Maxtor 200gb sata 590kr!!

Permalänk
Medlem

Maxtor 200gb sata 590kr!!

Tyckte jag var billigt i alla fall så jag beställde 2 = )

https://www.priskrig.com/product.php?product=106

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Medlem

var billigt.. fast dom hade seagate ide disk 200gb för samma pris i lager.. och seagate 200gb sata för 590kr den också.. fast den fanns ej i lager

Permalänk
Medlem

Ide disken var dock ata-100

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk

Tänkte precis lägga upp en tråd om detta. Ska köpa ett någon/några Seagate 2oo giggare.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk

Blev en maxtor 200 gig sata riktigt bra pris.

Permalänk
Medlem

ska man ta sata lr ivanlig de?

har ju en ide plats kvar men 4 sata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoXon2
Ide disken var dock ata-100

Ja? Det är ju inte direkt så att gränssnittet sätter gränser (Am I a comic genius or what?) för hastigheten när det gäller IDE-diskar.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk

ska kanske ha st st av seagate den med ata/100 räcker gott till htpc/server

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Är det här bara en rea eller kommer diskarna rasa i pris och hamna här nere?
Vore ganska fint med ett kontrollerkort och 1 sån disk nästa månad

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Är det här bara en rea eller kommer diskarna rasa i pris och hamna här nere?
Vore ganska fint med ett kontrollerkort och 1 sån disk nästa månad

Ingen av de stora datorbutikerna har gått ner så mycket i pris, så det skulle förvåna mig om det är något annat än rea. Hur priskrig kan vara så billiga har jag ingen aning om. Vet inte vad det är för inköpspris på 200gb-diskar i dagsläget.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Ruskigt billiga diskar. Beställde 2 st igår, återkommer om det blir några problem med dem.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Dom verkar ha höjt priserna igen

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

bara på den disken.. mistänkte att de måste ha satt fel pris när ide disken är "var" dyrare.. ska ha några sånna i min server som ska upp om några dar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Dom verkar ha höjt priserna igen

till 690sek, men det är väl också ett ganska bra pris?

Permalänk
Medlem

Vad kostar frakten därifrån?
Står inte under "Vanliga frågor"

Permalänk
Avstängd

är dom seriösa?

Fet skrivfel verkar ha smygit in på beskrivningnen av PCI-e

Citat:

Ett moderkort med stöd för den nya SLI-teknologin vilket innebär att du kan använda dig att två grafikkort och på så vis få dubbel prestanda!

sure

och när blev Sata hela 3Gb/s? medans dom skriver på HDD att sata 150 är 150MB/s

kolla på https://www.priskrig.com/product.php?product=164

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apollo
Vad kostar frakten därifrån?
Står inte under "Vanliga frågor"

30kr.

4.6/5 i betyg på Priceruner, så det verkar seriöst. http://se.pricerunner.com/retailer/12664/reviews

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
är dom seriösa?

Fet skrivfel verkar ha smygit in på beskrivningnen av PCI-e
sure

och när blev Sata hela 3Gb/s? medans dom skriver på HDD att sata 150 är 150MB/s

kolla på https://www.priskrig.com/product.php?product=164

Förutom att de har missat att skriva till "..och få så vis få UPP TILL dubbel prestanda (vilket inte heller stämmer då man kan få mer än dubbel prestanda i endel applikationer, men det var inte poängen.)" förstår jag inte vad du yrar om?

SATAII standarden har en teoretisk max bandbredd på 3Gbit. ~300MB/s. Sata 1 har 1.5Gb, och således ~150MB/s.

Vad är problemet?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Förutom att de har missat att skriva till "..och få så vis få UPP TILL dubbel prestanda (vilket inte heller stämmer då man kan få mer än dubbel prestanda i endel applikationer, men det var inte poängen.)" förstår jag inte vad du yrar om?

SATAII standarden har en teoretisk max bandbredd på 3Gbit. ~300MB/s. Sata 1 har 1.5Gb, och således ~150MB/s.

Vad är problemet?

Jag vet inte hur 20% kan bli 100% ökning, flesta tester jag läst angående SLI så har inte diagrammen kommit långt över 20%

Sen missade jag Gb..bit.. GB är ju byte

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag beställer nu, men ska jag köpa en eller två?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jag vet inte hur 20% kan bli 100% ökning, flesta tester jag läst angående SLI så har inte diagrammen kommit långt över 20%

Sen missade jag Gb..bit.. GB är ju byte

Ok, förstod nästan det, lätt hänt ibland

Men när det gäller ökning av prestanda har jag sett flera tester som visar över 100% ökning i en del spel. Här är ett som är riktigt nära dubbel prestanda. Och ett som är över.
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/msi-nx6800-sli... - Kolla på Chronikles of Riddick FSAA x4 + Aniso 16x

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/msi-nx6800-sli... - Kolla på game2 med FSAA 4x + Aniso 16x. Över 100% ökning av prestanda.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Ok, förstod nästan det, lätt hänt ibland

Men när det gäller ökning av prestanda har jag sett flera tester som visar över 100% ökning i en del spel. Här är ett som är riktigt nära dubbel prestanda. Och ett som är över.
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/msi-nx6800-sli... - Kolla på Chronikles of Riddick FSAA x4 + Aniso 16x

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/msi-nx6800-sli... - Kolla på game2 med FSAA 4x + Aniso 16x. Över 100% ökning av prestanda.

//fog

Okej, då tar jag tillbaka det jag skrev... som vanligt får man fel info på vissa sidor. Tackar för att du rätta till mig

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Okej, då tar jag tillbaka det jag skrev... som vanligt får man fel info på vissa sidor. Tackar för att du rätta till mig

Lugna puckar :). Btw, riktiga snabba med leveranserna. Beställde till helgen och idag är det redan på väg

Skönt med lite extra utrymme.

Någon som för övrigt har någon kommentar gällande RoHS?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Men dom har gått upp i pris nu ? fan j*vla sportlov

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

installerat mina idag, gick fint både på ett nf4 och nf3.

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Medlem

Gött, jag får mina imorrn antar jag. Återkommer...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

jag hann beställa två stycken för 590:)

Längtar, skönt med faktura också

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem

djävla fort d går då.. söndag natt till tisdag

Visa signatur

P4 Prescott S478 3.2 @3.84MHz | Asus P4P800-E DLX | 2X512MB Infineon pc3200 | Maxtor 120GB | Radeon9200SE | Radeon7000 | 2X fujitsu-siemens MCM21T2

Permalänk
Avstängd

Usshhh Akta er för maxtor om ni har nforce4

jag har haft många sömnlösa nätter av de jävla diskarna

Förstår inte ens hur maxtor vågar sälja sånt skit

btw gäller inte bara nforce4 finns problem med andra chipset ochså

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem

Akta er för Retru/RMA

Priskrig är ok
Har handlat några HD från dom förrut och en Digitalkamera. Dom är duktiga på att skicka varorna.
Vet ej hur dom hanterar retur men se upp för den delen så att det inte blir en dyr soppa sen. Fråga dom vem som står för frakten vid retur och hur lång tid det tar innan dom behandlar ärende.
Varför jag säger så för jag trodde att en av mina diskarna lät men det visade sig vara fläkten som va i närhten.
Men jag hann göra en RMA och det tog lite tid innan jag fick info/svar från dom sen så sa dom ingenting om frakten. Så jag misstänker att dom inte är så bra den delen när det gäller retur.
Undertiden så fixade jag fläkten som kylde HD och på så sätt behövde inte skicka den på RMA och det är jag glad för.