ont om nya spel, eller?

Permalänk
Medlem

ont om nya spel, eller?

Börjar man bli gammal och inte har varken koll eller
energin, eller är det väldigt dåligt med nya fräcka spel??

sitter och väntar å väntar på nåt fräckt å lockande ska komma men kan inte påstå att jag sett något ännu..
-eller har man som sagt hamnt där bland de andra gamlingarna som stönar att deras gamla hederliga spel ÄR bäst än idag, hehe..

(hoppas att de är fler som tycker det är trögt med nya bra spel)

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Är väl hyfsat sant om man har tröttnat på alla FPS och inte gillar att nöta MMORPG. Jag väntar på Operation Flashpoint 2 men hoppas framför allt att Bethesda Softworks inte gör något klantigt med Fallout 3.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

japp de är lite segt nu.

Kom en del bra i oktober men efter de har de varit torka

I början av nästa år ser de dock ut att komma en hel del grymt.

Oblivion
Godfather spelet
ArmedAssault
Soldiers Heroes of WW2 2 fast under ett annat namn.

Dessa spel ser jag fram emot iaf, sen kommer de ju några till under 2006.

Typ

NWN2 - kanske kan bli bra
Heroes of Might and Magic V
Operation Flashpoint 2

Hum, de va de jag kom på nu Men de kommer nog fler

Sen är de väll Fallout 3 också, men de kommer nog inte på några år

Men som du säger så är ju de gamla spelen generellt mycket roligare att spela, tyävrr

Permalänk
Medlem

Spelen kommer, man lessnar på dom. Förut kunde man spela spelen hur länge som helst. Nu klarar jag bara att spela 1/10 av spelet innan jag är less

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

håller med till stor del, det är väldigt få spel som jag tycker är värt att köpa av dom senare. som tur är så håller jag mig sysselsatt med HoI2 och L2 så mycket som jag kan i väntan på något bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Spelen kommer, man lessnar på dom. Förut kunde man spela spelen hur länge som helst. Nu klarar jag bara att spela 1/10 av spelet innan jag är less

Jo, det är tusanmig bra sällan man orkar köra igenom ett spel. Det senaste jag tog mig helt igenom var nog Farcry.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Köp konsoll och en helt ny spelvärd kommer at öppnas för er, jag har inte haft speltorka på ett bra tag dock ont om pengar.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Jo, det är tusanmig bra sällan man orlar köra igenom ett spel. Det senaste jag tog mig helt igenom var nog Farcry.

Sant, jag trodde jag blivit för gammal för spel eftersom jag aldrig orkar spela klart. Men det kanske är fel på spelen och inte mig

Jag ser iaf fram emot Biowares nästa omgång av RPGs.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

ja,det är fruktansvärt ont om bra spel=/.
och som nån sa,man lessnar fort på dom få "bra" spel som kommer,man kanske har orken att spela igenom dom,men att spela igenom dom igen,det orkar jag inte.

hoi2 är nått däremot som jag ej kan säga nått negativt om,det är ganska så nytt spel som jag kan spela igenom gång på gång utan att varken bli less på eller tycka är dåligt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Sant, jag trodde jag blivit för gammal för spel eftersom jag aldrig orkar spela klart. Men det kanske är fel på spelen och inte mig

Jag ser iaf fram emot Biowares nästa omgång av RPGs.

Jag har också haft denna misstanke, men det finns mycket som talar emot denna teori. Tex har jag haft mycket nöja med att spela "äldre" spel. Gothic 2 är ett exempel. Håller på att köra det just nu och det är helt grymt bra, jag kommer definitivt spela det till slutet även om jag redan spelat det en gång. Jag hade även grymt kul med Mafia, men när jag nykigen körde igång GTA San Andreas så tröttnade jag relativt snabbt.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Entusiast

Shadow of the Collossus kommer ju snart, det värkar rätt fräscht och nytt iaf

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Re: ont om nya spel, eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberZeta
Börjar man bli gammal och inte har varken koll eller
energin, eller är det väldigt dåligt med nya fräcka spel??

sitter och väntar å väntar på nåt fräckt å lockande ska komma men kan inte påstå att jag sett något ännu..
-eller har man som sagt hamnt där bland de andra gamlingarna som stönar att deras gamla hederliga spel ÄR bäst än idag, hehe..

(hoppas att de är fler som tycker det är trögt med nya bra spel)

ArmedAssault = Operation flashpoint 2, fula codemasters som inte ville ge BIS rättigheterna till namnet. Så dem bytade namn på spelet helt enkelt. Och uppenbarligen ska väl codemasters ge uppdraget till något annat B-företag

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Ja det är torka... Första gången man såg dumparna på S.T.A.L.K.E.R. blev man sugen men nu känns det omodernt - fast det inte ens anlänt än.

Jag fattar inte varför det inte kommer fler spel med Far Cry-motorn. eller gör det det?

Spelkonsoll. Jo det är sant. Men det är så jobbigt att förflytta sig till soffan från datorn där man ändå gör allt annat väsentligt hehe...

Och Xbox360 får vänta minst ett år till alla barnsjukdomar är borta.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Köp konsoll och en helt ny spelvärd kommer at öppnas för er, jag har inte haft speltorka på ett bra tag dock ont om pengar.

Ok, jag har ett Xbox, var är mina fantastiska spelupplevelser? (Och nej, jag finner det inte roligt att spela sportspel).

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Quake IV och F.E.A.R. var spel kag ej tröttnade på. spelade igenom dem..
annars så är det bra torrt med roliga PC lir..
spelar en del Ikaruga på gamecube..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Jag tycker det är torrt med långa spel...
FEAR spelade man igenom rätt snabbt faktiskt.

Och CivIV var en besvikelse tyvärr. Tycker jag.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Det är trist för att det inte kommer några nya spel och har inte gjort det på länge. Tänk efter, när spelade ni något NYTT senast? Och då menar jag inte ett gammalt, uttjatat koncept som redan gjorts 2323ggr fast nu med ny grafik, utan något nyskapande helt enkelt?

Spelindustrin har blivit just en "industri" där kostymnissar dominerar. Det är bara sälj sälj sälj. Ingen själ eller känsla läggs i spelen längre. Man vågar inte satsa på nya ideer utan tar bara samla gamla koncept och skapar uppföljare.

Precis som att man ofta kan snacka om "hollywood skräp" när det gäller film kan man väl göra det även med spel numer.

Personligen sitter jag och hoppas på Nintendo nu. Har läst att deras nya spelkonsol inte kommer ha någon "grafisk" prestanda just i jämförelse med dem andra. Känns skönt att veta, då dem förmodligen lägger ned krut på andra aspekter än grafiken då... men man kan ju bara hoppas :/

Jag har tröttnat. Har svårt att säga när jag kände att ett spel var riktigt roligt senast... första två månaderna med WoW kanske.. innan dess var det nog Counter-Strike. Kollar man innan "CS-tiden" finns det ju hur mkt bra lir som helst!

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Det är trist för att det inte kommer några nya spel och har inte gjort det på länge. Tänk efter, när spelade ni något NYTT senast? Och då menar jag inte ett gammalt, uttjatat koncept som redan gjorts 2323ggr fast nu med ny grafik, utan något nyskapande helt enkelt?

Spelindustrin har blivit just en "industri" där kostymnissar dominerar. Det är bara sälj sälj sälj. Ingen själ eller känsla läggs i spelen längre. Man vågar inte satsa på nya ideer utan tar bara samla gamla koncept och skapar uppföljare.

Precis som att man ofta kan snacka om "hollywood skräp" när det gäller film kan man väl göra det även med spel numer.

Personligen sitter jag och hoppas på Nintendo nu. Har läst att deras nya spelkonsol inte kommer ha någon "grafisk" prestanda just i jämförelse med dem andra. Känns skönt att veta, då dem förmodligen lägger ned krut på andra aspekter än grafiken då... men man kan ju bara hoppas :/

Jag har tröttnat. Har svårt att säga när jag kände att ett spel var riktigt roligt senast... första två månaderna med WoW kanske.. innan dess var det nog Counter-Strike. Kollar man innan "CS-tiden" finns det ju hur mkt bra lir som helst!

Det var nog Full Spectrum Warrior och Ninja Gaiden, men visst det var länge sedan.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Re: ont om nya spel, eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberZeta
Börjar man bli gammal och inte har varken koll eller
energin, eller är det väldigt dåligt med nya fräcka spel??

sitter och väntar å väntar på nåt fräckt å lockande ska komma men kan inte påstå att jag sett något ännu..
-eller har man som sagt hamnt där bland de andra gamlingarna som stönar att deras gamla hederliga spel ÄR bäst än idag, hehe..

(hoppas att de är fler som tycker det är trögt med nya bra spel)

Prova något racing sim, det tröttnar man aldrig på testa t.ex rFactor, GT Legends, GTR, GPL.
Alltid lika kul att bränna gummi mot personer man lärt känna.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Känns som att det ändrats de sneaste åren till det sämre, jag menar, NFS Porsche körde jag igenom 6 gånger, fallout 2 blev de 3 gånger t.ex.

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Quake IV och F.E.A.R. var spel kag ej tröttnade på. spelade igenom dem..
annars så är det bra torrt med roliga PC lir..
spelar en del Ikaruga på gamecube..

Samma här, alla spel förutom Quake 4 och F.E.A.R. har jag lessnat på, nu är jag ifs en FPS-spelare så det borde inte vara så särskilt förvånande.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Kotor1 & 2 är nog det enda spel jag spelat igenom mer än 3 ggr. på den senaste tiden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Det är trist för att det inte kommer några nya spel och har inte gjort det på länge. Tänk efter, när spelade ni något NYTT senast? Och då menar jag inte ett gammalt, uttjatat koncept som redan gjorts 2323ggr fast nu med ny grafik, utan något nyskapande helt enkelt?

Spelindustrin har blivit just en "industri" där kostymnissar dominerar. Det är bara sälj sälj sälj. Ingen själ eller känsla läggs i spelen längre. Man vågar inte satsa på nya ideer utan tar bara samla gamla koncept och skapar uppföljare.

Precis som att man ofta kan snacka om "hollywood skräp" när det gäller film kan man väl göra det även med spel numer.

Personligen sitter jag och hoppas på Nintendo nu. Har läst att deras nya spelkonsol inte kommer ha någon "grafisk" prestanda just i jämförelse med dem andra. Känns skönt att veta, då dem förmodligen lägger ned krut på andra aspekter än grafiken då... men man kan ju bara hoppas :/

Jag har tröttnat. Har svårt att säga när jag kände att ett spel var riktigt roligt senast... första två månaderna med WoW kanske.. innan dess var det nog Counter-Strike. Kollar man innan "CS-tiden" finns det ju hur mkt bra lir som helst!

Tja det senaste var ju när jag spelade Farenheit, vilket var så kul och annorlunda att jag faktiskt spelade igenom hela.
Men förutom det håller jag med dig
Det är väldigt få spel jag har orkat spela igenom, här är en KOMPLETT lista på alla spel jag har klarat:

HL: Blueshift (mest för att det var så kort)
HL2
Full Throttle
Grim Fandango (köpte det för 50 kr för ½ år sen, visste inte ens vad det var)
Cod1 (united offensive sket jag i)
Cod2

Vi får se om jag spelar ut FEAR, det ser ut som om jag gör det jusst nu iallafall.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Haffe: Skulle du köpt GC eller PS2 istället skulle du inte sagt samma sak, Skulle tro att Xbox är den som har mest sportspel och de bra spelen finns till PC eller dom andra konsollerna. Finns dock undantag som PGR2, DOA3 (tror jag det är) och Ninja gaiden men det är allt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

I väntan på Oblivion spelar jag igenom Morrowind för tredje gången. Det är tamefan ett kvalitétslir av hög kvalitét! Friheten är enorm (eller rättare sagt: Total) och med alla sköna mods så blir spelet perfekt. Spelar just nu magiker, vilket jag aldrig gjort förut, och spelet blir då helt annorlunda jämfört med att spela som t.ex. krigare. Man springer omkring i andra delar av spelvärlden (mestadels öst om man är magiker och väst om man är krigare). Helt underbart spel. Man sitter i flera timmar, dagar, veckor!

Ett annat spel som jag sällan tröttnar på är Rome: Total War. Spelet är ganska lätt, men ack så beroende framkallande. De stora slagen som verkligen betyder något (t.ex. herravälde över en viss provins) är det bästa med spelet.

FPS spelar man igenom ganska snabbt, och det ska vara något extra för att vara kul mer än en gång. Doom 3 t.ex.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Det är trist för att det inte kommer några nya spel och har inte gjort det på länge. Tänk efter, när spelade ni något NYTT senast? Och då menar jag inte ett gammalt, uttjatat koncept som redan gjorts 2323ggr fast nu med ny grafik, utan något nyskapande helt enkelt?

Spelindustrin har blivit just en "industri" där kostymnissar dominerar. Det är bara sälj sälj sälj. Ingen själ eller känsla läggs i spelen längre. Man vågar inte satsa på nya ideer utan tar bara samla gamla koncept och skapar uppföljare.

Precis som att man ofta kan snacka om "hollywood skräp" när det gäller film kan man väl göra det även med spel numer.

Personligen sitter jag och hoppas på Nintendo nu. Har läst att deras nya spelkonsol inte kommer ha någon "grafisk" prestanda just i jämförelse med dem andra. Känns skönt att veta, då dem förmodligen lägger ned krut på andra aspekter än grafiken då... men man kan ju bara hoppas :/

Jag har tröttnat. Har svårt att säga när jag kände att ett spel var riktigt roligt senast... första två månaderna med WoW kanske.. innan dess var det nog Counter-Strike. Kollar man innan "CS-tiden" finns det ju hur mkt bra lir som helst!

Har ju redan släppts Shadow of the Collossus, och det är originellt så att visst kommer det nya originella spel ibland

och We love katamaru eller vad det nu heter, samma sak där vilket spel är likt det och ändå är kul?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Måste fråga en fråga,vad är det som är så himmla kul med WoW? Spelet är tråkigt, enformigt, grafiken håller samma klass som ett rts och folket som spelar där är bara riktiga fjortisar eller allmänt dryga. Under den tiden jag spela(Troll,Shama lvl 53) möte jag 2 vettiga personer. Resten sitter typ bara och säger fuck you och ät bajs till varandra. Typ.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Måste fråga en fråga,vad är det som är så himmla kul med WoW? Spelet är tråkigt, enformigt, grafiken håller samma klass som ett rts och folket som spelar där är bara riktiga fjortisar eller allmänt dryga. Under den tiden jag spela(Troll,Shama lvl 53) möte jag 2 vettiga personer. Resten sitter typ bara och säger fuck you och ät bajs till varandra. Typ.

Så vad spelar du för upplyftande spel då? CS?

Det beror väl helt på vilka man spelar med och vilken server och det gäller dom flesta Spela dom existerar.

Permalänk
Medlem

Dempe-X: Det har inget med vilka man spelar med, går man in i en stad så möter man ju idioterna ändå och de flesta omogna personerna jag mötte va faktiskt svenska såvidare det inte va folk som just lärt sig säga könsord på svenska vilket jag inte tror.

Finns bara en sak som är roligt med WoW och det är PVP men för att PvP:a måste man likt förbannat spela tråkiga instancer vilket drar ner mitt betyg till 2 av 10.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Tittar du på spelmarknaden som helhet tycker jag det har kommit väldigt många bra spel det senaste året. Även en hel del "nyskapande" spel också. Tittar du däremot på PC-marknaden så ser det inte riktigt lika ljust ut imo. Men hur konstigt är det egentligen, ska du släppa ett spel till PC som säljer bra så måste det kräva att spelaren köper spelet dvs att du måste ha cd-nyckel. Inte konstigt att utvecklare väljer i allt större utsträckning att släppa spelen till konsol, är ju där pengarna ligger. Om du inte gör ett mmorpg eller ett spel som spelas av människor som inte vet hur man piratkopierar som the sims.

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans