Battlefield 2 tråden, del 2

Permalänk
Medlem

Avinstallera bf2. Avinstallera alla grafikdrivisar. Kör drivercleaner och registry mechanic. Installera drivrutiner. Installera bf2. PATCHA!

Permalänk
Medlem

Nu bara kör jag över hela tråden min själviska och osökta frågeställning;

Jag började spela BF2 igen vid april-tiden, efter ett långt uppehåll... Kan inte säga att jag någonsin riktigt "satt mig in i" spelet, även om jag kan lite. Jag är inte helt kass alltså! (runt 10000 poäng)
Dock så känns det lite som att servrarna som finns i BF2s sök är lite väl... osammahållna, eller det finns knappt något teamwork i spelet! Jag har letat länge efter en sida med bra community och bra servrar där det finns teamwork!
Typ att när man kommer in så blir man medlem i passande squad och springer tillsammans efter vilket mål som ledaren har satt upp! Inget avancerat, bara simpelt standard teamwork!
Jag är inte intresserad utav regelbundet klanspel utan mer blandat spel med bra medspelare!

Några tips på sådanna sidor? Hittade datorbutikens nyss i denhär tråden, men finns det några andra!

Hoppas ni förstår vad jag menar! =D=D

Keep up the gaming!
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Nu bara kör jag över hela tråden min själviska och osökta frågeställning;

Jag började spela BF2 igen vid april-tiden, efter ett långt uppehåll... Kan inte säga att jag någonsin riktigt "satt mig in i" spelet, även om jag kan lite. Jag är inte helt kass alltså! (runt 10000 poäng)
Dock så känns det lite som att servrarna som finns i BF2s sök är lite väl... osammahållna, eller det finns knappt något teamwork i spelet! Jag har letat länge efter en sida med bra community och bra servrar där det finns teamwork!
Typ att när man kommer in så blir man medlem i passande squad och springer tillsammans efter vilket mål som ledaren har satt upp! Inget avancerat, bara simpelt standard teamwork!
Jag är inte intresserad utav regelbundet klanspel utan mer blandat spel med bra medspelare!

Några tips på sådanna sidor? Hittade datorbutikens nyss i denhär tråden, men finns det några andra!

Hoppas ni förstår vad jag menar! =D=D

Keep up the gaming!
//pscs3

Spela med mig på Battlefield Gotland #01, #02, #09, #10 eller #12. Heter "twork lassekongo83". Jag skapar nästan alltid en grupp som heter Teamwork. Det enda jag vill är att ta flaggor. Det är ju roligare att vara mer aktiv än passiv som majoriteten av folket i alla public servrar. En gruppledares uppgift är att hålla sig vid liv och bedömma vilka flaggor som är säkrast att ta om man inte har en bra commander. Vill helst att alla i min grupp kör som Medic eller AT. Snipers sparkar jag ut om jag inte säger något annat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan bara instämma i tipset om Battlefield Gotland. Spelar uteslutande på #1 där. Tycker dock kvaliten har blivit sämmre på senare tid. Fast samtidigt så spelar jag mycket mindre så jag kanske bara haft otur när jag är inne.

//C

Lassekongo83: Kickar snipers? Det kanske förklarar varför vi inte spelar i samma squad så ofta 8-(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Spela med mig på Battlefield Gotland #01, #02, #09, #10 eller #12. Heter "twork lassekongo83". Jag skapar nästan alltid en grupp som heter Teamwork. Det enda jag vill är att ta flaggor. Det är ju roligare att vara mer aktiv än passiv som majoriteten av folket i alla public servrar. En gruppledares uppgift är att hålla sig vid liv och bedömma vilka flaggor som är säkrast att ta om man inte har en bra commander. Vill helst att alla i min grupp kör som Medic eller AT. Snipers sparkar jag ut om jag inte säger något annat.

Fan vad fint att du sitter på det här forumet xD - Har ett flertal av dina teman på mina datorer.

Det var längesen jag spelade BF2 nu, jag var faktiskt ganska bra, hamnade inte allt för ofta i top dock, det gjorde dem som var bäst med flygplanen..
Jag var dock en bra gunner i helikoptern, och det tyckte jag var ganska kul (iallafall när man hade en bra pilot).
Men det blir nog inte spelande på ett tag... Ska börja spela Age of Conan idag. Men jag ska nog installera BF2 ändå, då jag ändå ska på DH i helgen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Spela med mig på Battlefield Gotland #01, #02, #09, #10 eller #12. Heter "twork lassekongo83". Jag skapar nästan alltid en grupp som heter Teamwork. Det enda jag vill är att ta flaggor. Det är ju roligare att vara mer aktiv än passiv som majoriteten av folket i alla public servrar. En gruppledares uppgift är att hålla sig vid liv och bedömma vilka flaggor som är säkrast att ta om man inte har en bra commander. Vill helst att alla i min grupp kör som Medic eller AT. Snipers sparkar jag ut om jag inte säger något annat.

Mycket trevligt detdär! =D Dock så spelar jag sniper, men har funderat på att göra ett nytt konto för att låsa upp lite andra vapen...
Dock så spelar jag bara BF2 original, mest för att jag inte orkar köpa expansionerna, men det gör jag gärna om dem är rekomenderade! =P

För övrigt spelar jag sniper... HAHA! Men kör gärna det som behövs om jag går i en bra squad.

Men på BFG.nu så finns ingen serverinfo? Hittar ingenstans där man kan hitta hur många players som är online! =O

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

HEHERMH. Kika mina signatur pöjkar
I dagsläget är det tyvärr bara en av våra servrar som går bra. MEN, med fler spelare så kommer större möjligheter.

/Lajning. Bf2 HeadAdmin @ datorbutiken gaming.

Permalänk
Medlem

Lajning, inte för att vara elak, men sidan är otroligt ful! ... Det känns som om det finns mycket att förbättre. Tex
"Regler Servrar English Sök"
Det är lite småsaker som gör att det inte känns som en seriös community, som gör att jag drar mig lite för att bli medlem!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Jag lovar att vi är mycket mer seriösa än sidan visar
Gästa oss gärna på våran public ventrilo någon dag, om du vill ha lite äkta teamwork
http://gaming.datorbutiken.com/viewtopic.php?t=10593

Flertalet av oss kommer finnas som crew på dh så det lär bli en hel del spelande de närmsta dagarna

Permalänk
Medlem

Då vart det dags för den nya patchen snart då. Bättre sent än aldrig?

Citat:

Battlefield 2 celebrates its three year anniversary

On this day three years ago, Battlefield 2 was released and still
remains one of the most played PC FPS titles.

With over 15 million player accounts being created since release,
Battlefield 2 is still going strong. On the forums we often see
discussions about whether there will ever be another update for the
game. Well, today we are happy to announce that we are working on an
update for Battlefield 2. We are planning to provide an open beta in the
near future and we hope you'll give us your feedback before final
release; so watch out for that.

Keep an eye on http://www.Battlefield.com for
information on what we are working on, release dates and don't forget to
visit our forums.

In the mean time Battlefield Bad Company is released worldwide this week
and we expect it will keep you occupied while we work on the update.

Regards,
DICE Live team

Trodde de hade gett upp allt med detta spelet. Får hoppas att de patchar bort alla dessa fuskare som får admin-rättigheter på servrarna. Nya kartor kommer det kanske bli också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Över 15miljoner konton men vi har "bara" fått två nya kartor utöver originalen
Ska man skratta eller gråta?
Visst , kul att de släpper en patch efter så lång väntan men kunde de inte kommit med mer uppdateringar tidigare?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Visst , kul att de släpper en patch efter så lång väntan men kunde de inte kommit med mer uppdateringar tidigare?

De har nog varit upptagna med Bad Company

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
De har nog varit upptagna med Bad Company

. . . som kommer till console

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Tänkte köpa mig detta spel, och undrar om man borde köpa Special Forces också eller är det helt värdelöst?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
. . . som kommer till console

Som inte är särskilt lyckat vad jag förstått, mest för att värma upp dices personal med nya grafikmotorn frosbite inför bf3.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Tänkte köpa mig detta spel, och undrar om man borde köpa Special Forces också eller är det helt värdelöst?

De flesta spelare spelar endast bf2. Jag tror inte det är värt pengarna. Är som en mod man betalar för, iofs så rankas allt man gör i bfhq vilket det inte gör när det är en vanlig mod.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Speciall Forces kan vara riktigt kul om man hittar en bra server. Vi på DB hade en SF server tidigare, men den ska "göras om".
Själv tycker jag att SF är väl värt pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Som inte är särskilt lyckat vad jag förstått, mest för att värma upp dices personal med nya grafikmotorn frosbite inför bf3.

Ha Ha, knappast. Bad company har varit under utveckling i över 5 år, tror knappast att det bara är något "upvärmning" för dices personal.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Ha Ha, knappast. Bad company har varit under utveckling i över 5 år, tror knappast att det bara är något "upvärmning" för dices personal.

Grafikmotorn säkert, sen själva spelet slängde dom väl bara ihop.

Eller det kanske är bra förresten? Vad jag förstått är det inte så lyckat, iaf inte mp delen.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Det är väl bara bra att dom testar Frostbite motorn på konsoller först, så vet dom vad som funkar/inte funkar, vad som ska läggas till, tas bort osv inför det rikigt viktiga: Battlefield 3!
Dice jobbar med 5 battlefield-spel just nu: BF:BC som ska få Conquest, Battlefield Heroes, ett nytt Core-spel till konsoller samt ett spel med koreanska Neowitz för den koreanska marknaden. Sist men inte minst, en hemlighet (Battlfield 3!!!...kanske)!

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Tänkte köpa mig detta spel, och undrar om man borde köpa Special Forces också eller är det helt värdelöst?

Det tycker jag att du ska göra!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det kommer ett BF3 snart. Tillbaka till WWII tycker jag det ska bli, och det ska äga sönder CoD5 moahaha.

Nej, men BF2142 blev ju ingen succe så de borde försöka charma oss med ett BF3. Eftersom man nu har gått igenom alla stora krig tycker jag att man ska återvända till WWII.

Permalänk

Körde precis på wake 2007 och jag. Flög J10 plötsligt krashcade jag in i ett regn av jeepar!!
Är det en känd bugg eller är det någon som fuskade?

Ett tips till dig om du vill köra ww2 är att köra modden forgotten hope 2 eller FH2

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

köpte bf2 i våras (bättre sent än aldrig).

Är inte speciellt bra på spelet om jag ska vara helt ärlig men skam den som ger sig! Saknar också teamwork som någon sa tidigare händer ju inget i grupperna. alla springer runt som vilsna myror och jag med dem, Lite struktur tack!

Kan snart låsa upp mitt första vapen. Hört att medic rifeln ska vara bra.
kör rätt mycket som medic så det skulle ju vara bra. Funderar också PÅ assault rifeln.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Körde precis på wake 2007 och jag. Flög J10 plötsligt krashcade jag in i ett regn av jeepar!!
Är det en känd bugg eller är det någon som fuskade?

Ett tips till dig om du vill köra ww2 är att köra modden forgotten hope 2 eller FH2

måste vart ett fusk för har vart ,med om de sj

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
köpte bf2 i våras (bättre sent än aldrig).

Saknar också teamwork som någon sa tidigare händer ju inget i grupperna. alla springer runt som vilsna myror och jag med dem, Lite struktur tack!

Det beror helt på vilka servrar man spelar på och vilka personer man spelar med

Det är kul när en hel grupp samarbetar...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Gaah, kan de inte släppa patchen nu nu nu nu!
Hoppas de kommer en ny kompakt stadsbana, som Karkand, fast ännu tätare mellan flaggorna och måååånga byggnader, gärna några vääääldigt höga sådana så man kan snipra
Självklart ska det finnas stridshelikopter, en tank, en APC, två jeepar i varje lag och ett starkt Anti-air.

Längar också till Battlefield Heroes, verkar vara ett roligt gratisspel som man kan lira på LAN

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Gaah, kan de inte släppa patchen nu nu nu nu!
Hoppas de kommer en ny kompakt stadsbana, som Karkand, fast ännu tätare mellan flaggorna och måååånga byggnader, gärna några vääääldigt höga sådana så man kan snipra
Självklart ska det finnas stridshelikopter, en tank, en APC, två jeepar i varje lag och ett starkt Anti-air.

Längar också till Battlefield Heroes, verkar vara ett roligt gratisspel som man kan lira på LAN

Är det en patch påväg?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Är det en patch påväg?

Jao, nya banor utlovas med

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Körde precis på wake 2007 och jag. Flög J10 plötsligt krashcade jag in i ett regn av jeepar!!
Är det en känd bugg eller är det någon som fuskade?

Vad jag vet så är det ingen vanlig bugg utan det krävs lite hackande. Har sett det vid ett par tillfällen på sistone.

Brukar inte vara så farligt, inte som på den här videon
http://www.youtube.com/watch?v=dCZgs2FaG2M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Jao, nya banor utlovas med

ok vad bra.

och det med fordonen Är altså nån sort fusk då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb