Svchost.exe och Cli.exe

Permalänk
Medlem

Svchost.exe och Cli.exe

Jag upptäckte idag att jag har 5 stycken svchost.exe processer och 3 stycken cli.exe processer igång. Ska det verkligen vara så många eller är det något som är fel? Jag vet att cli har något med ati drivrutinerna att göra och svchost är väl något som windows använder sig av antar jag. Men som sagt, ska det vara igång så många av varje?

Permalänk
Medlem

Det finns väldigt många trådar om just svchost.exe .. och svaret är ja, det ska vara ett antal igång, själv har jag också 5 nu ..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

Flertal svchost.exe är vanligt, men flera cli.exe, njea, inte hos mig i alla fall. Nu kan ju alltid prova att stänga ner två utav dem.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Svchost.exe och Cli.exe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Jag upptäckte idag att jag har 5 stycken svchost.exe processer och 3 stycken cli.exe processer igång. Ska det verkligen vara så många eller är det något som är fel? Jag vet att cli har något med ati drivrutinerna att göra och svchost är väl något som windows använder sig av antar jag. Men som sagt, ska det vara igång så många av varje?

Stäng ner ATI-trayikonen så försvinner en cli.exe...

Citat:

CCC har separerats till olika komponenter (en unik instans av CLI.exe per komponent) eftersom det tillåter oss att finslipa instansens karaktäristik efter komponentens behov. En komponent heter ”Runtime”, och agerar server åt de andra klientkomponenterna. De två klientkomponenterna är ”User-Interface” och ”System Tray”. Klienternas CLI.exe är finslipad på olika sätt för att förbättra prestanda; ”User-Interface”-klienten är optimerad att användas korta tidsperioder, medan ”System Tray”-klienten är designad att köras långa tidsperioder. ”Preview.exe” (används för 3D-förhandsvisning) är baserad på en Win32-process (medan resten av CCC är baserat på .NET Framework), och är en ren OpenGL-applikation. Notera att förhandsvisningsprocessen ”preview.exe” bara används när ”User-Interface” är igång, och avslutas så fort CCC har stängts ner.