Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Passiv Chipset kylning, när utrymmet är begränsat!

Permalänk
Avstängd

Passiv Chipset kylning, när utrymmet är begränsat!

Satt med en ZALMAN ZM-NB47J på mitt moderkort och förfasades över att det inte fanns plats för mitt nyinköpta TV-mottagare för pci platsen, den ståtliga Zalmanen på nära 5cm höjd blockade två Pci platser och krävdes modifikation för att inte vara ivägen för mitt grafikkort på Pci-e. Mycket bra kylare absolut men det hjälper föga när den hindrar PCI platser på mitt moderkort.

Den gamla chassifläkten hade jag kastat och på något sätt behövde jag ersätta Zalmanen med en liten Chipsetkylare. Jag mätte avstånded mellan Nordbryggan och TV-mottagaren och jag hade att spela på 24mm!

tufft.

Skenade runt på några lokala datorbutiker och hittade denna!

COOLER MASTER SLC-S41-U1 40mm

Jag var skälvklart bara intresserad av kylarn, fläkten går att skruva bort vilket jag också gjorde, det visade sig att den mätte 22mm i höjd vilket var perfekt för min planka. Däremot var jag nervös om den var tillräcklig, men jag körde på.

38 grader i everest rapporteras efter en hel dags användande av datorn! trevligt, fullt acceptabelt, lite synd bara att den monteras med dubbelhäftande värmeledande tejp, sitter inte helt bra, men det får duga

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista