillbaka sina söndriga kort också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen

Saabchef: De flesta förväntar sig nog knappats ett "skitbra" kort, men man borde väl iaf kunna förvänta sig att de funktioner som finns går att använda? Kvaliteten på dessa kort verkar vara under all kritik också, var någon här på forumet som jobbade på webhallen och de hade fått tillbaka hälften av alla ASRock 939Dual-SATA2 de sålt och då är de säkerligen några som struntat i att lämna tillbaka sina söndriga kort också.

Jag hade nog bara tur då :).....mitt kort verkade ha problem också innan man fick koll på alla funktioner, buggade o hade sig tyckte det verkade konstigt men efter ca +100 omstarter o buggar så verkar det ju funka

Allt som heter auto i bios kan man börja med o stänga av iallafall.

Visa signatur

7800gt, opteron 165@3060mhz, 1gb elixir......Asrock 939 dual sata förstås :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av palla
var fick du din opteron 146 från ?

Min 146:a är den näst sista från Komplett.. En minut efter att jag lagt beställningen var alla borta

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

när det gäller moderkort så får man vad man betalar för. visst, man kan ha tur och få ett bra och stabilt moderkort, men ändå.

jag har sett många med 4400+, 7800gt(x), superdupernätagg, 2*1024MB ocz-minnen, och ett moderkort för 635kr!

moderkortet är ju den biten som låter alla komponenter kommunicera med varandra! en av delarna man absolut inte ska spara in på. enligt mig är detta lika illa som att köpa q-tec-nätagg till sin nya dyra burk och undra varför det inte fungerar.
"men det står ju att det är tyst och har 550W!"

asustek är ett bra varumärke. deras budgetdotterföretag asrock är ett mindre bra varumärke. ASR939DUALSATA2 är deras budgetmoderkort ála extrasuperbilligtmedmångafunktioner.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

Spela roll om det är billigt och ett "budgetmoderkort", huvusaken är väl att det funkar bra och är stabilt?

Mitt kort funkar oxå klockrent, jag är väldigt nöjd med det.
Enda som är lite tråkigt är att vcoren inte går att höja särskilt högt.
Men man kan ju volt modda det väldigt enkelt.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Spela roll om det är billigt och ett "budgetmoderkort", huvusaken är väl att det funkar bra och är stabilt?

Mitt kort funkar oxå klockrent, jag är väldigt nöjd med det.
Enda som är lite tråkigt är att vcoren inte går att höja särskilt högt.
Men man kan ju volt modda det väldigt enkelt.

Om det funkar bra och är stabilt är det inga som helst problem. men ska man anta att han som jobbar på webhallen ljuger om att de får tillbaka otroligt många moderkort jämfört med hur många de säljer?
det är i alla fall inte vad jag kallar ett stabilt och bra moderkort.

som sagt, vissa har tur och allting funkar från start. vissa lyckas, efter många om och men (och antagligen tid nog att tjäna ihop till ett moderkort med bättre kvalitet), men är det värt det?

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Avstängd

Min rigg är hur stabil som helst nu..
OCW Beta 2 BIOS och låst på 2T fixade det sista problemen. Tydligen "väljer" datorn själv 1T om den står på auto.
Angående problem så finns det nästan hur mycket info som helst på google om man bara ids leta lite.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Inaktiv

Mitt kort ROCKAR FETT i 360HTT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Min rigg är hur stabil som helst nu..
OCW Beta 2 BIOS och låst på 2T fixade det sista problemen. Tydligen "väljer" datorn själv 1T om den står på auto.
Angående problem så finns det nästan hur mycket info som helst på google om man bara ids leta lite.

Japp det får jag hoppas har fått ett precis

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mitt. Funkar bra med ett budgetagg (ATX 2.0 med 24pin) från Aopen.
Jag kör med OCW Beta 3 bios men kommer inte över 275MHz buss, blir helt svart. Ska jag byta till 2:an och köra med den istället? Vilken flashutil kör ni till 2:an? Det följde ju med en till 3:an men ingen till 2:an.

Edit: Fecke, kommer inte över 274 med OCW beta 2 heller. Någon som har något förslag?

Permalänk

Beställningen är gjord idag så kanske jag har mina grejer på fredag.
Allt fanns på lager så om jag har lite tur så

Har ett Tagan ATX2.0 420W färdig i lådan hemma och en AMD64 X2 4400+ är beställd med AsRock moderkortet..
Kommer att använda ett gammalt AGP GF4800Ti grafikkort så det blir spännande med alla problem som uppdagats lite varstans här på forumet.

Så jag återkommer här jag också när jag fått ihop mitt och testkört det ett tag.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

vad händer när du säter den på 275 eller högre då? Det är inte så att du glömt låsa sydbrygge multipeln?

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

Tja, låser den gör du väl aldrig (om vi nu pratar om samma sak, jag pratar iaf om det som förkortas HTT), du ställer väl bara ner multipeln?

Om jag pratar om fel sak, ignorera inlägget

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut mitt 939Dual-Sata2 och en Opteron 144 igår och ikväll har jag satt ihop och installerat all skit och sett att det funkar.
Glad i hågen begav jag mig in i bios för att se om det gick att klocka lite.
(CAB2E 0542 från webhallen btw)

Allt gick att ändra utom just CPU Frequency.
Fattar inte riktigt vad som är fel.
Bios v.1.20 som följde med moderkortet.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Jag hämtade ut mitt 939Dual-Sata2 och en Opteron 144 igår och ikväll har jag satt ihop och installerat all skit och sett att det funkar.
Glad i hågen begav jag mig in i bios för att se om det gick att klocka lite.
(CAB2E 0542 från webhallen btw)

Allt gick att ändra utom just CPU Frequency.
Fattar inte riktigt vad som är fel.
Bios v.1.20 som följde med moderkortet.

har du ställt dig på raden tryckt enter och skrivit in nytt värde alternativt + och - knappen?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Aha, nej jag tröck bara på enter men nada hände. Ska genast testa det du sade.

EDIT: Tack det funkade.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Inaktiv

Varför kör ni så låg HTT?? Släng in OCWB1 o kör högre.....

Permalänk

jag har problem med mitt. jag kör med ett gammalt ATI Radeon 7200 och en AMD 3000+ jag kan fixa det mesta och installera windows men när jag ska in i windows hänger den sig efter laddningen. Vet inte vad det är för fel men jag ska försöka med att flasha till OCW bios 3 eller 2.

Men en annan grej är att jag inte kan installera några drivar i felsäkert läge.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADDE-VT
Varför kör ni så låg HTT?? Släng in OCWB1 o kör högre.....

Jag kör med den biosen och kommer stabilt till 304, har kört upp till 310 ostabilt, men sen är det tvärkört. Vad har du för revision på moderkortet?

Visa signatur

7800gt, opteron 165@3060mhz, 1gb elixir......Asrock 939 dual sata förstås :)

Permalänk
Medlem

Vilken OCWB-bios är att rekommendera? Jag sitter just nu på 1.20 och det fungerar bra med 270 MHz HTT, men skulle gärna vilja ha möjligheten att gå högre. Har hört att det finns en del buggar i OCWB-bios, någon som kan berätta mer om det?

I övrigt fungerar moderkortet bra. Jag fick som många andra problem med memtest med 1T Command Rate, men när jag ställde om till 2T fungerade det bra.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

OCW Beta 2 bioset. kör då jag med funkar ypperligt

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
Vilken OCWB-bios är att rekommendera? Jag sitter just nu på 1.20 och det fungerar bra med 270 MHz HTT, men skulle gärna vilja ha möjligheten att gå högre. Har hört att det finns en del buggar i OCWB-bios, någon som kan berätta mer om det?

I övrigt fungerar moderkortet bra. Jag fick som många andra problem med memtest med 1T Command Rate, men när jag ställde om till 2T fungerade det bra.

Jag kan gå till 300 men inte mer med 1.20.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Jag kan gå till 300 men inte mer med 1.20.

300 ? Med Asrocks egna 1.20 ?
Vad har du för prolle ? 274 är det väl stop på med Opty ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

en 144 har jag. Blev lite förvånad själv faktiskt att det gick förbi 274.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
en 144 har jag. Blev lite förvånad själv faktiskt att det gick förbi 274.

Hm ??
Har en 146 :A och 1.20 ...testade 275 en gång....Nope ...är det ngn mer med 144 som gjort detta ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Måste testa att dra upp den mer själv. Annars blir det väl OCWB's första eller andra version.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Så ?? När man inte får ett vanligt AGP kort att funka, Är det gnäll ? Finns många det strular för. Jag kan tex inte klicka på en vanlig java applikation på nätet utan att det säger *POFF* och datorn startar om för att nämna ett av strulen jag har.
Finns massor av folk som inte kan få sina Pci-e kort att funka. Titta en bit upp i tråden så ser du en. Finns en hel tråd om Ati 800 gto inne på grafikavdelningen som handlar om Asrock/Ati800GTO. Och jag o flera har problem med Nvidia AGP kort.
Bara för att du fått saker att funka.,så innebär det inte att vi som inte haft turen inte skall få "gnälla"....Ett fungerande Gkort är det minsta man kan begära....
Sen finns det tydligen problem med Sata/Raid och Sata 2.
Detta handlar inte om överklockning, utan primära egenskaper som förväntas fungera.

Vad jag har läst mig till iaf så ska det vara att nVidia-drivarna inte vill funka med AGP-drivaren som kommer med på CD:en, ska ha löst med den uppdaterade varianten på dersa hemsida, du kanske redan har povat detta? (frågade bara nu, så inga påhopp)

Annorstädes, det här med 4-pinskontakten, det krävs tydligen att det ska vara en 12-voltare på den också (P4-kontakt, inte den du lösgör från 24-pinnaren), så ska det med omstarter lösa sig.
Några har fått det att fungera med ATX2.0 moderkort iaf, med den extra 12-voltaren, andra har det inte. (med Antec-psu:er)
Jag hoppas innerligt på att det kommer funka med mitt

Trådskapern:
Vet inte hur det ligger till med just det grafikkortet med prova sökfunktionen, den funkade alldeles utmärkt nyss

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

Huh ?? Finns det uppdaterade ? Det med javat löste sig med med att ställa på 2 T (bra tips för dom det kommer att bomba för)
Var har du läst om detta någonstans ?
Kan du länka ? Hoppas du inte menar Ulis egna nu ? Dom är VÄRRE än Asrocks på cdn för mig.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?