Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk

Finns det någon Sweclockers-klubb man kan joina? Har spelet till 360.

Hur är det sen online, möter man lirare endast från samma sorts spelmaskin som man själv har, tex de enda jag möter är 360, hade jag haft en PC hade jag mött de som hade spelat på en PC? Eller är alla på samma server oavsett vad man spelar på?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

hmmm...äntligen spelet hemma till datorn...känns bra..ska fixa inloggning o sånt först bara..hmm

Edit: underbart börjar dampa redan...får inte ens använda min hotmail för att göra ett acount....finns redan..va i...har ju nyss fixat den mailen...arggghhh

Edit2: jaha ja..man hade visst ett gammalt konto där på min gamla mail..coolt..^^ nu funkar det..bortsett från att han säger att conection inte finns ofta..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Andyah, du får joina Sweclockers klubb sedan när du kommit igång
http://scsracers.egetforum.se/index.php
Ska lira lite senare när jag kommer hem.

Nilsson: Du lirar mot dom som har 360, därmed kan du inte joina Swec-klubben som är till PC. Kanske finns en klubb till 360 också, vad vet jag =/

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Synd... :/

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

hmm fanns det inte nån sida som listade den bästa bilen för viss klass?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Nu jävlar är man ute på vägarna igen
AE86a är mitt namn om ni ser mig, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Andyah ska nog vara mitt om det är nicket som använd när man loggar in..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Så ja nu har jag med skaffat mig en kopia, blev lite missnöjd med onlineläget. En hel del lagg och buggar, tyvärr..

Finns det något man kan göra ang. buggarna typ att min kompis och jag inte ser varandra (ibland), bilarna försvinner, ljud som hackar, connection lost osv..

Någon som har några komentarer ang. det?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

farligt spel alltså ^^ installerade det vid 12 slaget o spelat fram till nu nästan hela tiden..shiit...köpte mig en enzo...satan i gatan vad den går jämförelse mot mig audi tt =P

o en annan sak...många verkar ha många problem med spelet..här är det hur rinnande som helst..inge problem nånstans..elr ok..slog på hdr...körde lite..pang..det hängde sig..men annars så funkar det prima..har 8800kort oxå men ser inga som helst fel i grafiken elr så..enda man stör sig på är när traffiken stannar helt plötsligt..elr en bil..o sen börjar den köra igen..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla med er vilken bil ni helst kör.
Vilken bil är eran favorit som ni helst kör omkring i?
Skriv gärna en motivering.

Jag kan börja.

Jag kör en Mercedes CLK AMG DTM. Finns hos eran Mercedeshandlare hehe..

Jag har haft olika snabba bilar typ Saleen, Ferrari och någon prototyp o.s.v. men jag har alltid gått tillbaka till denna skönhet. Visst finns det billigare bilar som är snabbare men denna har det mesta, hyffsad topphastighet (320), snygg, gött ljud, riktigt bra väghållning (bra på kurviga småvägar, strykjärn). Ni som inte har provat den, gör det. Jag använder alltid denna så ofta jag kan till de tävlingar som inte har någon begränsning i vilken bil man måste ha.

Så, eran tur nu!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Tänkte kolla med er vilken bil ni helst kör.
Vilken bil är eran favorit som ni helst kör omkring i?
Skriv gärna en motivering.

Jag kan börja.

Jag kör en Mercedes CLK AMG DTM. Finns hos eran Mercedeshandlare hehe..

Jag har haft olika snabba bilar typ Saleen, Ferrari någon prototyp o.s.v. men jag har alltid gått tillbaka till denna skönhet. Visst finns det billigare bilar som är snabbare men denna har det mesta, hyffsad topphastighet (320), snygg, gött ljud, riktigt bra väghållning (bra på kurviga småvägar, strykjärn). Ni som inte har provat den, gör det. Jag använder alltid denna så ofta jag kan till de tävlingar som inte har någon begränsning i vilken bil man måste ha.

Så, eran tur nu!

Jag kan inte slita mig från min Ferrari 288GTO.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk

Håller med om att CLK:n e skön, men föredrar nog den i originalskick. Mycket svår fråga det här. Jag har ingen enskild bil som jag favoriserar faktiskt, men jag har vissa som jag kör mer än andra.

Får väl ändå lista följande bilar:

1. VW W12 Coupe (härligt mullrande ljud och ett grymt grepp)
2. Mercedes CLK 55 AMG (varvar ur fint, skön att drifta och cruisa med)
3. Jaguar XJ220 (skön acceleration och toppfart för att vara en B-klass, måste vara den bredaste bilen!)

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Vet ej ordning men gillar: 288gto,CLK 55 ,nissan R34 och även mclaren=)
är lite efter dagsform! Kan vara andra bilar ibland, lär ju "lufta" dom*S*

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk

Kom just hem med spelet Riktigt roligt och snyggt ! Inge problem med grafik lagg och sånt än iaf :P.
Förstår inte riktigt connectar man till server eller väljer den det själv -.- ?
Behöver man gamespy tro aja jag får försöka !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RalleRalle

Förstår inte riktigt connectar man till server eller väljer den det själv -.- ?

Om du gjort ett online konto så ska den connecta själv när man startar spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Om du gjort ett online konto så ska den connecta själv när man startar spelet.

Japp har gjort ett riktigt konto står att den är connectad också,fast får man inte välja server ? Hur funkar det när man ska lira med nån polare å så ?

Permalänk

Du får kliva in, öppna kartan,se till det är online kontot du lirar med, sen stämma träff med polarn nånstans och mötas på den platsen på kartan. sen kan du adda han i friendslist,lättare hitta på varan sen. Går ej välja server,lite kasst.

Sen en annan sak, kör en del online challenges,roligt, men dom har ju inte rensat alla fusktider än,en del är helt omöjliga slå,eller så är jag helt kass.
Kär även en del race mot andra,det är kul.

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk

ok,ska försöka fixa en lite bättre bil hehe min toppar 135

Permalänk

135km/h? vafasiken kör du*S* Eller är det i mph? isf är det runt 215km/h?

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk

Det är mph Ställde in kmh nu

Permalänk

Nätverksproblem!

Jag har precis installerat TDU och skapat en profil med gamespy, så långt fungerar allt bra. Men när jag ska connecta till servern står det : connection failure och att jag ska titta över nätrverks inställningarna.

Kan det ha något med portarna att göra (har router, D-Link 524)?
isåfall vad?

Tacksam för hjälp

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk
Medlem

Testa öppna dem? (Vilka det är finns i readme)

Permalänk

Finns det någon Club man skulle kunna få joina ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RalleRalle
Japp har gjort ett riktigt konto står att den är connectad också,fast får man inte välja server ? Hur funkar det när man ska lira med nån polare å så ?

du har säkert redan förstått det...genom att connecta till online så hamnar du i en stoor server bara där alla umgås samtidigt..det trista med historien är att man bara ser 8st som max (?) i den zonen du är i...så att ibland kan det hända att ens vänner finns på plats men syns ej..lite små jobbigt...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
du har säkert redan förstått det...genom att connecta till online så hamnar du i en stoor server bara där alla umgås samtidigt..det trista med historien är att man bara ser 8st som max (?) i den zonen du är i...så att ibland kan det hända att ens vänner finns på plats men syns ej..lite små jobbigt...

Mm lite halv taskigt system :(, Inget minus för mig än har ju inga vänner att lira med dom sitter och lirar wow...

Permalänk
Medlem

Kanon eller kalkon?

Permalänk
Medlem

Jag gillade GT 500:ans fälgar bättre än orginal för de tycker jag inte är så mycket att skryta med...

288ans är jag dock lite tevksam över men smaken är som baken

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Impulsköpte spelet idag för 199 kr på game... Var rätt skoj när jag testade det i singelplayer förur, rätt nice att ön är så pass stor och det verkligen tar tid att köra. Även fast det kanske kan vara lagom frustrerande att köra, hehe...

Kul att man fick med en karta på ön också!

Edit: jag heter "ficklampa" in game...

Kör oftast i min Ferrari F430 eller trimmade TT! (båda svarta)

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

jag har ett problem.. jag har formaterat och installerat om windows samt installerat TDU men nu när jag ska logga in med mitt befintliga konto som jag använde innan jag installerade om så får jag "connection to testdrive server failed check your network". Men en ny onlineprofil kan jag göra utan problem. Om jag börjar att skriva in mina inloggningsuppgifter korrekt men medvetet skriver fel password så står det att det är fel password men när jag skriver in rätt password så går själva profilen igång men jag kan inte ansluta till servern och inte spela och det felmeddelandet kommer fram.

Jag har ju sparat mina saves och det vore riktigt konstigt om jag inte skall kunna logga in med mitt gamla konto och använda mig av mina saves.

Är det någon som har någon lösning på detta problem?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
jag har ett problem.. jag har formaterat och installerat om windows samt installerat TDU men nu när jag ska logga in med mitt befintliga konto som jag använde innan jag installerade om så får jag "connection to testdrive server failed check your network". Men en ny onlineprofil kan jag göra utan problem. Om jag börjar att skriva in mina inloggningsuppgifter korrekt men medvetet skriver fel password så står det att det är fel password men när jag skriver in rätt password så går själva profilen igång men jag kan inte ansluta till servern och inte spela och det felmeddelandet kommer fram.

Jag har ju sparat mina saves och det vore riktigt konstigt om jag inte skall kunna logga in med mitt gamla konto och använda mig av mina saves.

Är det någon som har någon lösning på detta problem?

Var det ett onlinekonto det tidigare? Kör du med no-cd crack?

Jag fick problem med no-cd crack även i offlineläge, den klagade direkt på att nätverket inte fanns när jag drog fram kartan. Det är ett känt problem med no-cd crack, även fast man kör med en original-nyckel/installation.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller