Razer Copperhead testad

Permalänk
Melding Plague

Razer Copperhead testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Razer Copperhead testad</b></font> <small class="small">fredag 16 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Razer var antagligen de första att göra dedikerade spelmöss, med den klassiska Boomslang-musen. Nu har The Tech Lounge testat en ny spelmus från Razer. Musen som heter Copperhead har en upplösning på hela 2000 DPI, och ett flashminne inbyggt för att spara knappinställningar. En lysdiod gör att musen lyser mysigt blått.<br /><br />Läs testet hos <a href="http://www.thetechlounge.com/articles.php?id=241" target="_blank">The Tech Lounge</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Razer! Den heter Razer! Men den är hur go som hellst, har en själv.

Permalänk

Ser mycket bra ut.. Men en sak som får mig att inte få till deras möss från min Logitech är att dom är så små och väger inget..

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

and maybe just one side button located closer to the front of the device that the user’s fingers can actually reach.
Undrar hur han håller sin mus... jag har då aldrig varit med om en enda modell, oavsett märke där jag kännt att jag nått ända fram till de främmre knapparna utan problem, och jag har riktigt stora händer, och han tycker man skall sätta fler, ännu längre fram... hmm... På min I.E 4.0:a var det stört omöjligt att använda den främmre sidknappen, men på min diamondback är det iallafall minde krångel...

tycker recentionen var alldeles för starkt färgad av hans egna personliga åsikter, men infon var rätt trevlig att få fram efter man silat igenom alla fägring... Jag menar.. att klaga på att utformning och knapplacering inte förändrats... då kan man ju kyssa logitech och ms all världens väg också, för deras "förändringar" mellan modeller är ju knappast nått att hurra för...Skulle väl i så fall vara att de färändrat knapparna lite... men knappast till någon förbättring (jaa, 1 tumknapp är för lite ffs, 3 hade vart bättre)

I övrigt så tycker jag den verkar riktigt fin. Slimmad, skön design (till skillnad från Ms och Logitechs muskännsla a lá handboll), precis som vanligt och låg vikt, så man slipper slita runt på mindre tegelstenar, riktigt nice. Och är bara glidet det samma som i diamondback eller bättre så byter jag mus på julafton

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Har man gått ifrån sladd kan man inte gå tillbaks...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Har man gått ifrån sladd kan man inte gå tillbaks...

Jo

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Gick från trådlös till "sladdfast".. Ångrar inte en sekund. Logitech MX510 är mitt val just nu. Helnöjd. Finns säkert bättre där ute men min duger.

MVH Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Discokungen

Då har man ju haft en raptor med 2400 dpi i ett halvår. Gör det någon skillnad? Nej, det är bara jobbigt med hög upplösning då muspekaren blir konstig av det

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Har haft en Razer Diamondback Chamelon enda sedan de kom ut i förra året... Ångra bitert att jag köpt den... måsta vara gjorda för personer med ytterst små händer

Permalänk
Vila i frid

Ska få en Copperhead Chaos Green i julklapp tror jag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Har haft en Razer Diamondback Chamelon enda sedan de kom ut i förra året... Ångra bitert att jag köpt den... måsta vara gjorda för personer med ytterst små händer

Nej, du håller den bara inte som det är tänkt. Man skall hålla den med fingrarna och vila handleden på underlaget.
Edit/ Hittade ingen bra bild men den här får duga: http://www.eurogamer.net/assets/converted/pics/reviews/rbs2k/...

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

ne usch o fy, Nöjd är jag emd min MX510 iaf,, aldrig gå ifrån,, så skön passkänsla,, o snacka tegelstenar?.. hmm grabbar ni borde träna handlederna med lite hantlar!

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
ne usch o fy, Nöjd är jag emd min MX510 iaf,, aldrig gå ifrån,, så skön passkänsla,, o snacka tegelstenar?.. hmm grabbar ni borde träna handlederna med lite hantlar!

Men är det underligt att fol klagar på musarm och allt annat skit när de sitter och sliter runt på den vikten och troligen inte ens har vett att ha handloven i underlaget och styra med fingrarna utan har hela handen över musen och styr med armbåge och axel istället för handled och fingrar...

Testa en gång, lägg tummen och lillfingret plant mot underlaget ch försök styra en logitech eller ms (3.0 borträknad) med övriga 3 fingrar.. stört omöjligt att uppnå precision utan att använda hela underarmen att vifta med... och sen skall man vara CS-nördig och gärna behöva lyfta den 5-6-7 ånger över hela underlaget för att gå från kant till kant på skärmen...
nej tack, hellre lättare, precisare med fingertoppskännsla än låg sens och hela armrörelser för att flytta muspekaren

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Men är det underligt att fol klagar på musarm och allt annat skit när de sitter och sliter runt på den vikten och troligen inte ens har vett att ha handloven i underlaget och styra med fingrarna utan har hela handen över musen och styr med armbåge och axel istället för handled och fingrar...

Testa en gång, lägg tummen och lillfingret plant mot underlaget ch försök styra en logitech eller ms (3.0 borträknad) med övriga 3 fingrar.. stört omöjligt att uppnå precision utan att använda hela underarmen att vifta med... och sen skall man vara CS-nördig och gärna behöva lyfta den 5-6-7 ånger över hela underlaget för att gå från kant till kant på skärmen...
nej tack, hellre lättare, precisare med fingertoppskännsla än låg sens och hela armrörelser för att flytta muspekaren

Jag har en 510a och jag styr inte med "med armbåge och axel istället för handled och fingrar". Jag rör inte ens min arm utan handen vilar på bordet.

Jag ser ingen anledning att köpa nån annan mus. 510an är grym!!!

Permalänk
Medlem

mx 510 är ultimat tycker jag. för att komma till skärmens högra kant från vänster kant flyttar jag musen ca 3 cm beroende på hur fort jag gör det. gillar det grymt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YoGgIII
mx 510 är ultimat tycker jag. för att komma till skärmens högra kant från vänster kant flyttar jag musen ca 3 cm beroende på hur fort jag gör det. gillar det grymt

Jo, den är kung men hur mycket du måste flytta musen för att föra pekaren från ena sidan av skärmen till den andra spelar ju ingen roll. Det är ju bara att ställa in i windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YoGgIII
mx 510 är ultimat tycker jag. för att komma till skärmens högra kant från vänster kant flyttar jag musen ca 3 cm beroende på hur fort jag gör det. gillar det grymt

Skönt för dig. Men om man samtidigt vill köra utan acceleration som förstör känslan(man har mycket svårare att beräkna exakt vart pekaren kommer hamna) och vill kunna träffa vilken pixel man vill på skärmen så blir det problem om du inte har ganska låg upplösning på din skärm.

Se det såhär: mx 510 har 800dpi vilket ger 800pixlar på skärmen (utan att skippa pixlar) per 2.54cm man flyttar musen. Men om man som jag har en skärm på 1680*1050 pixlar och ytterligare en på 1280*960 pixlar så skulle jag behöva flytta den musen drygt 9cm. Det låter ju inte som så mycket men det är tillräckligt mycket för att jag skall behöva flytta på armen. Nu har jag en mus med 1600dpi vilket halverar sträckan jag behöver flytta musen. Man behöver förståss öva upp motoriken i fingrarna om man vill ha full kontroll.

Det jag ville få fram var egentligen att de nya mössen är till faktiskt nytta och inte bara onödiga. Jag kan inte byta ner mig nu då skulle jag få psykbryt.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
...om man som jag har en skärm på 1680*1050 pixlar och ytterligare en på 1280*960 pixlar...

Som vilken medelsvensson som helst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Som vilken medelsvensson som helst...

Kanske sant , men det finns säkert en hel del på det här forumet som har dubbla skärmar. Hur som helst har jag nytta av det när jag bara använder en skärm med, men jag bredde på lite för att det skulle bli tydligare.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

IE 3.0 ftw!

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Avstängd

Köpt Razer en gång, aldrig igen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Köpt Razer en gång, aldrig igen

Varför har du deras logo som avatar då?

Som sagt i många andra trådar om möss. Testat mx518 och lämnat tillbaka i förmån för min nuvarande Razer DB plasma. Visserligen inte en copperhead som tråden handlar om men de är väldigt lika.

mx518 musen var för stor och scrollhjulet var för litet. Scrollen hade dessutom odistinkta klick så det gick inte att byta vapen speciellt bra med den, hamna ofta på fel ställe. Med Razer DB är det ända minuset är att sidoknapparna är svårare att använda än på andra möss men efter några dagar är det inga problem. Ska ha min razer tills den går sönder och då köper jag en ny razer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Har haft en Razer Diamondback Chamelon enda sedan de kom ut i förra året... Ångra bitert att jag köpt den... måsta vara gjorda för personer med ytterst små händer

Som någon sa så håller du den fel. De flesta människor som man studerar hur de hanterar musen gör tokiga saker.
Som t.ex. inte vilar armen mot underlaget, har för låg muskänslighet så de får hålla på att lyfta musen/flytta hela armen ständigt.

Alla de jag sett som fått musarm har haft märkliga sätt att hantera musen på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Som någon sa så håller du den fel. De flesta människor som man studerar hur de hanterar musen gör tokiga saker.
Som t.ex. inte vilar armen mot underlaget, har för låg muskänslighet så de får hålla på att lyfta musen/flytta hela armen ständigt.

Alla de jag sett som fått musarm har haft märkliga sätt att hantera musen på.

Tips.. jag håller inte musen fel.. den är för liten som jag nämde.... Jag dessutom musen på lite mer än hälften i sense för att slippa röra på armen allt för meget.. ska tillbacka till Logitech igen.. Betydligt större och bekvämare att hålla i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tips.. jag håller inte musen fel.. den är för liten som jag nämde.... Jag dessutom musen på lite mer än hälften i sense för att slippa röra på armen allt för meget.. ska tillbacka till Logitech igen.. Betydligt större och bekvämare att hålla i

Den är inte för liten om man håller den som det är tänkt. Jag har själv stora händer(köpte handskar nyligen och Large var för små) och min Diamondback är absolut inte för liten. Men självklart skall du byta om du tycker en annan mus är bättre för dig.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Skönt för dig. Men om man samtidigt vill köra utan acceleration som förstör känslan(man har mycket svårare att beräkna exakt vart pekaren kommer hamna) och vill kunna träffa vilken pixel man vill på skärmen så blir det problem om du inte har ganska låg upplösning på din skärm.

Se det såhär: mx 510 har 800dpi vilket ger 800pixlar på skärmen (utan att skippa pixlar) per 2.54cm man flyttar musen. Men om man som jag har en skärm på 1680*1050 pixlar och ytterligare en på 1280*960 pixlar så skulle jag behöva flytta den musen drygt 9cm. Det låter ju inte som så mycket men det är tillräckligt mycket för att jag skall behöva flytta på armen. Nu har jag en mus med 1600dpi vilket halverar sträckan jag behöver flytta musen. Man behöver förståss öva upp motoriken i fingrarna om man vill ha full kontroll.

Det jag ville få fram var egentligen att de nya mössen är till faktiskt nytta och inte bara onödiga. Jag kan inte byta ner mig nu då skulle jag få psykbryt.

Har du en MX518?
Den är väl bättre än MX510?
Finns det nån risk att man råkar trycka på DPI knapparna vid scrollhjulet under hetsigt spelande?

Först tänkte jag köpa en G5 men den var för sträv på sidan, sen kollade jag på razor copperhead och folk klagar att den är för liten (tycker min MX310 är för liten, får kramp, så copperhead går bort). Så nu har jag beställt en MX518...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Har du en MX518?
Den är väl bättre än MX510?
Finns det nån risk att man råkar trycka på DPI knapparna vid scrollhjulet under hetsigt spelande?

Först tänkte jag köpa en G5 men den var för sträv på sidan, sen kollade jag på razor copperhead och folk klagar att den är för liten (tycker min MX310 är för liten, får kramp, så copperhead går bort). Så nu har jag beställt en MX518...

Gjorde du rätt i.. Köpte en MX518 till min far som födelsedags present.. ångrar att jag inte tog den själv Den är grymt härlig att lira FPS med.. testade Q4 och Doom 3 .. suverän helt enkelt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Varför har du deras logo som avatar då?

En mus har(och använder) jag från Razer, Boomslang 2000... men jag har inga planer att köpa en till

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Gjorde du rätt i.. Köpte en MX518 till min far som födelsedags present.. ångrar att jag inte tog den själv Den är grymt härlig att lira FPS med.. testade Q4 och Doom 3 .. suverän helt enkelt

Vilken mus använder du själv då?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Razor Diamondback Chamelon... dessförinan hade jag Logitech MX 510... fast de råkade ut för en tragisk olycka när jag förlorade på Q3 ...