Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ch00ke
Nice!!:D

Liten idé:

Många har ju snackat om de å du har verkligen möjligheten nu!...fyll tunnan me olja!

Nja, skulle vara jobbigt att tvätta av alla komponenter när man ska byta något. Dessutom skulle det nog bli rätt så slaskigt varje gång man lyfter upp ramen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Botten oanvänd, förresten? Det är ju glasklart att du ska ha vattenbehållaren där!

Botten kommer fyllas med ett nätagg och motorn. Det extra nätagget är till för motorn.
Jag kommer köra med ett Asetek Waterchillkit. Pumpen som följer med har en inbyggd vattentank.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ruskigt coolt bygge
Det här kommer bli intresant o följa

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Fasen va nice!!!
Väntar ivrigt på att få se det slutgiltliga resultatet.
Lycka till!

/X

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
det vore ju coolt och sedan mycket grönt ljus i botten på fatet

håller med oooo om att dra förlängningssladdar sedan kan man ju göra en egen panel närmare golvet , då blir de mindre synligare och man pajar dem kanske inte lika lätt. Kanske måste göra ett klivskydd bara...

Då kan man dessutom använda en http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=9807.htm och koppla in motorerna på, dock med ett relä kanske... Kan man fjärrstyra "uppstigningen" och även tända ljuset =), vore häftigt.

Jag tycker du ska dra förlängningssladdar innuti fatet till en panel i botten. När du sedan hissar upp datorn ur fatet ska kablarna vara tillräckligt långa så du fortfarande kan använda panelen i botten.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
En cylinder kanske är lättare att få den att lyfta upp sig med hjälp av? Dock tar den stor plats. Säg lyfta den 30 cm så behöver ju cylindern vara lite större än dom 30cm

nej så är det bara om man har lyftcylindern kopplad direkt till det som skall lyftas, använd mekanik. använder man sig av flera hävstänger så kan mna lyfta upp innehålle lätt med en cylinder som bara är 30 cm..

Permalänk

hmm står det still här eller?!

Permalänk

fint update snart?

offtopic: hur går de med din server makeover?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svea_pizza
hmm står det still här eller?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
fint update snart?

offtopic: hur går de med din server makeover?

Tyvärr går det lite segt (läs: inte alls) framåt just nu. Jag väntar på bl.a. att moderkortet ska levereras. Jag beställde genom en bekant som känner en som är distributör, och som ni kanske kan förstå så går det lite långsammare än ett vanligt köp.

Server makeover? Haha, ja du, den blir nog aldrig färdig. Jag kommer nog konvertera MUVE:n till server och använda den istället.

Edit: Jag praktiserar just nu, så den enda tiden jag har att arbeta med datorn är på helgerna (jag är slut när jag kommer hem). Därför kommer alla uppdateringar komma på eller efter dem.
Jag ska se om jag kan göra åtminstone _något_ arbete på datorn imorgon. Cheers!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

Jag gillade servermakeovern, synd att den inte blir klar.
Men jag gillade ju MUVE mer så varför inte ha den som server?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Ett tips bara. Kör inte med nån rökmaskin.
Lämnar en massa elaka fettrester som luktar mindre smaskens.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_wiz
Ett tips bara. Kör inte med nån rökmaskin.
Lämnar en massa elaka fettrester som luktar mindre smaskens.

Det är lungt. Det blir ingen rökmaskin.

Jag har lagt upp en liten uppdatering, för de som inte har märkt det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd

vad ska du ha för motor?

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q_m_p
vad ska du ha för motor?

Det har jag inte bestämt. Jag har bara kollat lite snabbt vad Elfa har. Jag tar nog motordelen sist eftersom det är lättare att uppskatta hur stark motor jag behöver när jag vet hur tung ramen blir med alla komponenter monterade.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Inaktiv

Väldigt läcker modd må jag säga. Coolt med lite industriella men ändå genomtänkta och fina moddar

Permalänk
Hedersmedlem

intressant bygge, följer detta med spänning.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Uppdaterat!

Har inte gjort speciellt mycket idag, men det händer mer imorgon.

Latlänk till projektlogg

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

jag har ett förslag, gör "innanmätet" gul-svart randigt så som industriell "varningstejp", det skulle jag tycka var tufft

ett annat alternativ skulle ju vara "industrigul" som typ räcken och sånt har i fabriker.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan. <3 ^^

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
jag har ett förslag, gör "innanmätet" gul-svart randigt så som industriell "varningstejp", det skulle jag tycka var tufft

ett annat alternativ skulle ju vara "industrigul" som typ räcken och sånt har i fabriker.

Tunnan ska målas gul, så jag vill inte direkt måla ramen gul den med. Jag kanske kommer att följa ditt råd och målar den gul med inslag av svart.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Imponerande! Men blir den inte väldigt tung att släpa på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Imponerande! Men blir den inte väldigt tung att släpa på?

Jo, kanske.
Ramen väger för tillfället tre kilo. Det är tur att tunnan är rund, för då kan man rulla fram den.
Dessutom så kommer jag kanske skaffa en pirra så att man kan smidigt frakta tunnan.

BTW: Loggtråden är uppdaterad med nya bilder!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Riktigt häftig skärm

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

antingen ser du på för mkt starwars, elr så har du überbra fantasi! keep it up ^_~

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Nu är det väl snart dags för en uppdatering?
Jävulskt snyggt arbete btw!

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Nu är det väl snart dags för en uppdatering?

Jajamensan!

Två dagar försenad, men nu är en ny uppdatering här!
Anledningen till förseningen står i projekttråden.

Latislänk

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Bump pga 2-inlägg-i-rad-regeln.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Bump pga 2-inlägg-i-rad-regeln.

Vad är en Bump?

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Vad är en Bump?

Eftersom du godkände reglerna när du blev medlem här så borde du veta vad det är, eftersom det står att det är förbjudet i reglerna.

http://forum.sweclockers.com/regler.php §4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Vad är en Bump?

Bump är ett inlägg som skrivs i ett enda syfte: att flytta upp tråden i trådlistan.
Det är inte tillåtet. Har du inte läst forumsreglerna?

Ny uppdatering!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Bump är ett inlägg som skrivs i ett enda syfte: att flytta upp tråden i trådlistan.
Det är inte tillåtet. Har du inte läst forumsreglerna?

Ny uppdatering!

Varför gjorde då en moderator det då?

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!