Windows Server 2003 R2

Permalänk
Medlem

Windows Server 2003 R2

Jag fick Windows Server 2003 R2 fullreleasen från MSDN i morse, uppgraderade ett par servrar vid lunch.
hittade lite nya balla grejer med skrivarhanteringen, ADFS, ADAM, DFS, Shadow Copy och Quota.

Inga andra här som har hunnit testa och har några synpunkter?

mer info: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/r2launch.mspx

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Quota som kom med NTFS 5.2 (eller kom det redan i 5.1?) är väldigt smidigt.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Vi väntar på leverans nu i veckan.Det skall bli intressant.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Är Windows Server 2003 R2 en uppdatering till Windows Server 2003 eller?

Oavsätt får jag tag på den när jag kommer hem, jag har msdn

// Kristofer

Visa signatur

/ KirkaN

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Quota som kom med NTFS 5.2 (eller kom det redan i 5.1?) är väldigt smidigt.

Nu vet jag inte om vad som är nytt med kvothantering i R2:an men första kvotsakerna kom i NTFS 5.0, dvs windows 2000.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Nu vet jag inte om vad som är nytt med kvothantering i R2:an .

Administreringen av Quotan är bra mycket smidigare.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Vad står R2 för ? realse 2?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Jag tycker att administreringen i 2003 Server är bland det bästa man kan få. Riktigt kul !

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Nu vet jag inte om vad som är nytt med kvothantering i R2:an men första kvotsakerna kom i NTFS 5.0, dvs windows 2000.

Oj, var det redan i 5.0 det kom, my bad. Dock har administreringen blivit betydligt bättre.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.