Permalänk

FTP från webbläsare

Hej!

Har just startat upp en ftp hemma. Jag har forwardat portar osv i modemet så att allt funkar. Nu funkar det bra om man anslutar via windows ftpklient i cmd, men inte om man går in via en webbläsare.

Jag har låtit kompisar testa och det funkar bra. Men inte via webbläsare. Jag använder bulletproof ftp.

Vad kan vara fel?

//Lars

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Hedersmedlem

Din ftp stöder inte passiv filöverföring, vilket är den vanligaste metoden.
sök lite i forumet så finns det många inlägg som beskriver vad som behövs.

Det skulle också kunna vara något problem med användarnamn och inloggning, får du något felmeddelande av webläsaren?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Din ftp stöder inte passiv filöverföring, vilket är den vanligaste metoden.
sök lite i forumet så finns det många inlägg som beskriver vad som behövs.

Det skulle också kunna vara något problem med användarnamn och inloggning, får du något felmeddelande av webläsaren?

Ok, ska kolla det.

Felmeddelande nej, både firefox och IE bara laddar och det händer inget mer. Men man brukar få skriva in namn och lösenord. Så det låter som att problemet ligger i det första du sa.

EDIT: Ja, det går ju att ställa in "Use passive mode" i BpFTP. Men vilken adress är det jag ska ange där?

Jag kan skriva en statisk eller dynamisk. Men ska det vara min interna-ip, eller mitt publika-ip?

EDIT IGEN: Problem löst! hade visst inte öppnat tillräckligt med portar i modemet samt hade visst kryssat i lite fel saker.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4