Battlefield 2 tråden, del 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Annars har du BF2 för 218kr med frakt = http://www.gameshop.se/?page=description&ref=prisjakt&id=2877...

Oooh. Det var ju billigt. Får väl köpa därifrån då och spela Battlefield Vietnam medans jag väntar

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem

Re: hjälp PLS!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennis910829
HEJSAN!:D jag har precis köpt battlefield 2 installerat o försöker spela...

jag startar spelet men allt som kommer upp är en svart skärm och sedan så stängs spelet av

GILLAR VERKLIGEN DET HÄR SPELET ! kan någon hjälpa mig

jag har provat: nollställa datorskärmen
installerat senaste drivrutinerna
ominstallerat spelet

datorn:
AMD Athlon64 X2 4000+, 2048MB, GeForce 8500GT, 320GB, DVD±R/RW

Du måste köra spelet på en kärna....
finns trådar om det...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Någon som har investerat i BF 2 Complete Collection?.

Vad jag förstått är det 1 expansion och 2 såkallade "boosterpacks" med?

Kan man kombinera alla 3 eller kör man varje som en egen expansion?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Spelar ni på Swec här organiserat på något sätt?

T ex: att ni spelar tillsammans på public med något röstprogram?

Visa signatur
Permalänk

Hur gör man för att slippa höra den där tutorial rösten som berättar hur man använder alla fordon, vapen, etc.? Jag har spelat BF2 till och från ända sen det kom och får fortfarande dras med detta irritationsmoment. Hjälp mig få bort detta, pls.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Hur gör man för att slippa höra den där tutorial rösten som berättar hur man använder alla fordon, vapen, etc.? Jag har spelat BF2 till och från ända sen det kom och får fortfarande dras med detta irritationsmoment. Hjälp mig få bort detta, pls.

Man kan väl ändra någoting i options om röster m.m.

Annars tror jag om du inte har t ex spelar battlefield 2 på ett tag berättar datorn lite lätt om alla saker! ,händer inte hela tiden

Sluta klaga och börja spela.

Edit : niblets

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uptjackmalo
Man kan väl ändra någoting i options om röster m.m.

Annars tror jag om du inte har t ex spelar battlefield 2 på ett tag berättar datorn lite lätt om alla saker! ,händer inte hela tiden

Sluta klaga och börja spela.

Edit : niblets

Ändra något i options....:D

Jag får höra samma sak till varje karta och undrar bara om man kan slippa det. Jag klagar inte.

Permalänk

funderar på att köpa bf2.. är det värt? Vad ska man köpa? Bara org. eller extenisons? mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Det räcker med original, det är lätt roligast och det som flest individer spelar... Och det är absolut värt att köpa, så länge du inte planerar att satsa på klanspel i framtiden, för klanscenen håller fullkomligt på att dö ut...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Går det i bf2 att ändra "hud" i flygplanen?
Har atm en dålig skärm så när jag flyger på vissa maps (= Dragon Valley) ser jag inte sikte m.m

Går det att göra det gröna mer färgat helt enkelt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
Går det i bf2 att ändra "hud" i flygplanen?
Har atm en dålig skärm så när jag flyger på vissa maps (= Dragon Valley) ser jag inte sikte m.m

Går det att göra det gröna mer färgat helt enkelt?

Har suttit på säkert över 10 datorskärmar och spelat bf2 och det är samma sak på alla. Är speletutvecklarnas fel att de valde exakt samma färg på molnen som på siktet.
Går nog inte ändra hud utan att punkbuster klagar på "fusk".
Ett tips om du flyger helikopter på dragon valley är att flyga högt och sikta ner mot marken, då marken är mörkare än siktet.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

bara jag som upplever problem med att punkbuster kickar ut en titt som tätt! har itne varit så för!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
bara jag som upplever problem med att punkbuster kickar ut en titt som tätt! har itne varit så för!

Jag hade samma problem...

Stäng av alla brandväggar! Gå in på en svensk server som typ bredbandsbolaget eller gotland och testa.

MAN KAN ÄNDRA FÄRG PÅ SIKTET! KOLLA OPTIONS!

Visa signatur

[DATOR 1] i7 930, 2,8 GHz | Corsair H50 | Corsair 6 GB DDR3, 1333 MHz | ATI Radeon Sapphire HD5870 | Dell U2311H 23" | Zalman 750 W | Fractal Design R2

[DATOR 2] P4 3.0 GHz | 2,87 GB DDR2 | ATI Radeon Sapphire X1900XT 512MB DDR3 | Samsung Syncmaster 710MP 17"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
bara jag som upplever problem med att punkbuster kickar ut en titt som tätt! har itne varit så för!

Oj finns massor av trådar på bf2.se eller på pb eget forum.
Det var efter en uppdatering som felet uppstod...
Du måste göra en manuell uppdatering för att felet ska försvinna.
läs mer på bf2.se

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Grejen är den att den manuella uppdateringen inte hjälper, och nu har dom ändå släppt en version till sedan den första krånglande släpptes... Jävla skitprogram...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Grejen är den att den manuella uppdateringen inte hjälper, och nu har dom ändå släppt en version till sedan den första krånglande släpptes... Jävla skitprogram...

Läste ni vad jag sa? Det är er brandvägg som krånglar. PB kan inte längre uppdatera automatiskt. Så stäng av eran mjukvarubrandvägg och kanske hårdvaran med. Testa båda två.

Visa signatur

[DATOR 1] i7 930, 2,8 GHz | Corsair H50 | Corsair 6 GB DDR3, 1333 MHz | ATI Radeon Sapphire HD5870 | Dell U2311H 23" | Zalman 750 W | Fractal Design R2

[DATOR 2] P4 3.0 GHz | 2,87 GB DDR2 | ATI Radeon Sapphire X1900XT 512MB DDR3 | Samsung Syncmaster 710MP 17"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Grejen är den att den manuella uppdateringen inte hjälper, och nu har dom ändå släppt en version till sedan den första krånglande släpptes... Jävla skitprogram...

1. Ladda ner pbsvc.exe och pbsetup.exe från punkbuster
2. avinstallera med hjälp av pbsvc.exe
3. Boota om
4. Installera pbsvc.exe och testa sedan(lägg till pnkbstrB.exe i system32 mappen i brandväggen )
5. Installera pbsetup.exe
6. Lägg till bf2 och uppdatera bf2 sedan i pbsetup
7. Spela... (jag måste stänga av min brandvägg dock )

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

VARFÖR ÄR DET INGEN SOM LÄSER VAD JAG SKRIVER!??!?!!? ÄR NI HELT PSYCHO?!?!?

Omg, du säger samma sak till honom som jag sa...

Visa signatur

[DATOR 1] i7 930, 2,8 GHz | Corsair H50 | Corsair 6 GB DDR3, 1333 MHz | ATI Radeon Sapphire HD5870 | Dell U2311H 23" | Zalman 750 W | Fractal Design R2

[DATOR 2] P4 3.0 GHz | 2,87 GB DDR2 | ATI Radeon Sapphire X1900XT 512MB DDR3 | Samsung Syncmaster 710MP 17"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smox
VARFÖR ÄR DET INGEN SOM LÄSER VAD JAG SKRIVER!??!?!!? ÄR NI HELT PSYCHO?!?!?

Omg, du säger samma sak till honom som jag sa...

Andas in och ut samt räkna ner från 10 och ta det luuugnt.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Men känns ju jäkligt lockande att behöva stänga av brandväggen för att kunna spela speleländet... Såpass fjantig är jag när det gäller säkerhet... Men men, får väl testa i värsta fall...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Du behöver INTE stänga av din brandvägg, vilket ingen förövrigt någonsin bör göra (annat än om nätverkssladden är urdragen).

Kör först den föreslagna uppdateringen från posterna ovan.

Det räcker inte att bara lägga till pnkbstrB.exe i brandväggen, du måste också lägga till pnkbstrA.exe (ligger i system32 mappen och är alltid igång). Om du har t.ex. kaspersky så måste du också tillåta bf2.exe och den process/invader? (minns inte namnet) som startar varje gång bf2 öppnas.

Har du router så kollar du att den släpper igenom pb också.

Själv så kör jag Bf2 med Kaspersky Internet Security 7 och en router utan problem.

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig, gjorde fel

Visa signatur

Vetenskap.

Permalänk
Medlem

Har tillåtit den överallt och det hjälpte inte... Dock fick jag ett infall och stängde av RivaTuner... Då funkade det helt plötsligt totalt klockrent...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Tjena alla!

Jag har ett problem med mitt bf 2, jag kan inte spela de alls eftersom de laggar så fett mkt nu!
Först körde jag bf2 med denna dator å med xp å de flöt på bra, men nu har jag installerat Vista 64 bitars, å nu laggar de så otroligt mkt asså, e de nån som vet vad problemet kan vara?

Jag kommer in på servrar å så, den laddar snabbt men sen får ja vänta ca 5 min på de där bekräftar kunddata :/ å när de e klart så kommer ja in i spelet å de laggar fan, men min ping e endå bara på typ 20-25??

Kan de vara så att de e Vista som suger ram minne lr, för jag har förtillfället bara 1GB i nu??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiOnaS
Tjena alla!

Jag har ett problem med mitt bf 2, jag kan inte spela de alls eftersom de laggar så fett mkt nu!
Först körde jag bf2 med denna dator å med xp å de flöt på bra, men nu har jag installerat Vista 64 bitars, å nu laggar de så otroligt mkt asså, e de nån som vet vad problemet kan vara?

Jag kommer in på servrar å så, den laddar snabbt men sen får ja vänta ca 5 min på de där bekräftar kunddata :/ å när de e klart så kommer ja in i spelet å de laggar fan, men min ping e endå bara på typ 20-25??

Kan de vara så att de e Vista som suger ram minne lr, för jag har förtillfället bara 1GB i nu??

Tjena. Garanterat Vista 64 som är problemet. Jag har inte provat bf2 i det men väl BF2142. Samma system som kör laggfritt i XP toklaggar i Vista 64 och jag har 2GB ram.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiOnaS
Kan de vara så att de e Vista som suger ram minne lr, för jag har förtillfället bara 1GB i nu??

Mest troligen är svaret på din fråga ja. Vista vill helst ha 2 gb ram för att fungera bra, och när du då samtidigt spelar ett (relativt) krävande spel så som BF2 så kan det bli tufft...
Rekommenderar dig att införskaffa 1 gb ram till om du har möjlighet till detta.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Men de e konstigt att jag kan lira Bioshock å Stalker på höga grafikinställningar utan att dom laggar?
BF2 kan väl inte va mer krävande än dom väl :S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bf2 är ospelbart med 1GB

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Bf2 är ospelbart med 1GB

Jag spelade med det i ett år och överlevde... så ospelbart..Nja..Dock så var det ju inte värsting inställningarna..

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!