stacker 830 o triple radiator problem!?

Permalänk

stacker 830 o triple radiator problem!?

har ett stacker 830 chassi och en triple radiator med 3 120mm fläktar.. går bet på var ja ska sätta den.. ser inte att den får plats inne i lådan,, så de får bli utanför nånstans,, men var o hur utan o borra/såga sönder allt,, vill ej de helst!

Permalänk
Hedersmedlem

Fungerar inte 5.25"-platserna?
Botten av lådan?

Slänger upp en tråd senare idag med bilder på mitt bygge i en Stacker 830 och vattenkyl. (Två BIX)

Smygtitt (ganska stor bild)

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Gömmer du ett bygge för oss CCWarlock?!

Permalänk
Discokungen

Trodde inte 830 fanns i lager någonstans. Där ser man

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Fungerar inte 5.25"-platserna?
Botten av lådan?

Slänger upp en tråd senare idag med bilder på mitt bygge i en Stacker 830 och vattenkyl. (Två BIX)

Smygtitt (ganska stor bild)

nope får inte plast inuti nånstans.. fullt me prylar!

har dock löst de tror jag! skurit hål i meshplåten på mobosidan o ska borra 2 hål i de staget som bla. håller alla 5.25" plasterna till slangarna o sen ett par fästen på sidoplåten sen sitter hela rad. horisontellt på sidan!

kan posta bild på de färdiga sen om nån dag när allt e klart!

Permalänk
Medlem

Re: stacker 830 o triple radiator problem!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michelangelo
har ett stacker 830 chassi och en triple radiator med 3 120mm fläktar.. går bet på var ja ska sätta den.. ser inte att den får plats inne i lådan,, så de får bli utanför nånstans,, men var o hur utan o borra/såga sönder allt,, vill ej de helst!

Jag hade ett liknande problem, fast med mitt Kandalf. Så här gjorde jag:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57123...

Visa signatur
Permalänk

så satt den på sidan av chassit nu,, verkar bli bra.. men lite problem me allt ska ja tydligen ha:( 1 av dom 3 fläktarna funkar inte alls, är totalt 3 st varav 2 är ihopakopplade o dom fungerar, men den som e standalone funkar icke,, kan inte hitta nått glapp heller!

sen lyckas ja inte fylla radiatorn full heller! porlar som fan i den trots massor me påfyllningar i reservoaren som oxå är full!