World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Då har du inte testat patch 1.9, för där går det inte.

Sicken jävla osis

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Nån som vet / kan göra ett macro som gör att gubben gör någon i jämna intervaller.
T.ex hoppar / säger något eller vad som helst. Oerhört tråkigt att AFK:a i AV bara för att man ska svara i telefonen eller whatever

Det kallas fusk, som man blir bannad för.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
apspektakel du vill afka i AV så du tjänar rep medans andra spelar.....

Men har själv varit med om att man åkt ur AV pga telefonen eller något annt. Men om det nu finns något sånt macro så lär det missbrukas ganska grovt.

Det där med nya talents för rogues/shamans och mages vette fan om det kommer lösa mycket. Men om det blir så, så hoppas jag shamaner blir nerfade GROVT så dem får känna på hur det känns att vara underlägsen.

Mages behöver bara 2-3 nya eller förändrade saker så är dem bra.

Rogues, vette fan men om det ska vara något så är det iaf inte mer dmg för dem....

Rogues borde inte bli bättre, jag som shaman är så död när en rouge kommer innan jag sett honnom/henne och stunlockar en totalt. så länge jag ser roguen först så äger jag dottar dem så de inte kan vanisha eller steltha

shaman kan de låta va bara att de borde få ngn bubbla som paladins fasst den absorbar typ 500dmg eller ngt

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Rogues borde inte bli bättre, jag som shaman är så död när en rouge kommer innan jag sett honnom/henne och stunlockar en totalt. så länge jag ser roguen först så äger jag dottar dem så de inte kan vanisha eller steltha

Rogue behöver en översikt, men det är inte för att göra pvp skada högre. Utan för att fixa vissa saker och göra en del andra saker mer mångsidiga.

Permalänk
Medlem

Även fast Warlock klassen redan har setts över anser jag att den är långt ifrån färdig.. Finns sånna saker som bara är så jefla irriterande, som de flesta håller med mig på, en del grejor är buggar också t.ex. :

Ibland ressar man i bgs utan att ha ett pet, även fast man hade ett innan man dog.

Att man måste re-summona sitt pet varje gång man går in i en BG för att det "pettet" ska sparas så att man ressar med det. Varför inte bara göra så det "pettet" vi går in BGs med sparas?

Soulshards borde stacka, finns ingen anledning till varför de inte skulle det förutom att ta en jävla massa plats :S

CoA (Curse of Agony) slutar dela skada när man är död, alltså, debuffen finns där, men den slutar ticka när man är död, till skillnad från corruption. Varför det är så här, har jag ingen aning om, antar att det är en bugg. Annars vore det helt jävla galet.. Det är så irriterande då den gör ~1000 skada och skulle kanske kunna döda motståndaren om den fortfarande tickade.

Ge oss någon typ "whistle" skill, typ som hunters, så vi kan få tillbaka vårat senast använda pet, utan att behöva summona det igen, fruktansvärt irriterande om man flyger eller om "pettet" hamnar i combat och det försvinner när man rider.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Det kallas fusk, som man blir bannad för.

Jag har provat med ett program kallat WoWtapper.

De (Blizzard) upptäckte mig direkt och jag fick en varning ^^.

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX

Soulshards borde stacka, finns ingen anledning till varför de inte skulle det förutom att ta en jävla massa plats :S

Det kanske finns en mytologisk förklaring? De kanske är som magneter med olika poler och därför inte går att stapla?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
apspektakel du vill afka i AV så du tjänar rep medans andra spelar.....

Är exalted med stormpike sedan länge, vill du ha ett screenshot?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Va?...

/kale

Finns ingen mening med att afk:a i AV om man ändå inte kan tjäna mer rep.

Edit:

Edit 2: glad nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Finns ingen mening med att afk:a i AV om man ändå inte kan tjäna mer rep.

Mjo, jag tog bort mitt inlägg efter jag såg att du skrev stormpike. Var 100% på att jag läste stormwind först där av mitt Va.

/kale

edit: Jag kan nu inte förstå vad det har med min mognad/omognad att göra om jag rättar till ett fel som jag har gjort. Men du får gärna förklara.

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

har hört ganska mycket att paladins har varit väldigt imba en gång i tiden. kan någon säga mig vad som va så obalanserat med dom? jag vill gärna veta

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
har hört ganska mycket att paladins har varit väldigt imba en gång i tiden. kan någon säga mig vad som va så obalanserat med dom? jag vill gärna veta

I beta så var Undeads... ptja, undeads? Numera är dom ju humanoids så paladins spells funkar bara på npc:er. Förr var det andra bullar och paladins hackade ner undeads till höger och vänster

Permalänk
Medlem

Deras reckoning(?) kunde stacka oändligt också, var ju någon som stackat ~1800ggr och soloade Kazzak med en reckoning(?) bomb^_^

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Hej.

Har lite problem här. Nu är det så att jag slutade spela i juli 2005 så nu har mitt account försvunnit eller något. Den säger att min info är fel. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moranic
Hej.

Har lite problem här. Nu är det så att jag slutade spela i juli 2005 så nu har mitt account försvunnit eller något. Den säger att min info är fel. Vad ska jag göra?

1. se till så att du loggar in på den europeiska sidan och inte den amerikanska (eller tvärt om om du har ett amerikanskt konto)
2. kolla stavningen en extra gång
3. kontakta suporten

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Någon som spelar horde på Ragnaros, som skulle kunna hjälpa mig att fixa Robe och belt of arugal till min nystartade mage där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
1. se till så att du loggar in på den europeiska sidan och inte den amerikanska (eller tvärt om om du har ett amerikanskt konto)
2. kolla stavningen en extra gång
3. kontakta suporten

1. done
2. done
3. kontaktade dom 2dagar sen, men dom är så sega.

Permalänk

JAA!! Jag kom precis in i Dagger of Balnazzar:D

Ni som kör på Balnazzar vet nog vilka de är...
för ni som inte gör det, det är en riktigt nice guild:)

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli less på spelandet nu...vet inte riktigt vad jag ska göra.

Är så att jag inte har en lvl 60 över huvudtaget.
Har en lvl 49lock (snart 50, typ 10% kvar) och en druid på lvl 43.

Kör aktivt med druiden för tillfället, på servern Xavius. Men det är så att jag har börjat tröttna på att megagrinda. Och dedära instancerna är inget roligt heller, SM och Uldaman, och jag behöver ju minst en till level för Zul Farrak.
Vad ska jag göra hela denna långa leveln? Questen är megatråkigt och grinding är jag trött på sedan level 30.

Några förslag? Pallar inte med locken för tillfället, den är på servern Chromaggus som jag inte gillar så värst mycket heller.

Permalänk
Medlem

eeeh om du är lvl 49 så kan du lugnt köra ZF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
eeeh om du är lvl 49 så kan du lugnt köra ZF

Han menar sin druid som är level 43.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Nån som vet / kan göra ett macro som gör att gubben gör någon i jämna intervaller.
T.ex hoppar / säger något eller vad som helst. Oerhört tråkigt att AFK:a i AV bara för att man ska svara i telefonen eller whatever

Makro går inte tyvärr. Här är ett program jag gjort:
http://erty.mine.nu/wowtap_alpha4.exe

Men använd det med förnuft (t.ex. när du går på toaletten, håller med om att det är grymt irriterande om man varit inne i en AV i 3-4 timmar, måste gå afk snabbt och blir utkickad), står inte till svars ifall du skulle gå afk i timmar och blizzard upptäcker dig

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Third party programs är ju inte tillåtna, acceptera spelet istället :/ orka hålla på och haxxa...

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nån vänlig själ här som kan säga hur man ska specca en warlock vid lvl 10 och framåt för så snabb levling som möjligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Nån vänlig själ här som kan säga hur man ska specca en warlock vid lvl 10 och framåt för så snabb levling som möjligt

Jag speccade Destruction/demonology, Gick faktiskt riktigt snabbt och lvla. lvl 50 på en vecka:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Nån vänlig själ här som kan säga hur man ska specca en warlock vid lvl 10 och framåt för så snabb levling som möjligt

Här har du en standard-levelingspec:
http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warlocks/talents....

Lägg alla 31 poäng i afflictionträdet först innan du börjar med demonology och destruction. Med dark pact kan du överföra mana från ditt pet. När du använder dark pact ska du ha succubusen ute, och stäng av hennes auto-förmågor, så du kan ta all hennes mana själv.

Om du inte tänker PvPa mycket kan du ta ut 4p i curse of exhaustion och 1p i improved firebolt och lägga i improved drain life i stället. En fetare drain life reducerar downtime en del. (Curse of exhaustion är nice, men gör varken till eller från när man grindar. Används främst i PvP.)

Edit:Jag har testat att levla med både destruction och afflictionspecs. Med afflictionspeccen fick jag runt 5-8k xp mer per timme, så enligt min erfarenhet är det bättre. Levlade upp till 60 på 9 dagar /played med ovanstående spec.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Jag börjar bli less på spelandet nu...vet inte riktigt vad jag ska göra.

Är så att jag inte har en lvl 60 över huvudtaget.
Har en lvl 49lock (snart 50, typ 10% kvar) och en druid på lvl 43.

Kör aktivt med druiden för tillfället, på servern Xavius. Men det är så att jag har börjat tröttna på att megagrinda. Och dedära instancerna är inget roligt heller, SM och Uldaman, och jag behöver ju minst en till level för Zul Farrak.
Vad ska jag göra hela denna långa leveln? Questen är megatråkigt och grinding är jag trött på sedan level 30.

Några förslag? Pallar inte med locken för tillfället, den är på servern Chromaggus som jag inte gillar så värst mycket heller.

verkar som det är dags för dig att upptäcka tjusningen med PvP

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

gillar öppen PvP, world PvP... det är fint

pröva!

Permalänk

Har en kompis som vill testa WoW. Kan han använda mina skivor och själv köpa time card för att spela?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!