Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk

Haha jag har precis kommit över 400Mil med min Lamborghini Murciélago ;D;D;D

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liverpoolarn
Har precis beställt en G25a och ska testa om det går fint med TDU. Är det någon som har någon bra config för rattens utslag o känslighet när man kör med G25an? Hade en momo innan och bilarna vara ju stirriga som fasen alt. gick det inte vända runt på 4 filer.

I spelet:
Sätt steering sensitivity i mitten. Sätter du den mer till höger, så slår du bara i max rattutslag i spelet före du når max på ratten, vilket är rätt oanvändbart. Sätter du den till vänster om mitten så når du aldrig max rattutslag i spelet hur du än gör istället. (det kan kanske vara nödvändigt för att få bra känsla med en ratt som har begränsat rattutslag... Det problemet har dock inte du med G25, så hålla kvar den i mitten är enda raka )
Steering bars sensitivity är för motorcykeln såvitt jag vet.. Den bör som grundregel sitta i mitten den med, men då känslan skiljer sig rätt mycket mellan bil och hoj, så kanske man kan ha nytta att att kunna tweaka den lite.. Hatar hojar så har ingen riktigt åsikt där

Steering linearity (under Enable wheel) bör vara längst till höger för att få ren rak linjär styrning. Kör man nått med begränsad räckvidd (speciellt joysticks och liknande) så kan man ha nytta av att behöva justera denna för att göra styrningen mindre känslig runt center, men med G25 borde längst till höger funka bäst!

I profilern eller kontrollpanelen
Jag tycker bromsarna är överkänsliga i spelet för mig (låser nästan bums), så jag har satt ner känsligheten på bromsaxeln till 25%.. Jag brukar inte gilla icke-linjära inställningar, men tyckte det var värt det här!

Gå nu till "särskilda spelinställningar" i profilern (eller "globala ändringar")
Se till att "Rapport för kombinerade pedaler inte är ikryssad". Det är bättre om du kan gasa och bromsa separat!

Experimentera med rattutslag i grader!
Kör man typ 500 grader och uppåt, så får man rätt skön känsla av att verkligen behöva ratta i korsningar och för att göra u-svängar osv, men går man för långt så blir det lite för svårt att kunna göra snabba kursändringar och parera bilen vid sladdar.. Kör man 200-300 nånstans blir nog bilen lite för känslig och rätt overklig, men man kan ev manövrera den och hålla kontroll på den när den börjar gå överstyr.. Jag föredrar en hyfsat realistisk lite vevig känsla där man faktiskt behöver vrida lite på ratten, så jag ligger på ca 570 grader just nu. Det gör i och för sig att vissa bilar blir rätt svårkontrollerade! (fast misstänker att de bilarna är svårkörda i vilket fall )
Typ 400 är kanske ett bra utgångsläge? Testa!

Resten av inställningarna i profilern är det bäst att ha kvar på default.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Gör det någon skillnad om man köper steg 3 direkt eller blir den bättre om man köper alla steg?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Gör det någon skillnad om man köper steg 3 direkt eller blir den bättre om man köper alla steg?

Det blir dessvärre ingen skilland om du köper steg för steg eller går på det sista direkt. det blir samma sak fast dyrare om du köper steg ett och två innan

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

är de bara jag som inte kan ha manual växel på alla bilar?
kan bara ha de på Lamborghini

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
I spelet:
Sätt steering sensitivity i mitten. Sätter du den mer till höger, så slår du bara i max rattutslag i spelet före du når max på ratten, vilket är rätt oanvändbart. Sätter du den till vänster om mitten så når du aldrig max rattutslag i spelet hur du än gör istället. (det kan kanske vara nödvändigt för att få bra känsla med en ratt som har begränsat rattutslag... Det problemet har dock inte du med G25, så hålla kvar den i mitten är enda raka )
Steering bars sensitivity är för motorcykeln såvitt jag vet.. Den bör som grundregel sitta i mitten den med, men då känslan skiljer sig rätt mycket mellan bil och hoj, så kanske man kan ha nytta att att kunna tweaka den lite.. Hatar hojar så har ingen riktigt åsikt där

Steering linearity (under Enable wheel) bör vara längst till höger för att få ren rak linjär styrning. Kör man nått med begränsad räckvidd (speciellt joysticks och liknande) så kan man ha nytta av att behöva justera denna för att göra styrningen mindre känslig runt center, men med G25 borde längst till höger funka bäst!

I profilern eller kontrollpanelen
Jag tycker bromsarna är överkänsliga i spelet för mig (låser nästan bums), så jag har satt ner känsligheten på bromsaxeln till 25%.. Jag brukar inte gilla icke-linjära inställningar, men tyckte det var värt det här!

Gå nu till "särskilda spelinställningar" i profilern (eller "globala ändringar")
Se till att "Rapport för kombinerade pedaler inte är ikryssad". Det är bättre om du kan gasa och bromsa separat!

Experimentera med rattutslag i grader!
Kör man typ 500 grader och uppåt, så får man rätt skön känsla av att verkligen behöva ratta i korsningar och för att göra u-svängar osv, men går man för långt så blir det lite för svårt att kunna göra snabba kursändringar och parera bilen vid sladdar.. Kör man 200-300 nånstans blir nog bilen lite för känslig och rätt overklig, men man kan ev manövrera den och hålla kontroll på den när den börjar gå överstyr.. Jag föredrar en hyfsat realistisk lite vevig känsla där man faktiskt behöver vrida lite på ratten, så jag ligger på ca 570 grader just nu. Det gör i och för sig att vissa bilar blir rätt svårkontrollerade! (fast misstänker att de bilarna är svårkörda i vilket fall )
Typ 400 är kanske ett bra utgångsläge? Testa!

Resten av inställningarna i profilern är det bäst att ha kvar på default.

Tackar så hjärtligt!
Jag testade att köra på 900 grader o max på alla bars och det funkade fint, men som du säger så är det ett jädra rattande om man ska parera en sladd eller nåt.
När det gäller bromsarna, hjälper ditt tips att ställa ner sensitivity mot att få ketchup-effekten... händer inget, händer inget, händer inget... tvärlås? Bromsarna tar ju inget förrän man är en bra bit ner med pedalen o då bara låser det upp direkt (i alla fall med assists off).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liverpoolarn
Tackar så hjärtligt!
Jag testade att köra på 900 grader o max på alla bars och det funkade fint, men som du säger så är det ett jädra rattande om man ska parera en sladd eller nåt.

Nej, maxa inte alla bars! Sensitivity baren skall vara kvar i mitten: maxar du den använder du inte hela ratträckvidden iallafall!

Prova provkör tex caterham seven (eller vad nu den där öppna lotusreplikan heter) med max steering sensitivity, så kommer du upptäcka att bilen når max rattutslag i spelet långt innan din fysiska ratt gör det! (du ser att framhjulen i spelet slutar svänga långt innan max i spelet9

Att maxa sensitivityn och kör 900 grader är nog i praktiken ungefär samma som att köra säg 450 grader och sensitivity baren i mitten! Skillnaden är att med sensi i mitten så känner man iallafall i ratten när man når maxutslag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liverpoolarn
När det gäller bromsarna, hjälper ditt tips att ställa ner sensitivity mot att få ketchup-effekten... händer inget, händer inget, händer inget... tvärlås? Bromsarna tar ju inget förrän man är en bra bit ner med pedalen o då bara låser det upp direkt (i alla fall med assists off).

Mja, jag tyckte bromsarna högg relativt tidigt, och då högg de även tvärskarpt. Jag ville om något använda mer av pedalräckvidden, och få ett mjukare beteende vid hugget.

Minskar man sensitivityn så mjukar man upp första delen av travel, men skarpar upp slutet... Så för dig kanske det är bättre att lämna det som det är, eller till och med testa mer än 50% sensitivity.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bärplockaren
är de bara jag som inte kan ha manual växel på alla bilar?
kan bara ha de på Lamborghini

Kör du me G25? Prova isåfall att mappa paddlarna bakom ratten till upp och nerväxling, vissa bilar har paddlar, precis som i verkligheten. Ferrari 360 te.x har ju paddlar F1 style..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Jag är lycklig! har fått igång mitt TDU igen!! tog bara två ominstalleringar men jag är glad! haha ses på vägarna allihopa!

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Jag ledsnade ganska fort då min gamla ratt, sidewinder force feedback steering wheel inte fungerade speciellt bra med spelet. Jag får fryslagg hela tiden så fort ratten sitter ikopplad. flickvännen har versionen utan FF och den funkar minsann perfekt. Dumma MS

PS någon som vet vad felet kan vara?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Jag har gett upp nu. Patchen funkade inte för mig. R.I.P TDU!

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Jag ledsnade ganska fort då min gamla ratt, sidewinder force feedback steering wheel inte fungerade speciellt bra med spelet. Jag får fryslagg hela tiden så fort ratten sitter ikopplad. flickvännen har versionen utan FF och den funkar minsann perfekt. Dumma MS

PS någon som vet vad felet kan vara?

Om du disablar force feedback helt så borde det funka såvitt jag hört.. Visst, trist att sumpa FF, men kanske är värt det för att kunna spela?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Om du disablar force feedback helt så borde det funka såvitt jag hört.. Visst, trist att sumpa FF, men kanske är värt det för att kunna spela?

hmm, jo det stämmer faktiskt! Men man tappar liksom känslan då ratten blev slapp som ett bananskal när man stängde av FF, dvs ratten återvänder inte tillbaka till mitten som en ratt utan FF. Blir lite svårt att köra rakt "/ Kommer det något mer vackert bilspel framöver får man väl ta och inhandla en schysst Logitech ratt

Iaf, tackar för tipset Roger W!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Nu kan jag inte spela längre! Spelet startar fint och jag kan grejja inne i huset, men när jag ska köra och den laddar så händer inget och man får starta om datorn.

Finns det något sätt att lösa detta på?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

Händer detta närt du ska starta med motorcykel eller bil?

Vet att det kan crasha om man startar med mc direkt. Lösningen är att välja bil och gå ut från garaget, sedan välja mc.

Inte säkert detta löser ditt problem men värt ett försök.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Oj oj , efter mycket elände så fick jag inse att mitt Powecolor 1950 Pro helt enkelt inte var kompatibelt med mitt Asus Mb. Så jag köpte mig ett Club 3D 7600 GT(AGP), och nu funkar allt perfekt. Men efter några dagars spelande så säckade även min gamla Wingman Yellow, så nu är jag en lycklig ägare till en Momo ratt som tar spelandet till en helt annnan nivå. Det känns som ett helt nytt spel, banor som jag inte klarat med den gamla ratten fixades ofta på det första försöket, så ni som sitter och svär med en gammal ratt, köp en ny!
Jag vet att Momo inte är det senaste, men vill man inte lägga ut 2000+ för en G25 så är nog Momon ett perfekt alternativ. Jag köpte min på ON OFF för 1090 Kr.

Permalänk
Medlem

Satt och letade bilspel till mitt xbox360, testade demo på forza motorsport 2 och jag kan ärligt säga att det är inte den typen av spel jag gillar, var nog det tråkigaste jag testat kanske måste komma in i det riktigt för att uppskatta det. Iaf hittade den här tråden häromdagen och har läst igenom det mesta, jag hade spelet liggande till min xbox360 (det följde med) testade det 5min eller nåt för ca: 1år sen, mer eller mindre glömde jag bort det. Har nu spelat till ca: 16% och jag fattar inte att jag missat detta roliga spel och ända har jag haft det framför näsan hela tiden. Lite segt när man ska in och ut ir affärer hus och sånt, sen GPS:en som lurar iväg en på långa omvägar eller pekar vänster och säger höger, och bilisterna i spelet är som i riktiga livet dvs idioter ^^, sen musiken som driver mig till vansinne, men i övrigt mkt underhållande spel.

Håller på att plöja genom delivery questen och letar efter dom, glider runt och leker i en steg 3 Dodge Challenger 1971, dålig väghållning men den beter sig som en bil iaf, så jag kan hantera den helt ok utan att smälla hela tiden. Man får lite ställ och sånt men det är ju kul när man reder ut dom för det mesta.

Iaf har hunnit införskaffa en Enzo, men den är ju helt galen jag kan inte kontrollera den och smäller hela tiden, får polisen efter mig de sätter upp vägspärrar och jag får böter och det rejält högsta hittills 55 000 ingen bra affärsidé att blåsa så mkt pengar på böter och relativt ofta med den här bilen. Jag kan inte kontrollera bilen alls, och uppgraderar man den till steg 3 så blir det väl helt galet okontrollerbar, letade efter ferrari trimstället igår men hittade det inte, ska leta vidare idag efter jobbet. Klarar jag inte av att köra med bilen får den väl stå och glänsa tills jag klarat spelet sen får man väl spendera pengarna på böterna. hehe

Däremot så körde jag en lamborghini och där hade man ju grym väghållning i jämförelse, är en sån duglig att klara spelet med så att säga? och när får man lacka om bilarna, måste man upp i level eller göra nåt specifikt? Och på xbox360 går det att köra nån egen playlist från mp3 eller nåt?

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk

Höll åsså på att lira detta spelet men datorn pallade till slut inte med. (kass)

Men en sak hade jag aldrig förstått: när jag ska lyssna på radion när jag kör så är det B ljud. Den skramlar typ, förstår inte varför. Har provat att lyssna på låtarna i själva spelmappen och där lät de bra.

Är det nån som haft samma problem?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Höll åsså på att lira detta spelet men datorn pallade till slut inte med. (kass)

Men en sak hade jag aldrig förstått: när jag ska lyssna på radion när jag kör så är det B ljud. Den skramlar typ, förstår inte varför. Har provat att lyssna på låtarna i själva spelmappen och där lät de bra.

Är det nån som haft samma problem?

Det är ett känt problem, lägg in den nya patchen 1.66a så fixar sig ljudet;)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Vad less man blir, köpte ett nytt grafikkort då jag insåg att mitt 1950 PRO
inte trivdes med mitt moderkort, så med det nya 7600GT flöt spelet på alldeles utmärkt. Tills idag, då jag bara har några få banor kvar att klara så börjar det toklagga och krasha helt plötsligt. Omstart av dator hjälper inte och jag har inte ändrat något på datorn och har inte problem med andra spel, så troligtvis är det TDU som buggat ut. Har även provat lite olika upplösningar utan resultat.
Har någon en ide om vad som knasar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Det är ett känt problem, lägg in den nya patchen 1.66a så fixar sig ljudet;)

Jaha, det ska jag testa när jag har köpt ny dator!

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxer19
Vad less man blir, köpte ett nytt grafikkort då jag insåg att mitt 1950 PRO
inte trivdes med mitt moderkort, så med det nya 7600GT flöt spelet på alldeles utmärkt. Tills idag, då jag bara har några få banor kvar att klara så börjar det toklagga och krasha helt plötsligt. Omstart av dator hjälper inte och jag har inte ändrat något på datorn och har inte problem med andra spel, så troligtvis är det TDU som buggat ut. Har även provat lite olika upplösningar utan resultat.
Har någon en ide om vad som knasar?

Fan vad knepigt, kopplade in min ratt på en annan USB port, då funkar det igen.
Mysko spel det här!

Permalänk

Någon som har problemet med att spelet laggar hela tiden. Kan väl bero på att jag har för dålig datorn men den borde ju duga tycker jag.
Det kvittar om jag sänker grafiken det laggar lika mkt för det. Börjar bli ganska less på detta nu, vet inte om jag orkar forsätta spela om det ska hålla på såhär.

Amd 64 3500+, 2048MB PC3200, Sapphire 1950gt, Tagan 430w

Permalänk
Medlem

Har du patchat spelet?
Vad använder du för kontroller?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Har du patchat spelet?
Vad använder du för kontroller?

Jag kör med 1.66A och spelar på en 360 handkontroll. Testade precis att köra på lägsta upplösningen men då låg jag som sämst på 9fps

Permalänk
Medlem

Har lirat i 1 timme nu men spelet (och datorn) hänger sig på "Saving Game" och jag måste boota om... Har 1.66A patchen, testat det mesta med att ta bort savegamen och sen kopiera in det, kollat i cdkey.txt och alla workarounds jag hittat på nätet...

Någon som lyckats fixa detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

NÄr jag kommer till första race't så trycker jag Start så händer inget. Jag kan inte klicka på nån annan knapp, men jag kan gå ut i menyerna. Racet går inte igång bara. Jag kan se bilar köra förbi på vägen men vafan händer?

Permalänk
Medlem

Har också samma problem!! Spelet började lagga sönder sen kracha. Men nu har jag ett nytt problem. Har försökt attt installera om test drive och det funkar enda tills man ska logga in då står det att det finns en ny updatering till testdrive fast jag har installerat 1.66A ? sen när man trycker på attt man vill hämta updateringen så hänger sig spelet och det är bara att starta om. nån som vet hur man fixar det ? har installerat om spelet 4 gånger och testat med alla patchar som alla har släppt till test drive men inget gör någon skillnad:(

jo btw lyckades få fram skriv bordet när spelet hängde sig när jag hade tryckt på hämta updateringen då hade datorn startat up Windows.cmd och en tom internet ruta där det står what did your think you would find? Wtf ?

Permalänk

Värst vad mycket fel det blir på allas TDU... mitt hänger sig också mitt i "Saving game", och en gång när jag kollade kartan flimrade en blåskärm förbi och datorn startades om...

Det absolut konstigaste är att jag en timme tidigare hade spelat spelet helt utan hängningar... allt flöt normalt...????????