FEEDBACK: Puttle – Plexiglas Chassi

Permalänk
Medlem

Skulle det inte vara svatolexerad metall? eller detta kanske bara är fram och baksida?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Hoppas du hinner klart te dh
skulle vara kul att se det.

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

TredoX:

Titta noga så är det vita i bakgrunden aluminium..
Och det gröna framför allt plexi..

Katten fick jag tyvär inte med på köpet - fast den va söt

Priset för allt hammnade på 1300kr.. Lim tillkommer med ca 100kr.. (Akrifix 192 - Ska bara fåtag på det)..

Jag HOPPAS jag hinner till dh.. Plexiglaset bör komma till mig imorron.. eller senast onsdag.. sen har jag 2dagar på mig och limma ihop det och fixa till det..

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Fast aluplåten är inte vit, utan det är skyddsplasten över den eloxerade ytan som syns där.

Tänk på att limma detta utomhus, för det luktar förjävligt & riktigt starkt.
Och hälst ska det limmas i solljus eller under en glödlampa, eftersom limmet är delvis UV-härdande så på så vis så kan du börja jobba med prylarna efter bara några timmar igen!.

Permalänk
Medlem

Hejsan Fagge..

Det där är förresten den grymt schyssta killen som har hjälpt mig massor! TACK till dig..

Okej, Då får jag limma det i solen då - Vilket inte är så svårt eftersom det är så satans mycket sol och så varmt överallt..

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Hejsan Fagge..

Det där är förresten den grymt schyssta killen som har hjälpt mig massor! TACK till dig..

Okej, Då får jag limma det i solen då - Vilket inte är så svårt eftersom det är så satans mycket sol och så varmt överallt..

Mvh Jim

Ja fyfan! Jag ska inte gå in på hur jag är klädd eller snarare inte klädd, men varmt som fan är det..

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

nice projekt

Permalänk
Medlem

Heej!

Såja.. nu har det kommit en update till, Plexit har ankommit till mig och jag sitetr och polerar alla kanter..

Lim är även beställt och kommer imorron, torsdag..

Troligtvis hinner jag limma ihop chassit och fixa till det inför DH, Dock kommer jag inte bli helt klar.. Tyvär..

Men.. DET SKA MED TILL DH IAF!

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

YES! Update =D gillar det här

Tycker förresten att moderaterna här får ta o fixa så att man antingen kan dubbelposta i projektloggsdelen så att man ser vilka som det är nya updates på.. Ungefär som på Bit-Tech, eller om ni nu inte skulle tillåta det så kan ni ju forska fram så att tråden bumpas upp när man redigerar sitt inlägg..

Lycka till med bygget och hoppas att du blir klar til DH Synd att man inte ska dit och kunde få se den IRL ;D

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Nu måste jag faktist göra er besviskna.. jag är på dh.. utan chassit.. Anledningen till detta är att jag inte hade råd att köpa moderkortet och processorn jag behövde..

Dock så är jag iaf här..

Chassit är hemma och jag sitter o polerar kanter som fan på plexibitarna.. Thats it..

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Ohoy, hur går det? Du borde ju vara klar nu? Vad har hänt med alla bilderna
Kan vi itne få se lite "final pics" =D ?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Hejj!

Nope.. Chassit är inte ihoplimmat än.. Detta pga jag inte har orkat göra det än ^^

Servern som bilderna låg på har .. försvunnit ^^ (Kompis) han ska dock (snarast) ge mig backupfilerna från den..

Finalpics just nu är inget spännande.. några plexibitar som ligger på min bokhylla ^^

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Ok, men get going nu då vill se hur det blir

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!