Permalänk
Medlem

Probs med 6800gt

Tjo

Var en av dom som fick 6800gt billigt i somras, men nu startar inte windows längre.

När jag bootar så är det 3 sm breda gröna streck över skärmen och hälften av texten som står är borta, några bokstäver i varje ord. Jag kommer till att windows laddas men när det har laddat klart och login rutan ska upp crashar datorn.

Under de senaste veckorna har datorn hängt sig eller startat om när jag spelar. trodde att det var nätaggregatet så ett nytt är på väg.

Jag har klockat lite över "klocka automatiskt" ller vad det nu heter i nvidia menyn. Har kollat tempen den senaste tiden men det högsta jag sett är 73 grader.

Har någon haft ett liknande problem eller vet vad som är felet, jag tvingas köra med ett GF2 GTS :/

Permalänk
Medlem

ingen garanti? har läst i xtremesystems om en person som först när han fick det tredje Leadtek 6800GT kortet (garanti) så fungerade det ok, tycks va nåt skumt med dem ibland

Aja, jag har oxå ett Leadtek 6800GT som jag har kört med i 435/1150MHz ett tag och har inte haft några problem än som tur är...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
ingen garanti? har läst i xtremesystems om en person som först när han fick det tredje Leadtek 6800GT kortet (garanti) så fungerade det ok, tycks va nåt skumt med dem ibland

Aja, jag har oxå ett Leadtek 6800GT som jag har kört med i 435/1150MHz ett tag och har inte haft några problem än som tur är...

Ska försöka imorron, har kört kortet i samma hastighet som du...

Lite surt när man vant sig att maxa grafiken på nya NFS :/