FEEDBACK: Puttle – Plexiglas Chassi

Permalänk
Medlem

FEEDBACK: Puttle – Plexiglas Chassi

Hej!

Detta är numera en feedback tråd till projektet Puttle..
LÄNK!:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Projektet har även en egen hemsida.. den hittas på:
http://puttle.info.se/

Inte så mycket där dock.. Men det kommer med!

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Snygg skiss!

Ser ut att kunna bli riktigt bra. Men eftersom det kommer bli väldigt trångt så är det nog viktigt med bra ventilation så du får ut all den varma luften.

Permalänk
Medlem

Jadå.. Ska troligtvis klämma in en eller 2st 80mm fläktar nånstans.. Troligtvis så dom blåser mot hårddiskarna och blåser runt luften innuti..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser ut som ett väldigt trevligt projekt!
Skisserna ser jäkligt välgjorda ut och jag hoppas att det blir lika välgjort när det kommer till byggandet.

Visa signatur

AMD Athlon X2 4200+ GeForce 7600GS, Kingston DDR2 1gb 750mhz, 250gb Seagate + 250gb Samsung.

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut. Riktigt välgjorda skisser. Hoppas att bygget blir lika bra

Permalänk
Medlem

kul o se att det är fler än mig på swec som pysslar med sff/shuttle moddar
gl hf wtf bye :B

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

fy fan va snygg skiss. jäkla välgjord med grafikkortet o de. satt du verkligen o gjorde allt de eller hade du/tankade du färdiggjorda delar?

chassit ser jäkla bra ut.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

som sagt, grymma skisser! men det blir nog ett måste med fler fläktar, jag hade satt iaf. en 120mm vid hårddiskarna...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Tack för bra respons!

Delarna är delvis tankade, och delvis egen gjorda..
Storleken på allt är ju inställd efter dom måtten mina delar har, allt för att få det så "realistisk" som möjligt..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

när drar du igång med det här då ?
vad jag har förstått så ska hela lådan va gjord i plexi.. ska du ha så man ser in i hela lådan eller så? annars skulle det va schysst o göra i alu eller bara använda alu vinklar för att fästa ihop hörnen
just ja, det är ju ditt bygge ska inte säga mer

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

ser grymmt läckert ut:P,, lycka till asså, vill se denna klar!
Om du nu inte vill ha massa fläktar mer, skulle det nog gå o byta ut plexit mot typ 2mm aluminium plåt! aluminium leder värme mycket bra, och då får du billig kylning från utsidans luft! Plexi leder typ inte alls värme. plexi blir även fult på 2 veckor om man inte är skit försiktig!

mysko mysko! men det ser ut som om det är ett fönster vid "graffe kortet där" kanske inte är i hel plexi! men men ,, en frän gjer man kan göra är o dra metaldistanser (finns på classe) som vid moderkotet! och på så vis kunna få "fönstret o inte sluta tät! blir även mer kylning utan fläkt!

Har typ 7-8 fläktar på min nu:P, börjar bli alergisk mot det jäkla surrret,

ajja,, lycka till!

Permalänk
Medlem

fy fan va snygg skiss. jäkla välgjord med grafikkortet o de. satt du verkligen o gjorde allt de eller hade du/tankade du färdiggjorda delar?

chassit ser jäkla bra ut.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Hela chassit äri plexi, utom möjligtvis bakstycket (inte bestämmt mig än)
Hela chassit (nästan) ska lackas med svart lack på INSIDAN av chassit, och sedan så man får ett "djup" i chassit..
"Fönstret" på sidan är det enda stället där inte det ska lackas, där är det helt genomskinligt.. Möjligtvis nån snygg gravyr också..

Plaexit kommer ha en speciell ytbehandling som skyddar det ifrån att bli repigt på 2veckor som du säger Dragon_88..

Troligtvis blir det 10mm plexi om inte skillnaden mellan 8 och 10 är extremt stor..

Nu väntar jag bara från savr från akriform med offert på vad mina plexibitar skulle kosta..

Mvh Jim

EDIT: Ryderman läs några inlägg uppåt..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Skillnaden mellan 8 och 10 är ungefär 2
Bara skoja, snygg ritning och så. Detta kan nog bli riktigt finfint!

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

nu vet jag inte varför de blev dubbelpostning här.. skumt

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Som Lacrymogene säger.. Skillnaden är 2mm
Hur ska du hålla ihop alla skarvar?
Ser fram emot en projekt logg på det här
Kan inte alla andra på SweClockers också skaffa/bygga SFF datorer
Skulle la va kul ;B

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

var kan man tanka ner såna färdiga modellbitar? vore nice o leka lite med

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Har ett skitbra namn på projektet, Släpbone. Då det är som ett större barebone (~bärbone)

Ser väl bra ut iaf

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Hehe..

PRIS skilnaden givetvis Dahh!!

Hur jag ska hålla ihop dom?
Troligtvis blir det till att limma ihop alla sidorna utan ena långsidan som skruvas fast i tex, plexikuber som sitter limmade precis innanför långsidan.. Svårt och förklara.. Ni får helt enkelt vänta och se om ni inte förstår..

Som sakt, Projektet startar på "riktigt" när jag får svar ifrån akriform.. Först då vet jag vad projektet kommer kosta.. Men jag har runt 1000-1500kr att lägga ut direkt, Kostar det mer får jag väl betala mer då..

Förresten.. Vet nån någon BRA sida/återförsäljare i sthlm eller katrineholm/örebro/norrköping som säljer plexiglas billigt? Helst även har bra service som utsågning och ytbehandling?

Min lokala glasmästare har fantasipriser på runt 2000-2500kr/m2 så honom kommer jag defenitivt inte ens fundera att fråga..

Sen.. NAMN!? Alla projekt behöver ett namn.. Plexiglas chassi är ett NÅGOT (mycket) tråkigt namn så nåt roligare kan man säkert komma på.. Ge mig tips !!!

Och tack igen för alla kommentarer!

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

tjena ska göra någe licknande ett litet shutle i plexi som har plats för grafkort + vanligt atx ag + matx kort kanske en cd läsare.

FIna skisser:P

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

Puttle ? plexi+shuttle=puttle

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Angående plexi: jag brukar berätta att jag ska ha det till ett skolarbete med min mest inställsamma röst. Då brukar man i alla fall kunna få rabatt på det

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

Puttle! det va tufft!! *noterar! :D*

EDIT:

Lacrymogene: Tack för tipset.. ska testa det på Akriform..
Min glasmästare är dock oförhandlingsbar tyvär..

Han har ryktet som "surgubben" i byn där jag bor..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Puttle ? plexi+shuttle=puttle

pluttle så blir det mer blandat

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Puttle låter bättre

EDIT:

Jag kom på en till variant..

Pleshbox!

Plexi Shuttle Box

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

när är det klart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Puttle låter bättre

EDIT:

Jag kom på en till variant..

Pleshbox!

Plexi Shuttle Box

FleshBox låter ju mer barbariskt >:]

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Mycke snygg skiss måste ja säga!
Men som tidigare sagt så kommer de nog bli väldigt varmt i de chassit!
Sen tycker ja inte du ska ha ett i plexi för de e SÅ fult! Enligt mej iallafall!
Men vill du ha de så gör de i plexi!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

puttle låter nice men ingen som kan svara på min fråga? var kan amn tanka såna färiga modellbitar av grafikkort o sånt?

Visa signatur

:)