Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Dator som startar om av sig själv?

Abit NF7-S är moderkortet som jag har detta problem med.
Det är mitt gamla moderkort som jag körde SataRaid på utan några problem alls. Nu när jag byggt klar min nya burk. Så har jag satt ihop den gamla med lite överblivna delar som jag hade liggande här hemma. 2st 80Gb en 120Gb HD. Sen oxå min gamla DVD brännare. Men av nått underligt skäl så kan man inte stänga av burken. När man väljer "Stäng Av" så beter den sig som om man skulle valt "Starta Om" i stället. Det går bra att stänga av den typ dom 5 första ggr efter en ominstallation. Det går oxå att stänga av den normal några ggr om man kört den i felsäkert läge. Men felet återkommer efter några avstängningar.

Har själv börjat fundera om det kan ha nått med att göra på vilken av IDE portarna jag kopplade in C disken.

Är det någon som kan ha en ide vad det här beror på?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850