Permalänk
Medlem

Vilket Tagan?!?

JAg ska köpa ltie nya delar idag bland annat ett nätaggregat, jag vet dock inte rikgit vilket. Jag har kollat på det här
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310017&view=detailed
men är lite osäker på om det hra tillräckligt många kontakter till vanliga hårddiskar. Jag har ju en cd brännare, en dvd brännare och två vanliga hårddiskar dvs inte SATA. Jag har försökt kolla upp hur många kontatker den har men har inte lyckats blivit riktigt klok på det.

Jag läste även att det inte var riktigt tyst som andra modeller av tagan, nån som har det här och kan utala sig om ljudnivån?

Finns det nåt annat nätaggregat som ni sweklockare kan rekomendera?
Det ska klara att driva en x2 3800+, 2 ide hd, 2 sata hd, 1,dvd brännare, 1, cd brännare, X1800XT 512mb, soundblaster ExtreemMusic. Det ska vara så tyst som möjligt och får inte kosta mer än 1000kr inkl frakt, man kan räkna bort frakten ifrån komplett då jag köper annat därifrån.

Permalänk
Medlem

Kan säga dig att tagan skickar med en jäkla massa kontakter och adaptrar osv så det ska inte vara något problem.

Det finns ju Hiper Type-R 580w för 1095 eller vafan det kostar, på komplett.se. Ett sånt har jag själv, väldigt bra nätagg och det är också väldigt tyst.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

hur är det med kontakter på det, hörde att ett annat hiper bara hade plats för en ide hd...

Permalänk

tagan 480 wattaren har jag för mig att den har 6 st 4pin molex kontakter så jag tror inte att du behöver oroa dig specielt mycket

Visa signatur

Amd 64 3700+ @2900mhz 290*10 Asus A8N SLI Premium 2x 512mb ram, Gainward 6600gt 128mb GS, 2x 250 gb hdd + 80 gb hdd alla samsung, Tagan 420w, thermailtake armor svart (ej alu versionen)

Permalänk
Medlem