Xbox vs Playstation 2 (grafik)

Permalänk
Avstängd

Ingame bilder får du ju ta från PS2 spelen för det kan du inte påstå att dessa är.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Ingame bilder får du ju ta från PS2 spelen för det kan du inte påstå att dessa är.

Båda är ingame, dock så är andra bilden i för hög upplösning.

Permalänk
Avstängd

Ja den på monstret och den svarta hästen är ju inte så det ser ut när man spelar det iaf.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Ja den på monstret och den svarta hästen är ju inte så det ser ut när man spelar det iaf.

Som sagt, ingame. Dock för hög upplösning. Syns på kolossen.

Permalänk
Medlem

Lite off men när släpps Shadow of the Collosus här?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Ja den på monstret och den svarta hästen är ju inte så det ser ut när man spelar det iaf.

Det ser inte ut som på bilderna du postade heller..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Lite off men när släpps Shadow of the Collosus här?

Slutet av Q1/början av Q2 i år har jag för mig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Det ser inte ut som på bilderna du postade heller..

Jag har inte postat någon bild

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Jag har inte postat någon bild

oj, my mistake

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
oj, my mistake

Hehe lugnt.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Denna tråden handlar ju om "grafik" så då kan man säga vilken som är bäst och även att man har en PS2 så borde man vara medveten om att Xbox har bättre grafik. Annars ljuger man.

Trådskaparen verkar ju ha skapat tråden för att han vill veta vilket han ska köpa, så den handlar ju inte bara om grafik. Dom flesta vet nog att xbox har lite bättre prestanda.

På bilderna som har postats tycker jag Ninja Gaiden är det som ser sämst ut. Färgerna och kontrasterna ser väldigt plastiga och orealistiska ut, och det finns knappt några skuggor. Fast det har ju knappast att göra med vilken konsoll som är bättre, utan på hur bra spelutvecklarna är på att skapa realistisk grafik.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladder
Trådskaparen verkar ju ha skapat tråden för att han vill veta vilket han ska köpa, så den handlar ju inte bara om grafik. Dom flesta vet nog att xbox har lite bättre prestanda.

På bilderna som har postats tycker jag Ninja Gaiden är det som ser sämst ut. Färgerna och kontrasterna ser väldigt plastiga och orealistiska ut, och det finns knappt några skuggor. Fast det har ju knappast att göra med vilken konsoll som är bättre, utan på hur bra spelutvecklarna är på att skapa realistisk grafik.

Omröstningen heter "Xbox vs Playstation 2 grafik kvalite" så då tolkar jag det som han första och främst är ute efter grafik.

Och har du spelat ninja gaiden något så vet du att det inte ser ut som på dessa bilderna.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

orka tjafsa killen borde ta xboxen för han vill ha bästa grafik,bilspel och halvtaskiga omkonverterade fps spel!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

ÅHH neej! säg inte att ni ska börja jämföra screenshots för att få ett bevis på vilken konsol som har den bästa grafiken jag hoppas innerligt att alla ni som ger kommentarer ang. GoW verkligen har spelat det själva, både för grafiken, och att det tillhör ett av de mest genomarbetade spelen genom tiderna.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Tycker inte grafik har så mycket med teknologin att göra. Mer med det estetiska.
Många gammla nintendo 8 och 16 bitars spel är fortfarande snyggare än dagens spel.

Xbox är ju en kraftigare maskin så du får ju fler polygoner och allt vad det heter, sen är det ju dock upp till spelmakarna att använda dem på ett vettigt sätt. Det är grafikerna som bestämmer hur grafiken ser ut och inte konsollen för bövelen.

Rekommenderar att du kollar upp vilka spel de 2 konsollerna har och väljer utifrån det istället, båda konsollerna har bra spel så det lär bli en smakfråga.

Permalänk
Medlem

Grafiken är inte viktigast är spelen..
och en stor grje till är utseendet, man vill ju inte förstöra steroe, tv hörnan med en ful Xbox, stor klump.. urk..
psTwo silver och en Gamecube Platinum e fint.
men den stor xboxen är urk så ful..
dock xbox 360 ser bra mycket bättre ut... men den gamla, vad faen tönkte microsoft på... göra fulaste konsollen på marknaden.. gamla NES 8-bitars är ju vacker i jämförelse..

själv spelar jag Gamecube , men hade inte den funnits vore PSTWO första valet..

Och glöm ej bort Gamecube, den är kraftfullare än PSTWO , kan ses tex i Resident Evil 4, vilket är snyggast? jo det till Gamecube..

och Gamecube's Laddningstider är magiska ...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

Man kan ju göra sin Xbox så mycket snyggare om man bara är händig, men den svarta är ful det håller jag med om men efter en lackering och lite annan fix så.

Sedan att du föredrar Nintendo är ju en annan sak men jag lovar att den inte är så magisk som du vill påstå och tråden handlar inte om GC.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Jag har både ps2 och xbox. Skillnaden grafikmässigt är inte alls speciellt stor. Folk verkar ofta överdriva och påstå att det skulle vara större skillnad men den skillnaden är faktiskt ganska minimal. Men visst har nog xbox bättre grafik oftast(xboxen har ju bättre hårdvara). Men jag spelar ändå mest ps2, spelutbudet är bättre. PS2 har flera spel som är roliga på konsol än vad xbox har. Xbox släpper mycket pc-titlar, vilka i 90% av fallen alltid är bättre och snyggare på en PC. Så jag lägger min röst på ps2, men ska du ha bästa hårdvaran så köp xbox. Men grafik är ju inte en hållbar anledning till att spela ett spel i längden, man vill ju gärna spela roliga spel med

Permalänk
Medlem

vad finns det för roliga bilspel och action/skjut spel till ps2?

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

hmm xbox har verkligen inte 90% PCtitlar

halo, fight night, ninja gaiden, DOA, Forza motorsport, RAllisport challenge, Abe`s blabla

öö kommer bara på morrowind och några EA sportstitlar som finns till pc? eller har jag missat 90% av alla spel `?

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
hmm xbox har verkligen inte 90% PCtitlar

halo, fight night, ninja gaiden, DOA, Forza motorsport, RAllisport challenge, Abe`s blabla

öö kommer bara på morrowind och några EA sportstitlar som finns till pc? eller har jag missat 90% av alla spel `?

inte för att va taskig men säljs inte halo till dator?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
hmm xbox har verkligen inte 90% PCtitlar

halo, fight night, ninja gaiden, DOA, Forza motorsport, RAllisport challenge, Abe`s blabla

öö kommer bara på morrowind och några EA sportstitlar som finns till pc? eller har jag missat 90% av alla spel `?

Jag vet heller inte var dom får det ifrån att xbox har så mycket PC spel.... men det finns ju DOOM och några rainbow six spel också. Men jag förmodar att dom även räknar med Xbox spel som kommer till PC efter ett tag med och det är ju fel det är ju ändå Xbox spel även att det kommer till PC.

EDIT:

Nintendo verkar ju vara en sådan person såg jag nu.

EDIT 2:

kaZmur med

Men som sagt man kan inte räkna dom för det är inte PC spel utan Xbox spel.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
hmm xbox har verkligen inte 90% PCtitlar

halo, fight night, ninja gaiden, DOA, Forza motorsport, RAllisport challenge, Abe`s blabla

öö kommer bara på morrowind och några EA sportstitlar som finns till pc? eller har jag missat 90% av alla spel `?

Halo finns till PC.

Edit: Nintendo hann före

Edit2: Men som mBr säger, det är ett Xbox spel konverterat till PC.

Permalänk
Medlem

äsch menade halo 2

men skulle gärna vilja se en lista på spel som finns till både xbox och pc

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Jag vet heller inte var dom får det ifrån att xbox har så mycket PC spel.... men det finns ju DOOM och några rainbow six spel också. Men jag förmodar att dom även räknar med Xbox spel som kommer till PC efter ett tag med och det är ju fel det är ju ändå Xbox spel även att det kommer till PC.

EDIT:

Nintendo verkar ju vara en sådan person såg jag nu.

EDIT 2:

kaZmur med

Men som sagt man kan inte räkna dom för det är inte PC spel utan Xbox spel.

verkar jag va en sån?? jag skrev bara att halo säljs till pc.
MÅNGA xbox tittlar säljs till pc sen och har men redan en dator så är det ju inte så värt. då köper jag heldre en konsoll där jag får mer roliga spel änn samma spel fast på tv.
tycker fortfarande att killen som startade tråden ska köpa ett xbox för de är va han vill ha. han vill ju ha fps spel och bil spel.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Bleak:

Fight night > Xbox > PS2 > GC
RalliSport Challenge > Xbox
Halo > PC
Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay > PC
Fable > PC
Doom 3 > Xbox
Star Wars - Knights of the Old Republic > PC
Elder Scrolls 3 - Morrowind > Xbox
Myst 3 - Exile > Xbox
The Elder Scrolls IV - Oblivion > Xbox 360
Call of Duty 2 > Xbox 360
Quake 4 > Xbox 360

Finns säkert många fler.

EDIT:

> Xbox = Portat från PC till Xbox
> PC = Portat från Xbox till PC
osv bara en liten dumförklaring. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Bleak:

Fight night > Xbox > PS2 > GC
RalliSport Challenge > Xbox
Halo > PC
Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay > PC
Fable > PC
Doom 3 > Xbox
Star Wars - Knights of the Old Republic > PC
Elder Scrolls 3 - Morrowind > Xbox
Myst 3 - Exile > Xbox
The Elder Scrolls IV - Oblivion > Xbox 360
Call of Duty 2 > Xbox 360
Quake 4 > Xbox 360

Finns säkert många fler.

Ska man kolla på Xbox 360 så har dom verkligen inte många exclusiva titlar, iallafall inte änsålänge.

Och nu ska ju dessutom Condemned komma ut till PC.

Permalänk
Medlem

well 360spel vill man ju nästan inte spela på pc pga frameraten

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

dave87: Devil May Cry 1-3, God of war, Metal Gear Solid 2-3 är bara några action spel i högen, bilspel är jag inte så intreserad av så någon annan får svara på det men jag tror Xbox har flest bilspel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB