Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk

Finns det inget sätt att testa detta spel innan man köper det?

Permalänk

Jo, men det får vi inte prata om här (§7).
Det finns ingen demo

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Finns det nån svensk klubb man kan köra runt lite med? (pc)

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk

Hur är det att köra test drive unlimited nuförtiden, har de fixat så det är lite roligare att köra multiplayer eller är det fortfarande stora problem som det var i början?

Permalänk
Medlem

okej okej grabbar bild dåra galen skapper på vägarn där ut

verkligen synd man inte kan få vara polis jaga er

Ja heter SwedenGabor , mycket bil törst dåre på gatan

ja gillar inte åka med motorcyklar För det är för farlig

ja är 32 år ,
Har en masa långa bötter . Avtjänat masa straff för brått mot trafik reglerna

Jag kan lära ut hur man kör som en dår ,

jag saknar i spelet ett fängsle för oss som blir tagna av polisen .

Smat jag skulle vilja ha ler mer olika sort multiplayer tvälingar som 4 polis bilar ska stopa 4 steet race , där man kund lägga spika mat ,

lite mer bil våld mer leka , än bara tvälingar

Hoppas det kommer en expantion mer fler mulsiplayer funktioner , bil mafia sno bilar .

köra taxi . bus

Råna en klubb varandra pengar ,

Synd man inte kan preja i free läge , kroka med varandra , flera bil verkstäder

vore skoj få tanka bilen ., fixa däcken luft fönster tvätta ,

alla sån här saker som stimulera få mer spel känsla lite mer att navända pengar än bara köppa kläder bilar ,
------------

The reason for this is as yet unknown, but there is a file on your computer that can cause stuttering and freezing at saving point. We don't know whether it corrupts, or what, but for some this works, some it doesn't, so don't flame me if it doesn't fix your problem
It's a simple task, but I thought I'd put this up so we can point people in the right direction instead of typing it out every time.

First, you need to go to 'Tools > Folder Options' in My Computer.

Go to the view tab and select 'Show Hidden Files and Folder' and uncheck 'Hide protected operating system files', like so:

Click okay, and Windows will tell you you shouldn't be doing it, but click okay for now.

Go to C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Test Drive Unlmited, like so

(Click thumbnail to enlarge)

Delete the circled file 'radial.cdb'

These instructions work on XP, assuming C:\ is used as your main hard drive.

This should now solve your problems, and you can enjoy TDU

For Vista: C:\Program Data\Test Drive Unlimited. Also need to view hidden files and foldes and hidden system files.

http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=69750&page=1&pp=3...

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabor29
okej okej grabbar bild dåra galen skapper på vägarn där ut

verkligen synd man inte kan få vara polis jaga er

Ja heter SwedenGabor , mycket bil törst dåre på gatan

ja gillar inte åka med motorcyklar För det är för farlig

ja är 32 år ,
Har en masa långa bötter . Avtjänat masa straff för brått mot trafik reglerna

Jag kan lära ut hur man kör som en dår ,

jag saknar i spelet ett fängsle för oss som blir tagna av polisen .

Smat jag skulle vilja ha ler mer olika sort multiplayer tvälingar som 4 polis bilar ska stopa 4 steet race , där man kund lägga spika mat ,

lite mer bil våld mer leka , än bara tvälingar

Hoppas det kommer en expantion mer fler mulsiplayer funktioner , bil mafia sno bilar .

köra taxi . bus

Råna en klubb varandra pengar ,

Synd man inte kan preja i free läge , kroka med varandra , flera bil verkstäder

vore skoj få tanka bilen ., fixa däcken luft fönster tvätta ,

alla sån här saker som stimulera få mer spel känsla lite mer att navända pengar än bara köppa kläder bilar ,
------------

The reason for this is as yet unknown, but there is a file on your computer that can cause stuttering and freezing at saving point. We don't know whether it corrupts, or what, but for some this works, some it doesn't, so don't flame me if it doesn't fix your problem
It's a simple task, but I thought I'd put this up so we can point people in the right direction instead of typing it out every time.

First, you need to go to 'Tools > Folder Options' in My Computer.

Go to the view tab and select 'Show Hidden Files and Folder' and uncheck 'Hide protected operating system files', like so:

Click okay, and Windows will tell you you shouldn't be doing it, but click okay for now.

Go to C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Test Drive Unlmited, like so

(Click thumbnail to enlarge)

Delete the circled file 'radial.cdb'

These instructions work on XP, assuming C:\ is used as your main hard drive.

This should now solve your problems, and you can enjoy TDU

For Vista: C:\Program Data\Test Drive Unlimited. Also need to view hidden files and foldes and hidden system files.

http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=69750&page=1&pp=3...

Wtf?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramzon
Wtf?

Han har dyslexi, som synes väldig svår också.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabor29
jag saknar i spelet ett fängsle för oss som blir tagna av polisen .
[/url]

man kan ju faktiskt åka i finkan om man inte har råd med bötern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chif
Han har dyslexi, som synes väldig svår också.

Ja jävlar, jag läste inte signaturen. Me bad.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Skrev denna fråga för en eller två månader sedan, men fick inget svar. Nu har en patch släppts som jag installerade i tron om att det skulle fixa mitt problem.

Jag köpte en ny dator häromdan och laddade ner mitt TDU igen, för att det kanske ska funka bättre nu; men det är samma problem igen. När jag startar ett singleplayerspel kommer jag till "start race" efter att ha köpt en kärra och ett hus. Där stannar spelet med kameran roterande runt min nu försvunna bil!

Nåväl tänker jag, samma bugg igen. Provar att logga in på min internetprofil för att spela online men det står FORTFARANDE att jag måste patcha spelet. Trycker jag OK kastas jag ut till Firefox som står på sidan http://none.se (den listade ut .se själv antar jag)

Jag kan alltså varken spela online eller offline. Supporten kan inte hjälpa mig heller. Detta suger ju, är ju så sugen på att spela =/

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Jag köpte en ny dator häromdan och laddade ner mitt TDU igen

Eeh, fulversion??
Om inte, så kan det kanske tänkas att det är nått strul med elektroniska downloadvarianten specifikt?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Går att köpa nedladdningsbart från officiella hemsidan.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ja det är ju såklart den köpta nerladdningsbara klienten Går ju inte att spela online öht om man har piratgrejer antar jag.

Oerhört störande! Får trösta mig med det underbara Bioshock sålänge

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Avinstallerat nu... kul att köra, men spelet är helt poänglöst. Till och med NFS som jag hatar var mer underhållande.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

mitt hackar som i helvete o efter 40-500 sec körning allt stannar man kan inte köra längre

Permalänk

Snyggt, kul spel men blev trist i längden med samma bilar. Om det inte kommit nåt den senaste månaden.

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk

Har haft detta spelet ett tag nu och kör på min nya dator i sign.

För det första så kan hela spelet bara stanna när den laddar något, vet inte varför :S. Sen så bytar skärmen färg osv..

Sen så när man ska köra på rakt fram utan någon bil framför sig så krockar man i något på vägen! Lixom osynlig bil eller nåt sånt, skit störigt!

Är det någon som har eller haft samma problem?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Vet inte om ni redan visste detta men..
Om spelet fryser sig, framförallt vid "saving", så kan det fixas genom att man följer denna guide och tar bort en fil:

http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=69750

Detta fixade mina problem.. radial.cdb filen skapas igen automatiskt och den blir större och större, när den har blivit tillräckligt stor så börjar spelet frysa fast igen, ta då bort filen igen.
Jag måste ta bort den ungefär var tredje dag.

Permalänk
Avstängd

Väck mig när det släpps nya bilar (utöver RS4 & Skyline R34)

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Väck mig när det släpps nya bilar (utöver RS4 & Skyline R34)

Samma här, inte lirat på månader
Spelet började frysa ibland. Måste va buggigaste spelet någonsin.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Men har ni krockat i en osynlig polisbil nån gång? För det har jag! Flera gånger...

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

händer det nått i detta spelet igentligen? verkar ju vara det minst aktiva spelet genom tiderna från tillverkarnas sida..en patch..sen helt tyst...hmm..elr har man missat nått? nått på G kanske?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag blev skitsugen på att spela nu igen! Skall bli kul att testa med nya grafikkortet. Om nu bara moderkortet kunde komma så att jag kan bygga riggen..........

Nu när den riktiga Ninjan är avställd så får man nöja sig med PC- varianten men det var rätt kul det också vill jag minnas.

http://www.youtube.com/watch?v=V3PPmDaam_U

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Nu har jag fått en G25 Racing Wheel och under om detta spel stöjder ratten fullt ut?.

Riktig Force Feedback (Inte bara skak, hoppas ni förstår)
Växellådan som är H-formad.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag har G25 och testat med detta spel, funkar fint med H-Lådan.

Dock stör jag mig lite på att det är som en fördröjning mellan rattvridet och att bilen verkligen svänger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Jag har G25 och testat med detta spel, funkar fint med H-Lådan.

Dock stör jag mig lite på att det är som en fördröjning mellan rattvridet och att bilen verkligen svänger.

Det går att få bort den där fördröjningen, du får pilla lite i inställningarna.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Aha, brydde mig aldrig om att kolla upp det! Tack för tipset.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt nice med nya kortet! Kör på 37:an med i 1920 x 1080, medium och HDR på.

Skall ut en vända efter maten med Maseratin (jubileumsmodellen 90 ngt.) och en av hojarna.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kan någon ge mig ett savegame när man har klarat av första racet? Alltså efter att man har köpt ett hus. Mitt spel krashar alltid efter att jag köpt en bil och hus, precis när man ska köra första racet. Vore jättesnällt, du får en kaka!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det många som fortfarande spelar spelet? är det fortfarande värt att köpa?